Autodownload torrents till rasp pi 2 - bästa OS?

Permalänk
Medlem

Autodownload torrents till rasp pi 2 - bästa OS?

Hej
Jag tänkte dra igång min lilla rasp 2 som aldrig kom igång och vet ej vilken mediaspelgrej jag ska installera. OSMC eller OpenELec verkar väl mest lämpligt. Själv hatar jag streaming utan föredrar att ladda ner torrents så får man bra kvalite och inga hack så vore trevligt att autoladdaner senaste avsnitten på vissa serier och bara låta det gå.

Vad rekommenderar ni mig? Finns ju tvtrigger som jag tycker funkar bra för PC då, kan ju styra upp det med mega om någon av dom har megasync så löser det ju sig ändå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan ju köra osmc och bara köra couchpotato har dock inte provat de själv.

https://discourse.osmc.tv/t/how-to-install-couchpotato-and-si...

Verkar dock vara lite inställningar Medela gärna om du testar har varit intresserad av att testa de själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

flexget kanske kan vara något

Permalänk
Medlem
Skrivet av trexake:

flexget kanske kan vara något

Tack för svaren. Dock märker jag att de pratar om koncept jag inte har nån aning om som 100% windowssnubbe.

"Whats' the default username and password for SSHing in to alpha 4? I can connect - but the standard pi/raspberry is rejected."

Vad tusan är SSHing? Antar att det är någon typ commandpromt av nåt slag men hur anslutar jag till det? Gör jag det ifrån en dator, gör jag det väl inne i OSMC eller är det något jag typ moddar på SD-kortet där jag installerat OSMC?

Ser ofta att de har manualer där de skriver "sudo apt bla bla" men om de inte skriver vart man ska gå in för att skriva det så vore det ju väldigt mycket lättare för någon ny att komma in i ekosystemet.

Visa signatur