Fejknyheter och demokrati

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Inte någonting nämnde SVT i nyheterna om att Trump skapat jobb åt många amerikaner,

Varför skulle dom det? Om det är sant så är det i så fall gamla nyheter.

Skrivet av Србо:

Ford la ner byggandet av ny stor fabrik i Mexico på grund av Trumps hot om kraftigt höjda avgifter för deras bilar som importeras i USA så skall dom bygga fabriken i USA istället

Trump överdriver sin roll i detta och tänjer dessutom på sanningen. Många, dig inräknat, verkar också vara glada i att helt okritiskt sprida budskapet vidare. Sanningen är dock lite mer komplicerad. Ford, liksom alla andra tillverkare, ser kontinuerligt över sin produktion och justerar allteftersom:

Så hur många jobb har egentligen Trump skapat/räddat inom den amerikanska bilindustrin (om ens några)? Gissningsvis är det svårt att säga, men jag tror att det till dags dato sannolikt är betydligt färre än han påstår.

Samtidigt kan man jämföra det med utvecklingen mellan 2009 och 2015, dvs under Obamas administration, då drygt 76.000 nya jobb tillkom inom bilindustrin i USA. Detta motvarar en ökning med nästan 70%. Ska man göra som Trump gör så borde ju i så fall Obama få äran av detta. Källa: https://www.yahoo.com/news/what-donald-trump-gets-wrong-and-r...

Givetvis kommer Trumps politik att inverka, men det lär dröja ett tag innan vi ser vad hans nuvarande och framtida åtgärder får för effekt.

Skrivet av Србо:

, finns många fler exempel.

Du får gärna nämna några av dom.

Skrivet av Србо:

Inget av detta nämnde SVT, istället hysteriskt snöade dom in på att Trump sa fel när han sa att han fick flest elektroröster som republikansk president.

Om dom snöade in på något vet jag inte. Det allvarliga, som jag ser det, är inte att Trump sa fel på ett par elektorsröster eller att han felaktigt påstod att han hade bästa siffrorna sen "Ronnie Ray-Gun" (både G. Bush och Obama hade bättre siffror).

Däremot är det faktum att han viftade bort journalistens fråga (och sättet han gjorde det på) betydligt mer bekymmersamt. Journalisten frågade (min översättning): "varför ska folk lita på dig när du anklagar media för fake-news när du själv kommer med felaktig information?".

Källa: Donald Trump's press conference in full, ca 32 minuter in.

Skrivet av Србо:

Obama och Clinton är folkmördare, galningen Albright som iskallt sa att det är värt 500.000 irakiska barns liv etc.

Du har gjort liknande påståenden förut, men inte kommit med trovärdiga källor. Är det inte dags att du faktiskt backar upp dessa påståenden nu?

Skrivet av Србо:

Kristna ursrpungsbefolkningen i Irak som USA hjälpt att utrota.

Vilken kristen ursprungsbefolkning åsyftar du? Mig veterligt var områdena i nuvarande Irak befolkade långt innan kristendomen och torde då ha befolkats av människor med en annan trosuppfattning.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Jag skiljer på det givetvis. Jag skrev själv också att det är folks åsikter på deras upplevelse av Svenska media.

Du sa dock att det "talar sitt klara språk" och att det sa mer än blogginlägget av en professor som gick igenom forskningsläget. Vad människor tycker kan vara väldigt intressant men det säger inget om verkligheten mer än just vad människor tycker. Att det sen är en undersökning som inte är baserad på slumpmässigt urval gör den förstås ännu mindre relevant i diskussionen, men det spelar förstås ingen roll då det räcker med att den handlar om tyckande för att den ska vara irrelevant.

Citat:

Jag förstår det du säger och önskar att jag kunde hålla med.
Just Asp själv har kommunicerat att Svensk media är vänstervriden.

Det har inte jag hittat i alla fall, däremot att journalisters åsikter står mer åt vänster än allmänheten, vilket förstås är ganska naturligt med tanke på vilka som söker sig till det yrket, men det säger inget om åt vilket håll media lutar. Å andra sidan kan jag inte komma åt allt av Asps forskning då jag inte har access, så har du några källor till dina påståenden så får du gärna plocka fram dem.

