Totalkraschat Windows - kan inte ens boota från USB

Permalänk

Totalkraschat Windows - kan inte ens boota från USB

Hej allihopa,

De senaste tre dagarna har jag noterat att alternativen att starta om och stänga av datorn även innefattat att installera uppdateringar. Jag har aldrig sett dessa installeras, utan datorn har bara stängt av sig som vanligt.

När jag satt vid datorn tidigare under kvällen och kollade på serie beslutade den sig för att starta om. Tydligen skulle den installera uppdateringarna nu helt plötsligt, och ganska köttiga sådana eftersom det tog 15 minuter att komma till 25 procent. Väl där startar den om igen innan den efter en kortare stund kraschar med en blåskärm. Datorn startar om och försöker reparera, men nej, det är kört. Den kan inte göra något och skärmen lyser blå av meddelanden att den måste repareras. Sagt och gjort kör jag igång mitt USB i maskinen och kollar på alternativen. Jag testar de som tillåter mig att behålla data men alla hävdar att Windows är låst, så jag tar till google. Där hittar jag ett gäng om fyra kommandon att köra i kommandotolken och testar dessa:

BootRec /fixmbr
/FixBoot
/ScanOs
/RebuildBcd

Alla går igenom utom sista, som hävdar att Windows inte kan hittas. De andra lyckades ju gå igenom, så jag stänger ner allt och startar om. Den här gången kan jag dock inte ens komma åt mitt bootbara USB, utan möter samma felskärm; Felkod:0xc000000f och att datorn behöver repareras. Jag försöker lösa detta genom att formatera USB:t och installera .iso-filen på nytt men inte ens det fungerar. Jag kan alltså inte boota in i windows och jag kan inte boota in i mitt USB.

Vad ska jag göra?

Permalänk

Om jag stänger av alla andra boot-alternativ slungas jag bara tillbaka in i BIOS efter att datorn försökte läsa in USB:t.

Permalänk
Medlem

@JakeHimself: Jag hittade bara detta via google sök https://www.reddit.com/r/techsupport/comments/3fk6sx/windows_...

Om du vill ha bättre hjälp att lösa ditt problem så bör du specificera din dator.

Visa signatur

janee

Permalänk
Inaktiv

Kass disk ev.