Min fundering, pc eller PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nej, exempel på det: https://youtu.be/Er_Fuz54U0Y
För priset sår snabbare minnen absolut att föredra IMO.

Är det endast minnets frekvens som skiljer där, eller överklockas cpu:n också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Galvanizer:

Är det endast minnets frekvens som skiljer där, eller överklockas cpu:n också?

Skickades från m.sweclockers.com

Både och.
För de raderna där det står i5 6500 OC så är CPU'n också överklockad, annars inte.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Både och.
För de raderna där det står i5 6500 OC så är CPU'n också överklockad, annars inte.

Man ska ha snabba minnen om man tänkt överklocka, annars har det ingen större betydelse alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Galvanizer:

Man ska ha snabba minnen om man tänkt överklocka, annars har det ingen större betydelse alltså.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var ju en väldigt intressant slutsats när 85FPS uppnåddes i genomsnitt med 2133MHz-minnen utan överklockning på CPU'n och 100FPS med 3200MHz-minnen i The Witcher 3.
Det är en cirka 15% förbättring bara av snabbare minnen.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det var ju en väldigt intressant slutsats när 85FPS uppnåddes i genomsnitt med 2133MHz-minnen utan överklockning på CPU'n och 100FPS med 3200MHz-minnen i The Witcher 3.
Det är en cirka 15% förbättring bara av snabbare minnen.

Min ursprungliga fråga var ju: I praktiken är väl skillnaden så gott som omärkbar dock?

85 vs 100 FPS är inget jag skulle märka någon skillnad mellan utan att titta på siffrorna. Sedan så kör jag ju med v-sync på alltid ändå så.

Skickades från m.sweclockers.com