Citat:

Sen är en undersökning som mer eller mindre (väldigt subjektivt förenklat från min sida) går till på följande vis:
"Hej journalist X. Är du partisk i dina artiklar?"
Journalist X svarar: "Nej det är klart jag inte är"
Ok då är det utrett. Så enkelt är det inte och det är inte fakta pga detta heller.

Det finns inget bra sätt att "bevisa" den här problematiken.

Det är inte så Asps undersökning av mediernas lutning har gått till utan han har gått igenom artiklar om politiska partier och bedömt dem enligt en förutbestämd skala. Det är ett bra sätt att bevisa ifall medier lutar åt ett visst håll eller ej.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Vad är Fejknews?
En tidning som kör med rubriker som:
Fyndet i rymden: En ny okänd Superjord
✓ Nu vet forskarna: Vi är inte ensamma i galaxen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/paLa1/fyndet-i-rymden--de...

Kan dessa medier ses som seriösa? Eller behöver man kanske läsa lite "alternativ media" för att läsa reportage som granskar mainstreams mediernas reportage? Och när man gör detta ser man om de går att lita på eller ej, detsamma gäller detmotsatta. Läser man gammalmedia så får man uppgifter om hur pålitliga andra medier är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Vad är Fejknews?
En tidning som kör med rubriker som:
Fyndet i rymden: En ny okänd Superjord
✓ Nu vet forskarna: Vi är inte ensamma i galaxen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/paLa1/fyndet-i-rymden--de...

Kan dessa medier ses som seriösa? Eller behöver man kanske läsa lite "alternativ media" för att läsa reportage som granskar mainstreams mediernas reportage? Och när man gör detta ser man om de går att lita på eller ej, detsamma gäller detmotsatta. Läser man gammalmedia så får man uppgifter om hur pålitliga andra medier är.

Beror på hur ofta det sker? Mainstream medias reportage granskar faktiskt av annan mainstream media ganska ofta. Däremot så kan mindre oseriösa reportage ta sig in bland artiklarna (oftast baserade på bristfälliga källor som påstår sig vara seriösa). Kan tyvärr inte läsa artiklen du länkande eftersom den ligger bakom en betalvägg.

Fördelen med "Gammelmedia" är annars att det finns alla former av den från både höger och vänsterkanten. Variationen är betydligt bredare än hos "Alternativ media" vars agenda tenderar snarare vara åt att lägga ut folks etnicitet som största "Pitch" i kombination med att påstå att andra medier ljuger.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Såg nyheterna om Trumps virrigheter innan. Helt klart ett fall av fake-news som visar på hur skadligt dessa kan vara när personer helt okritiskt lyssnar på dom och sprider dom vidare.

Såg också att Carl Bildt undrade "What has he been smoking?". En under omständigheterna befogad fråga i mina ögon. Själv undrar jag om inte karln har några talskrivare eller faktakontrollanter som går igenom talen och rensar ut dynga.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vad är Fejknews?
En tidning som kör med rubriker som:
Fyndet i rymden: En ny okänd Superjord
✓ Nu vet forskarna: Vi är inte ensamma i galaxen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/paLa1/fyndet-i-rymden--de...

Kan dessa medier ses som seriösa? Eller behöver man kanske läsa lite "alternativ media" för att läsa reportage som granskar mainstreams mediernas reportage? Och när man gör detta ser man om de går att lita på eller ej, detsamma gäller detmotsatta. Läser man gammalmedia så får man uppgifter om hur pålitliga andra medier är.

De exempel du tar upp är väl närmast det som kallas sensationsjournalistik eller icke-nyheter, dvs sånt som skvallerpressen ägnar sig åt. Ofta kanske inte direkta osanningar, utan snarare att man gör en höna av en fjäder.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag vet inte hur jag ska bemöta din dryga attityd, men jag försöker.

Jo jag läste "referenserna". De allra flesta var tolkningar av Kent Asp. Samma Kent Asp som rapporterat om vänstervridning i media.

Jag ger inget för undersökningar som utgår ifrån enkäter till journalister i stil med "Vilket parti sympatiserar du med".

Min attityd? Har du läst dina egna poster månntro?

Måste undersökningar stödja din tes för att du ska "ge nåt för dem"? Det här är en person som faktiskt analyserat Asp's data och inte stannat vid den oändligt intetsägande frågan "vilka sympatiserar du med", man har faktiskt försökt förstå om det finns en VERKLIG vridning eller om det bara är en upplevd (påeldad av alla trollfabriker som försöker trycka det i halsen på allt och alla) sådan.

