Permalänk
Medlem

960 4gb till csgo?

Hej! Jag har väldigt svårt att bestämma mig. Därför behöver jag eran hjälp, Min dator har gått sönder och jag ska bygga en ny, Jag kör väldigt mycket csgo. Ja jag vet att det är cpu krävande, men jag har tänkt mig att skaffa MSI Geforce gtx 960 4gb! Eller Msi geforce gtx 970.
jag tänker använda mig utav i5-4690k. Hört att den ska vara bra till spel och annat.
Vilket är bäst? Jag tänker frammåt på de nya spelen. Tack på förhand!

-Ziter

Permalänk
Medlem

970 är givetvis bättre än 960.

Permalänk

hejsan om jag var du skulle jag ta ett 970 eller ett R9 290

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

970 är givetvis bättre än 960.

Tack för tipset, Själv så tycker jag inte om och köra på högsta inställningar.ä, Jag kommer köra på 4:3 1024x768 144hz, Och lite andra inställningar, Men på andra spel kommer jag köra på högsta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zetsu1992:

hejsan om jag var du skulle jag ta ett 970 eller ett R9 290

Tack för tipset! Jag kanske kommer att streama och spela in, Så vill helst använda shadowplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Ziter: om du ska streama så borde du satsa på i7:a!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Järfällaboende:

@Ziter: om du ska streama så borde du satsa på i7:a!

det behövs absolut inte en i7 för streaming, men ska han hålla på med mycket saker samtidigt är i7 att rekomendera.
Själv rekomenderar jag dig att ta i5 6600k (inte mycket skillnad i pris) nyare och bättre än 4690k.
självklart är ju 970 bättre än 960 men det beror på vad för spel du spelar, spelar du spel som cs go skulle man nästan klara sig utan grafikkort :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Järfällaboende:

@Ziter: om du ska streama så borde du satsa på i7:a!

Tack för tipset! @Ryckarn34 har rätt, Men tänker man långsiktigt så har du rätt! 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryckarn34:

det behövs absolut inte en i7 för streaming, men ska han hålla på med mycket saker samtidigt är i7 att rekomendera.
Själv rekomenderar jag dig att ta i5 6600k (inte mycket skillnad i pris) nyare och bättre än 4690k.
självklart är ju 970 bättre än 960 men det beror på vad för spel du spelar, spelar du spel som cs go skulle man nästan klara sig utan grafikkort :).

Tack för tipset! Ska kolla upp processorn. Jag tar nog 970 eftersom den kommer klara av lite nyare spel som kommer detta år och nästa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänk på att det kommer en ny generation grafikkort om bara 2 månader enligt rykten.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Tänk på att det kommer en ny generation grafikkort om bara 2 månader enligt rykten.

Jo jag vet, Fast jag har en budget på 9000kr ungefär. Men vi får se! Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziter:

Jo jag vet, Fast jag har en budget på 9000kr ungefär. Men vi får se! Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Köp ett 960 på inets rea sålänge. Så kan du byta upp dig om ett år. 1700kr för asus 960 2gb räcker långt till csgo.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Avstängd

Kör själv med ett MSI GTX 960 2GB och det fungerar klockrent till cs:go med fps över 300 i 4:3 läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Järfällaboende:

@Ziter: om du ska streama så borde du satsa på i7:a!

Nej, han ska ha en processor med QuickSync på för att använda grafikdelen i processorn till rendering och kodning av streamen istället för processorns kärnor.

Att ingen vet om detta är galet imo.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickarn:

Kör själv med ett MSI GTX 960 2GB och det fungerar klockrent till cs:go med fps över 300 i 4:3 läge.

Tack för tipset! Kör du några andra spel som kräver mer utav grafikkortet, Csgo är väldigt cpu baserat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Nej, han ska ha en processor med QuickSync på för att använda grafikdelen i processorn till rendering och kodning av streamen istället för processorns kärnor.

Att ingen vet om detta är galet imo.

Du kan mycket du! Stort tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LnitraM:

Köp ett 960 på inets rea sålänge. Så kan du byta upp dig om ett år. 1700kr för asus 960 2gb räcker långt till csgo.

