Chromecast strömma via nätverkskabel?

Permalänk

Chromecast strömma via nätverkskabel?

Funderar på att köpa en Chromecast men undrar om det går att strömma ifrån min dator som är kopplad via en nätverkskabel och router eller måste man strömma direkt ifrån en enhet som är kopplad via wi-fi?
Jag vill helst slippa att strömma saker ifrån min bärbara dator och istället göra det ifrån min stationära.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Ja om det är via samma router de år kopplade på är det inga problem.

Finns även ett addon som gör att du kan ansluta nätverkskabel till din chromecast om wifi inte är stabilt.

Permalänk
Medlem

Du kan använda din dator för att prata med din Chromecast genom att lägga till https://chrome.google.com/webstore/detail/google-cast/boadgeo... i Chrome.

Permalänk

Jag streamar från min stationära dator utan wifi till min Chromecast i alla fall, så verkar funka.

Permalänk
Medlem

Så länge dom är på samma nätverk.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Det är bara att göra som vanligt, dvs. klicka på tillägget och välja chromecast. Funkar utmärkt både via sladd och trådlöst

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Du hade helt säkert hittat svar på dina frågor här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1225314-chromecast-goog...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.