Hjälp! Datorn fastnar med svart skärm efter windows update uppdatering!
Skulle göra en fabriksåterställning av datorn då jag haft den några år och den började bli lite seg av alla mina filer och program. Allt gick fint tills det helt plötsligt kom upp att återställningen hade misslyckats och jag var tvungen att starta om datorn. Gjorde detta. Men då börjar datorn gå i endless boot. Får med lite krux och googlande fram att jag måste lägga in windows igen på en usb-sticka och göra en ominstallation i bootmenyn. Gör detta. Allt funkar fin fint och är frid och fröjd.
Dagen efter märker jag att datorn har svårt att klara av lite mer krävande grafiska delar, så kontrollerar ifall verkligen grafikkortets drivrutiner är uppdaterade. Märker i Windows update att det finns typ 20 olika uppdateringar och väljer därför att köra alla. Efter det kommer det upp att datorn måste startas om. Låter den göra det. PROBLEMET är dock att nu vill datorn ej starta vid omstarten. Den piper till och dator tillverkarens loga dycker upp, sen blir skärmen svart (inte att den stängs av, utan att den bara har ett svart sken). Lät den stå på så i några timmar för att testa men inget mera händer.
Har efter det fått boota om och installera om allt igen, men samma problemen dycker upp när jag gjort windows update uppdateringen! Vet någon vad det ens kan vara som strular och hur man löser det?
Blir glad för all hjälp jag kan få
SKRIK i rubriken /screamin-daemon, moderator