Statuspanel server

Permalänk
Medlem

Statuspanel server

Hej!

Finns det någon som vet om det finns någon "server status panel" att köpa löst som går in i en 5.25" plats. En panel med dioder för nätverksaktivitet, systemstatus osv. om man har anslutningar för dessa på moderkortet.

Dessa brukar finnas inbyggda på serverchassin men jag tänkte att det kanske fanns en liten marknad för de som köper lösa servermoderkort och bygger in i "vanliga" datorchassin.

/B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombaaz:

Hej!

Finns det någon som vet om det finns någon "server status panel" att köpa löst som går in i en 5.25" plats. En panel med dioder för nätverksaktivitet, systemstatus osv. om man har anslutningar för dessa på moderkortet.

Dessa brukar finnas inbyggda på serverchassin men jag tänkte att det kanske fanns en liten marknad för de som köper lösa servermoderkort och bygger in i "vanliga" datorchassin.

/B

IPMI har du inbyggt i i stort sätt alla nyare moderkort för server.

Bara att använda webbläsaren.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

IPMI har du inbyggt i i stort sätt alla nyare moderkort för server.

Bara att använda webbläsaren.

Jo och det kommer jag också använda...men jag börjar bli gammal och tycker om när lampor blinkar blått, för då är allt som det ska.

/B

Permalänk
Medlem

Mindre troligt. Men du kan ju alltid bygga en själv. PIN-layouten finns säkert i manualen.
Annars är det bara att skaffa rätt chassi. inte för att man kan se så mycket där.

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett onödigt stort projekt men följande hade kanske varit något:

Chassi: Cooler Master Stacker
Sätt i ett antal 5,25" hårddisk rack med dioder. Finns på Komplett etc
Beställ en sån här
http://www.aliexpress.com/item/LED-display-automatic-temperat...

Så är du ganska nära