Skrivet av ZyntaX:

Yougov:s åsiktsredovisning så ligger Sverige i absoluta topp på vänstervridning.
https://yougov.co.uk/news/2016/02/07/british-press-most-right...

Inte heller ett "bevis", men upplevelsen av Svenska media talar sitt klara språk. Och säger enligt mig betydligt mer än blogginlägget du länkade.

Upplevelsen eller misstron talar sitt tydliga språk ja, handlar det om en verklighetsförankrad bild eller är det en effekt av att människor matas av trollen som försöker så misstro mot "etablissemanget"? Det har ju varit SD's käpphäst i väldigt många år nu och har pumpats konstant ur alla deras kanaler, både offentliga och mer maskerade.

Skrivet av ZyntaX:

Jag skiljer på det givetvis. Jag skrev själv också att det är folks åsikter på deras upplevelse av Svenska media.

Jag förstår det du säger och önskar att jag kunde hålla med.
Just Asp själv har kommunicerat att Svensk media är vänstervriden.
Sen är en undersökning som mer eller mindre (väldigt subjektivt förenklat från min sida) går till på följande vis:
"Hej journalist X. Är du partisk i dina artiklar?"
Journalist X svarar: "Nej det är klart jag inte är"
Ok då är det utrett. Så enkelt är det inte och det är inte fakta pga detta heller.

Det finns inget bra sätt att "bevisa" den här problematiken.

Det är möjligt, men att faktiskt se till vad som skrivs är ju lite av en golden standard jämfört med att fråga om Roffe Svenzon utanför Coop tror att media ljuger för honom.

Förklara för mig varför du anser att det är mer rättvist att se till uppfattningen av produkten snarare än att se på produkten självt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Såg nyheterna om Trumps virrigheter innan. Helt klart ett fall av fake-news som visar på hur skadligt dessa kan vara när personer helt okritiskt lyssnar på dom och sprider dom vidare.

Såg också att Carl Bildt undrade "What has he been smoking?". En under omständigheterna befogad fråga i mina ögon. Själv undrar jag om inte karln har några talskrivare eller faktakontrollanter som går igenom talen och rensar ut dynga.

Självfallet har han det.. Problemet är att de som skriver hans tal verkar vara samma sorts gökar som presidenten själv. De enda som verkar ha något att tänka med tenderar istället försöka bortförklara det med "Han menar inte vad han säger" och "Ni har misstolkat honom.." tätt följt av att Trump säger att han menar vad han säger..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

En massa smörja.

Viftar vitflagg.
Jag besparar övriga läsare av den här tråden att ens bemöta dig mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Viftar vitflagg.
Jag besparar övriga läsare av den här tråden att ens bemöta dig mer.

Oväntat.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Du har gjort liknande påståenden förut, men inte kommit med trovärdiga källor. Är det inte dags att du faktiskt backar upp dessa påståenden nu?

Så bilder på masslaktade civila serber är inte trovärdigt för dig för det kommer inte från msm som CNN osv. Jag har släkt som slaktats i Kravica, Kosovo och Krajina. Men enligt dig så har det inte begåtts bestialiskt folkmord på serber eftersom msm som CNN osv inte bryr sig om att visa det. Glädjande att dom flesta västländer har fått massinvandring av muslimer, poetisk rättvisa när den är som bäst. 2015 försökte USA med sina omänskliga allierade få igenom i FN bespottandet av folkmordet på min släkt och resten av dom tusentals civila serberna omkring Srebrenica, Ryssland satte stop för det med veto och Kina protesterade skarpt i FN.

Bilder på slaktade serber omkring Srebrenica, finns många fler bilder, även dokumenterat av experter hur omänskligt civila serber blev slaktade, alla serbiska kvinnor och flickor våldtogs och slaktades, sedan slaktade muslimernas idol Naser Oric med sina galningar allt övrigt levande i Serbiska byarna dom på fegaste och grymmaste sätt anföll: https://themuslimissue.wordpress.com/2013/06/24/the-religion-...

Skrivet av Hurtigbullen:

Vilken kristen ursprungsbefolkning åsyftar du? Mig veterligt var områdena i nuvarande Irak befolkade långt innan kristendomen och torde då ha befolkats av människor med en annan trosuppfattning.

