Frågor om GPU GTX1070/ROG ARES III

Permalänk
Avstängd

Frågor om GPU GTX1070/ROG ARES III

Hej jag har beställt GTX1070 men nu läste jag att det finns ROG ARES III också och då blev jag tveksam över vilket som är bättre för en 1080P 60hz monitor
Har de komponenterna i datorn
I5 4690k vattenkyld
16GB Ram
SSD för OS
HDD för spel och andra program
Moderkort asus pro gamer

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk
Digital fyndjägare

@vict94: ROG Ares III är ett kort med dubbla GPU'r medan GTX 1070 bara har en. Den som presterar bäst av dessa 2 har med vilka spel man spelar. Vissa spel ger inget extra med dubbla GPU'er medan andra kan ge det. Ditt köp är ett bra köp och du kommer ha mer nytta av det, samt att den är nyare och drar mindre ström.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Kan du förklara hur det kommer sig att du funderar mellan ett 5000kr kort och ett 15 000kr kort? (När det faktiskt såldes, tillverkades enbart 500 exemplar.) Har du hittat ett Ares III kort för samma pris eller vad handlar det om? För prisjakt listar ingenting...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

Så enkelt att jag har läst att gtx 1070 är mer prisvärd. Och när jag såg på amazon UK så var ARES III på startskärmen och då blev jag intresserad av det kortet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM