Permalänk
Vila i frid

Du kan ställa W7'an (Start->kör: ncpa.cpl) som kör Plex att inte använda sig av IPv6 utan enbart IPv4.

Permalänk
Medlem

hasenfrasen. Jag får tacka för din vilja att hjälpa mig men din senaste ide funkade tyvärr inte.

Permalänk
Medlem

Måste ju vara mera än jag som har problemet. Kan det ha med min hårdvara att göra.

Permalänk
Vila i frid

"Nere för underhåll" när jag hade skrivit ihop "en novell", tack för det sweclockers!

Nyaste Plex (för windows) fungerar fint med remote-uppspelning via pfsense. Nyaste Plex plugins för SVTplay och TV4play funkar inte. uwtd uppdaterade i april pga av svt's fippel att göra det svårare för tredjepartare - motsvarande plex-plugin verkar inte ha följt med. Huruvida gammal plex och gamla plugins funkar, beats me.

I'm done. Over and out. Punkt.

Permalänk
Hedersmedlem

@hasenfrasen: Tyvärr drabbas jag rätt ofta av försvunna texter också. Jag har tryckt på internt men i dagsläget verkar tyvärr 30 minuters nertid vara beslutet. Jag tycker det känns otidsenligt att ligga nere varje dygn under så pass lång tid.

Tack för alla dina hjälpsamma inlägg, de är uppskattade!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hasenfrasen tack för all din hjälp. Då verkar det som om jag inte kan göra så mycket åt problemet.
Det positiva är väll då att min hårdvara / inställningar kanske inte är något fel på då.

Får avvakta och hoppas att Plex löser problemen bara.