Det är där jag ska köpa delarna ifrån , Men tack ändå du hjälpte säkert nån annan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Msi geforce gtx 960 4gb dator bygge

Hej.
Nu har jag valt ut ett par delar till en dator jag ska bygga.
Jag har en budget på 9000-10000kr , Utan skärmen kostar datorn 7800 något. Vill ha en billig 144hz skärm så inte jag får screen tearing. Vet att G-sync tar bort sådant men acer skärmen är den billigaste med 144hz
Sen undrar jag om 600w räcker eller om jag ska 500 eller 550w
Jag spelar oftast Csgo som är cpu krävande. Men kommer även spela andra spel som far cry 4 och GTA V på högsta grafik och försöka få 50-60 fps stabilt.

Kanske kommer byta ut den mot Msi Geforce GTX 970 4GB för bättre prestanda

Kommer bygga datorn om ungefär 12-15 veckor så det äe lång tid kvar! Men inet kanske slänger in en sommar rea:)
Tack på förhand!

Ha en trevlig kväll!
-Ziter
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9302453/

Permalänk
Medlem

Jag kör med gtx 960 2gb och det räcker och blir över för cs go. 2gb är dock lite nuförtiden om man spelar andra spel typ gta v, the Witcher 3 eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ownage:

Jag kör med gtx 960 2gb och det räcker och blir över för cs go. 2gb är dock lite nuförtiden om man spelar andra spel typ gta v, the Witcher 3 eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset!! Då ska man väll skaffa 960 4gb eller?

Permalänk
Medlem

Vad snackar alla om? Ts säger att han ska spela csgo? Ett 360 räcker gott och väl för max settings om du vill köra det, vilket jag högst tvivlar på. Sen som sagt är i7 lämpligt för streaming. Skulle satsa på en nocuta cpu kylare och klocka processorn också, ger bra med boost i csgo.

Permalänk

Själv har jag ett gtx 560 och har 300 stabila fps ( tror det är max i cs go?). Dippar ALDRIG under 299 fps iallafall. Kör då med en i5 från 2010. Så det borde säga lite om vad du behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorskeJohn:

Själv har jag ett gtx 560 och har 300 stabila fps ( tror det är max i cs go?). Dippar ALDRIG under 299 fps iallafall. Kör då med en i5 från 2010. Så det borde säga lite om vad du behöver.

Tack för tipset, Om du skriver fps_max 0 så kan du få över 300. Då är inte fps'n capad på 300

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Vad snackar alla om? Ts säger att han ska spela csgo? Ett 360 räcker gott och väl för max settings om du vill köra det, vilket jag högst tvivlar på. Sen som sagt är i7 lämpligt för streaming. Skulle satsa på en nocuta cpu kylare och klocka processorn också, ger bra med boost i csgo.

Jo fast jag sa att jag oftast spelar csgo, Jag kommer även köra GTA V osv.. Jo har tänkt på i7 4790k, Och kanske vattenkylning, men då kommer det kosta lite mera. Tack för tipset!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ziter:

Tack för tipset! Kör du några andra spel som kräver mer utav grafikkortet, Csgo är väldigt cpu baserat!

Skickades från m.sweclockers.com

Kört lite BF4 med High i 1920x1080 ligger bra i fps över 60 iaf!
Köpte precis The Division och där verkar det lira gött på 1920x1080 kring mid/high.

Spelar mest CS:GO och wow dock.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar, men jag har hört att bra RAM är viktigt för streaming (Jag minns inte om det var att man behövde RAM med högt minne eller hög hastighet).

Är det någon som kan bekräfta?

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk

Jag skulle säga att ett 970 är ett bra val i dagens läge. 960 4gb har inte tillräcklig bussbredd för att utnyttja alla 4gb tyvärr.

Om du vill spara lite pengar så har jag ett R9 390 till salu. Knappt använt. Sjukt starkt.

Permalänk
Medlem

@Ziter: Kommer du köra 1080p? Då klarar du dig isf med 960 2 gb, men som påvisats så är givetvis 970 bättre. Dock inte pga mängden grafikminne.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Du kan gå ner på din Power supply om du har ont om pengar.

Med en 6600k och 960 behöver du inte gå över 550w.

Tänkte bara om du kanske vill lägga pengarna på något annat

Permalänk
Avstängd

Bara att kolla alla reor som kommer, du kan säkert få datorn en tusenlapp billigare eller så om du hittar några små fynd

Webhallen, alina, komplett, dustin, cdon och eventuellt inet är väl dom som vanligast har reor, dustin och komplett är ju varje helg i princip där fyndvaror kan hittas ibland