Forumdelen sponsras av

Varför finns inte Twitch som app i TV:n 2016?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

Varför finns inte Twitch som app i TV:n 2016?

Hur kan det vara så att med snart fyra månader till 2017 så finns fortfarande inte twitch som nedladdningsbar app i smart TV:n? Jag har en samsung och det finns hur mycket skit som helst att ladda ner men inte twitch, det är helt orimligt att det inte finns än. Jag vet att man kan ha en chromecast/köra via dator/ladda ner manuellt men mitt problem är att jag är ute hos mina föräldrar just nu med bara en TV, det är en samsung, 2015-modell och det verkar inte gå att fixa in twitch i TV:n om jag inte har en usb/dator. Hur som helst, min poäng med tråden var bara att klaga att twitch inte finns som en "standard-app" som är nedladdningsbar. Finns det något argumemt för att det inte skulle finnas....

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av agdraömn:

Hur kan det vara så att med snart fyra månader till 2017 så finns fortfarande inte twitch som nedladdningsbar app i smart TV:n? Jag har en samsung och det finns hur mycket skit som helst att ladda ner men inte twitch, det är helt orimligt att det inte finns än. Jag vet att man kan ha en chromecast/köra via dator/ladda ner manuellt men mitt problem är att jag är ute hos mina föräldrar just nu med bara en TV, det är en samsung, 2015-modell och det verkar inte gå att fixa in twitch i TV:n om jag inte har en usb/dator. Hur som helst, min poäng med tråden var bara att klaga att twitch inte finns som en "standard-app" som är nedladdningsbar. Finns det något argumemt för att det inte skulle finnas....

Argumentet är väl att ingen har gjort en sån app men det kan DU ändra på, DIY >
https://www.samsungdforum.com/

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av mrqaffe:

Argumentet är väl att ingen har gjort en sån app men det kan DU ändra på, DIY >
https://www.samsungdforum.com/

Intressant, tror jag ska försöka mig på att göra en. Gjort en del Android applikationer tidigare, kan väl inte vara så jäkla svårt. Ska kolla upp lite det här med Toast, återkommer sen.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2012

Blev sugen på att testa när jag läste din tråd. Följde en enkel guide på YouTube för att installera det bara. Ingen dator eller USB-minne behövs.

https://www.youtube.com/watch?v=YA8BsbJku_k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Därför är Chromecast bäst.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Mitt Nintendo ID: SW-0939-9900-1006

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@mrqaffe: önskar jag hade kunskapen! jag undrar väl mer varför twitch själva inte har gjort en sådan app, verkar ju onekligen finnas ett stort intresse för det

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av agdraömn:

@mrqaffe: önskar jag hade kunskapen! jag undrar väl mer varför twitch själva inte har gjort en sådan app, verkar ju onekligen finnas ett stort intresse för det

Du får fråga Baxtex om han får till en app, jag antar att det inte går att tjäna pengar på det men nån bore ju kunna hobbyprogramera det.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@Oggs: Den där guiden följde jag på TV:n hemma hos mig. Mina föräldrar har en 15/16 modell och det verkar inte gå att fixa twitch på den enkelt, kollat runt en jävla massa..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Håller med, definitivt en app som saknas till tv'n. Jag saknar också möjligheten att casta från twitch till min panasonic plasma, den stödjer bara chromecast på den punkten.

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2012

@agdraömn: Ok. Eftersom att jag saknade en del menyval som visades i videon fick man ta lite alternativa vägar som fanns i beskrivningen och kommentarerna på videon, men jag antar att du har sett det också?

Appen i sig är ganska kass med långa laddtider och saknar funktion för att logga in - som lite plåster på såren kanske.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Visby
Registrerad
Jan 2011

Jag har twitch som app på min tv, den har playbutiken som Android har tror jag. Det e den enda appen jag har laddat ner än så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Anledningen är att olika tillverkare har olika os implementerat och de orkar inte göra en för varje tillverkare. Troligen har de valt Android baserade tv system till att börja med (om det finns där, hörde tidigare i tråden att de verkar ha en). Tror själv att är problemet att för få använder funktionerna i smart tvn för att företagen ska bry sig. Särskillt twitch som släppte androidappen ganska sent och de flesta sitter på en klient med bra webbläsare

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Lapptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014

@Oggs: ja testat allt jag kan hitta nu, bl.a. det vanligaste tipset att hålla ner knappen länge på en app så kommer ip-settings upp där istället. Det fungerade inte, insett att TV:n är 2016-modell..

@infigo: tycker ändå att det är konstigt, twitch ägs väl av amazon och borde således ha ganska höga mål (och pengar) att ta över spelstreaming-marknaden helt. Då borde man se till att jobba stenhårt att få ut sin tjänst till så många kunder så möjligt, speciellt där efterfrågan är relativt stor (utgår från det med tanke på alla trådar som finns i diverse forum angående detta).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2015

Har twitch på min smart-tv (någon Sony, 6 månader gammal), var bara att ladda ner från Google play.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Mar 2003

Tycker också att det verkar konstigt att Samsung tv inte har inbyggt twitch stöd utan att gå via 3e utvecklare. Vi borde alla maila samsung och twitch o be om appstöd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

Om du har en PS3 som är kopplad till tvn så har du tillgång till twitch via den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Airwolf:

Tycker också att det verkar konstigt att Samsung tv inte har inbyggt twitch stöd utan att gå via 3e utvecklare. Vi borde alla maila samsung och twitch o be om appstöd.

Mailade dem förra året, fick dock inget vettigt svar