Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Inaktiv

Hoppas verkligen det blir mer fokus på AAA/större titlar i morgondagens(/nattens?) Nintendo Direct. Den lär bli awesome och jag hoppas fokuset allmänt blir titlar som inte är tillkännagivna med.

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon annan som slog till när priset dök ner till 2999 igår kväll hos Swedenmobile?

Nu behövs det bara lite rea på spel också...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hoppas verkligen det blir mer fokus på AAA/större titlar i morgondagens(/nattens?) Nintendo Direct. Den lär bli awesome och jag hoppas fokuset allmänt blir titlar som inte är tillkännagivna med.

Yes, supertaggad!

För de som inte orkar kolla upp: Directen börjar 23:00 ikväll svensk tid

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toobypls:

Yes, supertaggad!

För de som inte orkar kolla upp: Directen börjar 23:00 ikväll svensk tid

Lite segt att det är så sent, blir att fundera över om jag inte ska vänta tills imorrn och kolla den/läsa nyheter. Dyker det upp något riktigt spännande kan sömnen riskeras, och även torsdag är arbetsdag. Hm... finns väl viss risk att det läcker något redan innan. Unravel 2 nämndes i andra tråden, skulle kunna vara en Direct-kandidat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon annan som slog till när priset dök ner till 2999 igår kväll hos Swedenmobile?

Nu behövs det bara lite rea på spel också...

Har hållit lite utkik åt min gamle far. Han har spelat alla Zelda och Mario på stationära konsoler och skulle så gärna vilja fortsätta.

Det är en bra konsol och jag är väldigt nöjd, men att den bara har droppat någon stackars hundralapp efter två år tycker jag är lite klent.

Missade droppet till 3000;- 😯

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Yes, supertaggad!

För de som inte orkar kolla upp: Directen börjar 23:00 ikväll svensk tid

Perfekt tid, fru och barn har somnat så det blir lagom att se innan jag lägger mig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av markiiie:

Har hållit lite utkik åt min gamle far. Han har spelat alla Zelda och Mario på stationära konsoler och skulle så gärna vilja fortsätta.

Det är en bra konsol och jag är väldigt nöjd, men att den bara har droppat någon stackars hundralapp efter två år tycker jag är lite klent.

Missade droppet till 3000;- 😯

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag hade också missat det om det inte vore för Prisjakt:s bevakningsfunktion. Fick ett mejl och slog till nästan direkt, sen verkar de ha tagit slut ganska snabbt. Vet inte om det var ett misstag eller om det var ett par lockprodukter, men nu har det skickats i alla fall

Sätt en bevakning, det är grymt smidigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, jag hade också missat det om det inte vore för Prisjakt:s bevakningsfunktion. Fick ett mejl och slog till nästan direkt, sen verkar de ha tagit slut ganska snabbt. Vet inte om det var ett misstag eller om det var ett par lockprodukter, men nu har det skickats i alla fall

Sätt en bevakning, det är grymt smidigt.

Tack för tipset! Har faktiskt aldrig tänkt på att göra något sånt. Sätter upp en bevakning genast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

@Tiamat är det inte bättre att länka till Nintendo UK istället för Amerikanska dito inför Direct ikväll i nyhetstråden?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas verkligen inte att de fokuserar på Fire Emblem och visar upp övriga titlar sista minutrarna. Har något minne av när de gjorde något sådant vid någon tidigare Direct, eller om det var E3 i somras.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av iller:

@Tiamat är det inte bättre att länka till Nintendo UK istället för Amerikanska dito inför Direct ikväll i nyhetstråden?

Det ska vara samma streaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det ska vara samma streaming.

Jag har sett skillnader tidigare. Ex releasedates och när de talade om Nintendo Switch Online.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av iller:

Jag har sett skillnader tidigare. Ex releasedates och när de talade om Nintendo Switch Online.

Ja la upp UK här med. Vi ser på alla tre faktiskt. Sen summerar vi allt från alla tre med. Det ska vara samma för båda. Fire Emblem kommer att ha EU versionen några olika datum m.m. Men inget jättestort som t e x att Trine 1-3 finns endast i NA t e x.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Ja la upp UK här med. Vi ser på alla tre faktiskt. Sen summerar vi allt från alla tre med. Det ska vara samma för båda. Fire Emblem kommer att ha EU versionen några olika datum m.m. Men inget jättestort som t e x att Trine 1-3 finns endast i NA t e x.

Fattas ju egentligen en fjärde ström, en för oss i EU.

Något jag gillar på senare år är just att lanseringsdatumen ofta är worldwide och inte förskjutna. Vissa plattformar ser vi det fortfarande men just med Switch är det något som verkar ha blivit rätt sällsynt.

Det sagt så verkar det ta hundra miljoner år innan Dragon Quest Builders 2 når utanför Japan. Men samtidigt har jag fortfarande inte spelat igenom första spelet så jag har nog inte så stor brådska ändå.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Fattas ju egentligen en fjärde ström, en för oss i EU.

