Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

hittar ni ett r9 390x kort med denna prestanda (klockat) så bjuder jag på glass

#16074833
Var är min glass ?

Om det inte är uppenbart förväntar jag mig ingen glass, jag vill mestadels se om du har något svar.

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

hmmm.........ett gaming (strix) gtx 970 är bättre i många tester mot r9 390x 8gb, och i en del tester är r9 8GB något bättre.
OCH SOM SAGT, klockar du ett gaming (strix) gtx 970 så ligger r9 8gb en bra bit efter, (både i temp och prestanda)
http://i66.tinypic.com/ekkrn.png

Det där är Assassin's Creed Unity. Dem siffrorna säger ingenting då Unity är så Nvidia optimerat och dåligt optimerat ett spel kan bli. När är GTA testerna gjorda?

Permalänk
Medlem

Var tog TS vägen Vad blev det till sist @Dippad ?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Som denna typ... mmmmm
Genomsnittsvärdet av tester på spel (inkl. äldre) visar en annan graf.
Vissa spel är bättre med AMD andra med Nvidia så är det och har alltid varit så att kolla blint på grafer och utgå från dem är onödigt ändå.... frågan är väl ändå vad spelar jag för spel o.s.v. Jag själv har en massa äldre spel som jag spelar där nvidia korten presterar bättre i de flesta, sedan gillar jag PhysX, Gameworks effekter m.m. därför föredrar jag Nvidia framför AMD.

MVH

http://i.imgur.com/USE01r2.png

Ska tillägga också att i ditt diagram där så slår ju faktiskt 390 gtx 970, så varför du länkat det där vet jag inte.

Men i övrigt så stämmer det du säger ja, men kort och gott så presterar 390 generellt bättre.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd

@lossah: Varför jag länka? Varför inte?
För att visa hur det ser ut generellt sätt i olika tester. Det är ingen nyhet att 390 8 GB är i samma rang som 970 4 GB (3.5+0.5) men med lite försprång generellt sett i speltester. Grafen visar t.ex inte strömförbrukning m.m.

Vare sig man köper 970 eller 390 så lär man bli nöjd vid ett grafikkorts byte. Kör man 680/770 eller 380x/280x idag och byter till 970 eller 390 så kommer man märka en liten skillnad. Det viktiga är då att välja från sitt egna perspektiv/behov/beslut (pris, OC behov m.m.) om AMD är det rätta för en eller Nvidia.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@lossah: Varför jag länka? Varför inte?
För att visa hur det ser ut generellt sätt i olika tester. Det är ingen nyhet att 390 8 GB är i samma rang som 970 4 GB (3.5+0.5) men med lite försprång generellt sett i speltester. Grafen visar t.ex inte strömförbrukning m.m.

Vare sig man köper 970 eller 390 så lär man bli nöjd vid ett grafikkorts byte. Kör man 680/770 eller 380x/280x idag och byter till 970 eller 390 så kommer man märka en liten skillnad. Det viktiga är då att välja från sitt egna perspektiv/behov/beslut (pris, OC behov m.m.) om AMD är det rätta för en eller Nvidia.

MVH

Det håller jag med om för övrigt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

@Dippad:
Beror på vad du ska göra.
Är det Cuda applikationer så är det prisvärdare med 780 and 960.
780 Strix 6GB = 2304 CUDA Cores, ~3500 brutto:-
960 Strix 4GB = 1024 CUDA Cores, ~2000 brutto:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2682758,3305624

Permalänk

@Cranzle: Ja, lite tråkigt att folk väljer nvidia istället för amd även fast dom har typ samma prestanda. Om nvidia blir ensamma på marknaden lär ju inte utvecklingen gå snabbare direkt. Hoppas fler väljer AMD

För mig själv har jag kört: Första kort jag köpte, nVidia 7800 GT, sedan va det ett Raden HD 4890 och efter det blev det Raden HD 7970.
men nu senast var det GTX 670 i SLI, och sen nu i höstas ett GTX 980 TI för jag fick det så sjukt billigt.

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

ungefär Samma prestanda kanske men Absolut inte samma klock möjligheter. Temp. Osv. Nvidia 9-serie krossar AMD i dessa saker. Ditt 980 Ti är bland det bästa korten på marknaden o kommer hålla i 2-3 år LÄTT.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4670K @4.4Ghz (vatten kyld). Strix GTX 970. 8GB Ram. Samsung EVO 850. Skärm: DELL ultrasharp IPS 22".
Laptop: DELL 17R Special edition, IPS panel =) Mobil: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel_va:

ungefär Samma prestanda kanske men Absolut inte samma klock möjligheter. Temp. Osv. Nvidia 9-serie krossar AMD i dessa saker. Ditt 980 Ti är bland det bästa korten på marknaden o kommer hålla i 2-3 år LÄTT.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt säker på det? Vänta bara tills nvidia nerfar det kortet med en drivrutinsuppdatering 😠