Vilket grafikkort rekomenderas

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort rekomenderas

Har alltid gillat nvidia och vill gärna fortsätta med dom frågan är bra a vilket grafikkort jag ska gå på vill kunnan spela stadigt i 60 fps och spelar enbart med en upplösning på 1920x1080 p på min 27 tummare har heller inget grafikkort så vad rekomenderas det står mellan asus och gigabyte men vilken modell 970 / 980 /980 ti sitter för övrigt på en 2700 k propp med 16 gb ddr 13 om det har någon betydelse.

Permalänk

Det beror förstås på vilka spel du tänkt spela. Men av dem du listat så skulle jag säga att 970:n är mest prisvärd. Vad har du för grafikkort nu(av nyfikenhet)?

Visa signatur

MSI z170a SLI-Plus - i7 6700K @ 4,6GHz - RTX 2060 - 32GB HyperX Fury DDR4 2666Mhz - Fractal Design arc midi r2 - Noctua UH-14S

Permalänk
Medlem

Hej svarar sent men har inget då mitt 680 gick sönder så sitter och försöker läsa mig på jag kör bara i 1920×1080 p o h det kommer nog att bli så ett tag. Behöver fortfarande hjälp har dock sneglat på gigabyte xtreme serie som ser mycket intressant ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av peppe78:

Hej svarar sent men har inget då mitt 680 gick sönder så sitter och försöker läsa mig på jag kör bara i 1920×1080 p o h det kommer nog att bli så ett tag. Behöver fortfarande hjälp har dock sneglat på gigabyte xtreme serie som ser mycket intressant ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Är AMD något? De har bättre prestanda per krona idag. Ett R9 390 t ex är ett bra köp istället för ett GTX970 och ett R9 390X istället för ett GTX980. Vill du ännu högre så är R Fury/X väldigt bra för sin prislapp de med.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Sitter med mellandagsrean på g och vet inte vad jag ska välja för grafikkort har en intel 2600 k 16 gb ram 850 w corsair nätaggregat och en skärm med 1920x1080p 27 tum vad väljer jag 980 ti eller är jag på fel väg kommer det bli flaskhals vad passar bäst för min burk tro är kluven.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar spel som Starwars Battlefront Fallout 4 Starwars old republic mm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du kan hitta ett GTX 970 under 3000 är det väldigt prisvärt. Annars har AMD säkert några bra alternativ också.
980 Ti känns lite överdrivet för 1080p.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Stort tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grabben har fått en shield platta i julklapp vilket jag verkligen rekommenderar så jag tackar för amd rekommendationen men shield tv planeras för inköp samt ett grafikkort så får nog bli ett 970/ 980 av något slag.

Skickades från m.sweclockers.com