Skript för Spotify Play/Pause

Permalänk
Medlem

Skript för Spotify Play/Pause

Hej,

Vi har softphones på jobbet, och behöver varje gång pausa musiken när någon ringer, vilket jag av okänd anledning stör mig på.
I softphonen så har vi möjligheten att köra en fil från datorn när jag svarar eller lägger på ett samtal, min idé är då att köra start- samt pause vid svar respektive påläggning.

Jag har laddat ned Autohotkey, men då verkar man behöva mappa en knapp, och kan ej köra det från en fil endast.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med att skapa t.ex. två .bat där den ena startar- och den andra stoppar musiken i Spotify?

Tack på förhand!
Simon

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av bandless:

Hej,

Vi har softphones på jobbet, och behöver varje gång pausa musiken när någon ringer, vilket jag av okänd anledning stör mig på.
I softphonen så har vi möjligheten att köra en fil från datorn när jag svarar eller lägger på ett samtal, min idé är då att köra start- samt pause vid svar respektive påläggning.

Jag har laddat ned Autohotkey, men då verkar man behöva mappa en knapp, och kan ej köra det från en fil endast.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med att skapa t.ex. två .bat där den ena startar- och den andra stoppar musiken i Spotify?

Tack på förhand!
Simon

http://superuser.com/questions/278951/my-keyboard-has-no-medi...

Sen laddar du script filen varje gång någon ringer/läggerpå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Garderoben: Hej, tack för svar!

Har följande script sparat:
send, {Media_Play_Pause}
return

Dock verkar detta ej fungera när jag kör filen, då jag inte har mappat en tangent?
EDIT: Jag önskar att detta mao. fungerar helt utan keystrokes.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Skrivet av bandless:

@Garderoben: Hej, tack för svar!

Har följande script sparat:
send, {Media_Play_Pause}
return

Dock verkar detta ej fungera när jag kör filen, då jag inte har mappat en tangent?
EDIT: Jag önskar att detta mao. fungerar helt utan keystrokes.

#NoEnv

; script code here
Run Notepad ; something like this
Exitapp

Och så gör du två filer, en för Start, en för Stop

Visa signatur