Något jag gillar på senare år är just att lanseringsdatumen ofta är worldwide och inte förskjutna. Vissa plattformar ser vi det fortfarande men just med Switch är det något som verkar ha blivit rätt sällsynt.

Det sagt så verkar det ta hundra miljoner år innan Dragon Quest Builders 2 når utanför Japan. Men samtidigt har jag fortfarande inte spelat igenom första spelet så jag har nog inte så stor brådska ändå.

Skulle ju vara den tyska då eftersom vi tillhör Nintendo of Germany. Ska finnas undertexter till den. Men det är samma som UK's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag köpte och började spela detta spelet på semestern (för runt ett halvår sedan) och jag är fortfarande inte klar. Men det är mycket pga bristande speltid. Blivit mer fokuserat för mig i år och gillar det rätt mycket för tillfället. Men upplever fortfarande storyn som svag likt de flesta andra modernare squenix-titlar. Någon övergripande story finns vad jag sett inte utan det är varje karaktärs questline ihop med massor av sidequests vilka i regel är fetch quests.

Gillar striderna skarpt!

Ok, då vet jag ungefär hur jag bör förhålla mig till spelet
Jag saknar inställningar för hur ofta man får slåss, det fanns i Bravely Second. Standard = 3, 1 = inga strider alls, 5 = du blir attackerad så fort du rör dig, typ.

Permalänk
Medlem

Någon mer som kollade? Daemon X Machina såg fortfarande rätt häftigt ut. Astral Chain ska jag också hålla ögonen på lite.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Skulle ju vara den tyska då eftersom vi tillhör Nintendo of Germany. Ska finnas undertexter till den. Men det är samma som UK's.
https://youtu.be/JMah7dtBz2E

Överlag bra Direct. Skönt med datum på många kommande titlar. Speciellt Dragon Quest Builder 2 och Final Fantasy spelen. Mycket JRPGs vilket jag gillade. Synd avsaknad av SNES bara. Blev lite lurad i början....

Blir att plocka hem Tetris 99 och FF9 innan sömn. Hade föredragit 7an men positivt överraskad av att nian kom ut så snart. Äntligen är dessa spelbara på en vettig portabel spelplattform.

Links Awakening remaster var en underbar överraskning på slutet. Älskar det spelet så kommer se fram emot denna rejält nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

Ok, då vet jag ungefär hur jag bör förhålla mig till spelet
Jag saknar inställningar för hur ofta man får slåss, det fanns i Bravely Second. Standard = 3, 1 = inga strider alls, 5 = du blir attackerad så fort du rör dig, typ.

Du kan låsa upp skills och föremål som reglerar hur ofta du möter fiender. Beroende på hur man spelar och vilka karaktärer man börjar med kan det ta tid innan man får denna möjlighet.

Hade dock gillat att kunna låsa upp autostrider på fiender man redan slagits mot många gånger. Senare i spelet börjar striderna dra ut lite väl på tiden med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Överlag bra Direct. Skönt med datum på många kommande titlar. Speciellt Dragon Quest Builder 2 och Final Fantasy spelen. Mycket JRPGs vilket jag gillade. Synd avsaknad av SNES bara. Blev lite lurad i början....

Blir att plocka hem Tetris 99 och FF9 innan sömn. Hade föredragit 7an men positivt överraskad av att nian kom ut så snart. Äntligen är dessa spelbara på en vettig portabel spelplattform.

Links Awakening remaster var en underbar överraskning på slutet. Älskar det spelet så kommer se fram emot denna rejält nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja! Tetris 99! Verkar ju lagom mycket kaos där

Härligt med lite retro-Zelda också. Jag saknar info om FFXII dock, men jag ska inte klaga. Det var mycket som presenterades, fast jag är förvånad att Fire Emblem inte fick mer tid.

FFIX har jag inte spelat, så det får jag lägga på önskelistan i eshoppen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av doomas:

Ja! Tetris 99! Verkar ju lagom mycket kaos där

Härligt med lite retro-Zelda också. Jag saknar info om FFXII dock, men jag ska inte klaga. Det var mycket som presenterades, fast jag är förvånad att Fire Emblem inte fick mer tid.

Haha verkligen. Hade gillat om Tetris Effect kommit men då Sony är inblandad är chansen typ noll. :/

Jo, XII på Switch är ett gigantiskt släpp. Väldigt spännande att se hur spelet blir samt datum på släpp.

Förvånad jag med, förhandsinformation pekade på mer fokus än så.

Lite besviken på att inget Persona 5 Golden eller motsvarande avslöjades. I och med att Joker snart är ute på Smash med. Nu är det inte tvunget att det innebär ett Persona för Switch men det brukar vara en bra indikator att något är på gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hur kan switch kosta idag mer än ps4 ?

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot Link’s Awakening men är inte riktigt överens med det visuella.
Antingen gör man ordentligt. Eller så kunde de använt Wind Waker-stilen istället för det här.

Kommer ändå köpa och spela i dess nuvarande form!

EDIT: Nej ännu bättre i samma stil som A Link Between Worlds

Skrivet av HazZarD:

hur kan switch kosta idag mer än ps4 ?

Det är en hybridkonsol som fungerar bärbart och stationärt.

Och det skiljer bara några kronor mellan PS4 Slim och Nintendo Switch.
Vid tillfället detta inlägg skrivs så skiljer det 84kr.

Så jag skulle kalla det så gott som samma pris.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag ser fram emot Link’s Awakening men är inte riktigt överens med det visuella.
Antingen gör man ordentligt. Eller så kunde de använt Wind Waker-stilen istället för det här.

Kommer ändå köpa och spela i dess nuvarande form!

EDIT: Nej ännu bättre i samma stil som A Link Between Worlds

...

Håller med, det känns lite bulligt, eller nåt. Vi får se hur det ser ut är det väl kommer, det blir nog bra ändå

stavfel
Permalänk
Inaktiv

Jag hade gillat spelet i samma stuk som de äldre titlarna, top down vy där man behållit stuket men använder möjligheterna en modern plattform ger. Men det som visades upp? Gillas skarpt. Påminner lite om 3D Dot Game Heroes med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha verkligen. Hade gillat om Tetris Effect kommit men då Sony är inblandad är chansen typ noll. :/

Jo, XII på Switch är ett gigantiskt släpp. Väldigt spännande att se hur spelet blir samt datum på släpp.

Förvånad jag med, förhandsinformation pekade på mer fokus än så.

Lite besviken på att inget Persona 5 Golden eller motsvarande avslöjades. I och med att Joker snart är ute på Smash med. Nu är det inte tvunget att det innebär ett Persona för Switch men det brukar vara en bra indikator att något är på gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Grejen är att det finns redan ett spel med Joker på ett Nintendo konsol. Persona Q2 som finns på 3DS. Vissligen än så länge bara i Japan men spelet ska släppas i Juni även här.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Priset ligger under 500kr i UK men med Brexit så blir det troligtvis dyrare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bernd_P1:

Grejen är att det finns redan ett spel med Joker på ett Nintendo konsol. Persona Q2 som finns på 3DS. Vissligen än så länge bara i Japan men spelet ska släppas i Juni även här.

Är inte det spelet folk efterfrågar (trycket på att få Persona till PC och Switch är stort), men finns spelet så finns den ju.
Får hoppas att alla dessa spel börjar vandra över till Switch istället något tag. Nu är jag lite osäker på hur försäljningen är på 3DS på senare tid men efter snart 2 år på marknaden borde Switch ha börjat ta över tillräckligt.

Samtidigt, förstås, bra att 3DS fortfarande underhålls med spel. Det har sålts enorma mängder (jag själv har en lanserings modell (Cosmo black) och en New 3DS XL (Metroid) men Switch är en värdig ersättare och behöver ju få fokus. Eller ja, fokus har den ju redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Någon annan som slog till när priset dök ner till 2999 igår kväll hos Swedenmobile?

Nu behövs det bara lite rea på spel också...

Skrivet av markiiie:

Har hållit lite utkik åt min gamle far. Han har spelat alla Zelda och Mario på stationära konsoler och skulle så gärna vilja fortsätta.

Det är en bra konsol och jag är väldigt nöjd, men att den bara har droppat någon stackars hundralapp efter två år tycker jag är lite klent.

Missade droppet till 3000;- 😯

Skickades från m.sweclockers.com

3000 kr möjligt nu igen. Kolla mitt inlägg #17787408.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Jag ser fram emot Link’s Awakening men är inte riktigt överens med det visuella.
Antingen gör man ordentligt. Eller så kunde de använt Wind Waker-stilen istället för det här.

Kommer ändå köpa och spela i dess nuvarande form!

EDIT: Nej ännu bättre i samma stil som A Link Between Worlds

Så jag skulle kalla det så gott som samma pris.

Skrivet av doomas:

Håller med, dett känns lite bulligt, eller nåt. Vi får se hur det ser ut är det väl kommer, det blir nog bra ändå

Skrivet av anon5930:

Jag hade gillat spelet i samma stuk som de äldre titlarna, top down vy där man behållit stuket men använder möjligheterna en modern plattform ger. Men det som visades upp? Gillas skarpt. Påminner lite om 3D Dot Game Heroes med.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar att de ganska ofta varierar stilen på Zelda. Man vet aldrig helt vilket spår de tänkt köra på men oftast fungerar det alldeles utmärkt och ser fantastiskt ut ändå när det släpps.
ALBW-stilen vore nog lågoddsaren för remake på det spelet (och jag tyckte själv den var både funktionell och riktigt snygg), men detta ser ändå charmigt ut. Blir ett givet köp tillsammans med FE