Permalänk
Geeks Gaming

Windows sparar inte inställningar.

Jag kör just nu 4 skärmar från mitt EVGA 980ti
Till Vänster en Asus VE228H som går DP till DVI då skärmen inte har DP http://www.asus.com/Commercial-Monitors/VE228H/
Mitten Asus VG248QE Som är main skärmen och går via DP https://www.asus.com/Monitors/VG248QE/
Höger som också är en VE228H men går DVI till DVI
Och sedan TVn som går via HDMI
Allt kör 1080

Problemet jag har är att när jag startar datorn så startar allt som de sak. Efter 3 sek så tappar den allt utom main skärmen.
När man går in och söker efter nya skärmar så hittar den dom igen men då finns det risk för den vänstra kommer i upplösning 1024 x 768 och går enbart att ändra till 800 x 600 och är tvungen att starta om datorn för att den ska märka att den är 1080.

Detta är oerhört jobbigt och har testat med andra drivrutiner. Har även avinstallerat dom helt men funkar ändå inte.
Så vet någon så tar jag gärna emot hjälp.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Har ditt kort 1 DVI, 3 DP och 1 HDMI port?

EVGA 980ti med dom portarna verka bara kunna ha 4 skärmar trots att den har 5 portar. Troligen måste du välja om du vill använda DVI eller HDMI porten. På äldre grafikkort fick man 1 av 3 fel. 1 skärm utan bild, 2 skärmar utan bild eller bild på alla MEN inställningarna buggade ur totalt.

Jag skulle nog bli orolig för att något skulle gå sönder om jag fortsatte koppla som du gjort.

Testa att ta bort HDMI kabeln FRÅN datorn innan du startar datorn. Bilden kan ibland ändå skickas till en lös kabel/adapter som fortfarande sitter i datorn. Räcker inte heller att bara stänga av en skärm/TV när man testar de olika portarna.

Om du tycker att felet ändå borde vara något i Windows så behöver du ta bort och installera om allt för att verkligen utesluta allt där.

Enklast är att låna/köpa en disk som du testar att installera om på. Men koppla ur alla andra diskar tills Win DVD/USB minnet installerat klart. Vänta helst längre med att koppla andra diskarna igen tills du testat om felet är kvar.