Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vita sträck med pixlar som blinkar ibland, hjälp

Permalänk
Medlem

Vita sträck med pixlar som blinkar ibland, hjälp

Hej! Jag vet inte riktigt om denna tråd läggs på korrekt ställe nu då jag verkligen inte vet vad problemet jag har beror på, alltså om det är min CPU's inbyggda grafikkort som spökar eller om det är TV'n. Iallafall, problemet är att på min TV så får jag liksom upp som vita streck som blinkar, ett streck är bara där i runt en halv sekund alltså är det mycket enkelt att missa dem men ibland är det flera som kommer upp på skärmen samtidigt vilket gör det väldigt irriterande.

Efter testande så verkar det uppstå framför allt när jag kollar på serier via VLC (.mkv filer om det spelar roll) och då mer och mer ju längre tid jag kollar under den sessionen. Jag har bara sett det när jag kollar på serier och bara på TV'n och inte min huvud skärm (min PC monitor), dock så kollar jag bara på serier på TV'n så kan vara därför, men jag kollar ju på YouTube mycket på min datorskärm så var det länkat till att iGPU'n får jobba så borde det ju dyka upp på min skärm när jag kollar YouTube också eller?

Jag lyckades iallafall få en bild på ett av strecken genom att filma min TV under en serie och sedan ta ett screenshot av skärmen när strecket dyker upp, här är bilden: https://i.imgur.com/rAauIcC.jpg strecket är inom den röda ringen, detta streck var som sagt bara där i någon halv sekund så det blir som om den blinkar till bara för att sedan senare dyka upp och blinka till på någon annan del av skärmen.

Hjälp med detta skulle göra mig ytterst tacksam! Mina PC specifikationer kan ni se i min signatur om det hjälper.

Det jag provat hittills är att ominstallera mina grafikdrivrutiner och att återställa alla BIOS inställningar.

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE