Problem med min Minecraft server

Permalänk
Medlem

Problem med min Minecraft server

Hey! Jag har ett problem med min server som jag verkligen inte klarar att fixa! Jag försöker att göra en egen Minecraft server men då står det:

[INFO] Starting Minecraft server version 1.9
[INFO] Loading properties
[INFO] Default game type: SURVIVAL
[INFO] Starting Minecraft server on *:25565
[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: JUM_Bind
[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

Allt jag fattar är att jag redan har kört en server på den porten! Men grejen är att jag har raderat den server och tänkte nu starta en ny men det går ju inte!

Tacksam för den hjälp jag får och jag hoppas att det finns någon lösning på detta!
[SAKER JAG REDAN FÖRSÖK]
Startat om datorn
Portforwardat om (stavning)
Stängt av Windows firewall
Raderat alla Java prossersorer som kunde stört i bakgrunden

Permalänk
Medlem

Har du minecraft igång medans du försöker starta servern? Det gjorde så att jag fick det där felet. Annars kan du ju bara byta port till t.ex. 25566

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Har du minecraft igång medans du försöker starta servern? Det gjorde så att jag fick det där felet. Annars kan du ju bara byta port till t.ex. 25566

Nej inte haft Minecraft igång! Kan alla joina på min IP om jag portforwardar den på 25566?

Permalänk
Inaktiv

Konfa servern att köra på en annan port, t.ex 25566 sen forwarda den porten istället.

Det finns en INI-fil som du kan ställa in vilken port som servern ska använda.
Om du ska använda en unik port som inte är 25566 så kan du kolla denna listan för att se till att porten inte används av windows egna saker.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_number...

Permalänk
Medlem

Ja, dom behöver bara skriva in dinIP:25566 för att joina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon179502:

Konfa servern att köra på en annan port, t.ex 25566 sen forwarda den porten istället.

Det finns en INI-fil som du kan ställa in vilken port som servern ska använda.
Om du ska använda en unik port som inte är 25566 så kan du kolla denna listan för att se till att porten inte används av windows egna saker.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_TCP_and_UDP_port_number...

Ah ok tack för svaret och jag ska kolla på det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FyztiQ:

Hey! Jag har ett problem med min server som jag verkligen inte klarar att fixa! Jag försöker att göra en egen Minecraft server men då står det:

[INFO] Starting Minecraft server version 1.9
[INFO] Loading properties
[INFO] Default game type: SURVIVAL
[INFO] Starting Minecraft server on *:25565
[WARNING] **** FAILED TO BIND TO PORT!
[WARNING] The exception was: java.net.BindException: Cannot assign requested address: JUM_Bind
[WARNING] Perhaps a server is already running on that port?

Allt jag fattar är att jag redan har kört en server på den porten! Men grejen är att jag har raderat den server och tänkte nu starta en ny men det går ju inte!

Tacksam för den hjälp jag får och jag hoppas att det finns någon lösning på detta!
[SAKER JAG REDAN FÖRSÖK]
Startat om datorn
Portforwardat om (stavning)
Stängt av Windows firewall
Raderat alla Java prossersorer som kunde stört i bakgrunden

Om du har kört en annan server som du nu har tagit bort så lutar det väl mest åt att du gjort något fel där och att den fortfarande håller porten. En omstart av datorn kanske hjälper?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet: Redan testa att starta om min dator om det är de du menar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FyztiQ:

@giplet: Redan testa att starta om min dator om det är de du menar

I så fall undrar jag om du verkligen fått bort din gamla server. Har du provat att ansluta till den?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!