Du har fel. Fakta om utrotningen av kristen ursprungsbefolkning i Mellanöstern, liknande har skett i Turkiet som skapades genom folkmord och har inget annat än folkmord i sin historia som dessutom har väst som sin främsta allierade, milt sagt skamligt av väst:

Citat:

The Christian population in Iraq has been decimated in a little over a decade, dropping from 1.4 million in 2003 to just 275,000 today

The recent joint report, compiled by the Knights of Columbus and In Defense of Christians (IDC), tells a horrific story of a religious and ethnic purge in the Middle East that has produced the systematic eradication of Christians from the territory.

Christianity’s roots in Iraq date back as far as the first century and yet now has fallen prey to Islamist militant groups committed to the extermination of Christians.

http://www.breitbart.com/national-security/2016/03/30/christi...
http://www.stopthechristiangenocide.org/scg/en/resources/Geno...

Norsk/engelsk dokumentär om USAs stöd till folkmordet rättare sagt utrotningen för muslimerna besparade inga serbiska liv när dom bestialiskt fegt anföll serbiska byar omkring Srebrenica:

Jugoslavien skapades av värsta antiserbiska psykopater och det stöddes av väst. Väst har alldrig varit serbernas eller ryssarnas vänner. Nu är 40% tyskar proPutin, men det är bara för Tyskland fått muslimsk massinvandring, västs historia är inget annat än en enda lång rad av bestialiska fega folkmord. 25% av serbiska folket folkmördade väst under första världskriget, det är mer korrekt beskrivet som utrotning än folkmord, väst högg fegt Ryssland i ryggen under första världskriget, 1853 allierade sig väst med turk/albanerna och högg fegt folkmordiskt Ryssland i ryggen, under andra världskriget bedrev man utrotning mot Ryssar och Serber.

USAs och västs stöd till folkmordiska jihadister i Syrien:

Citat:

“You ask why we aren’t seeing this,” Bartlett chimed in. “This relates to the other gentleman’s question about why most of the corporate media are telling lies about Syria. It’s because this is the agenda; if they had told the truth about Syria from the beginning, we wouldn’t be here now. We wouldn’t have seen so many people killed.”

“In fact,” she noted, “what the Russian media…is [showing] is exactly what the Syrian media is saying, and it shows what independent people in Syria are saying.” With regard to other flaws in mainstream media coverage, including the sensitive topic of alleged Syrian and Russian air force attacks on hospitals, Bartlett offered another example of media manipulation. “They have manufactured stories, and I can give you a precise account,” she said. “In April this year,” there was a story about “a hospital called the Al-Quds Hospital – which in a concerted effort all media said was attacked, targeted and badly damaged by either the Syrians or the Russians. In fact the Russians had satellite imagery showing that this hospital was in the shame shape that it was in in October 2015. No difference; it was not attacked.”

Continuing, Bartlett recalled that “months later, the Guardian, a prominent British newspaper, actually said that the Al-Quds hospital that it had alleged months prior to be attacked and destroyed, was treating victims of so-called chemical weapons attacks. So even the media that is lying is inconsistent in their lies.” In the meantime, she added, unfortunately, Western governments and the media have ignored real attacks on hospitals throughout Syria by anti-government rebels and terrorists.

http://www.activistpost.com/2016/12/journalist-eva-bartlett-d...

USAs lögn om att Ryssland bombat sjukhus i Syrien:

Citat:

When asked by RT to provide specific details about the hospitals the US State Department accused the Russian government of bombing in Syria, spokesman John Kirby didn't provide them. Instead, he lashed out at RT for being a “state-owned outlet.”

Citat:

US State Dept Reps Caught in Obvious Lie about Russia bombing hospitals in Syria

https://www.youtube.com/watch?v=U9xkyfv3oGk

Citat:

But the twisting of news in Syria is extreme. The West has virtually no journalists on the ground (not least because our so called “rebel allies” would murder them) and relies on extremists’ versions of the truth sent out by unverifiable individuals on their iPhones (the BBC’s “local” correspondent Lyse Doucet is in fact in Beirut – 206 miles away!)
FROM BLACKLISTED NEWS.COM DATED 12/22/16

Ambassador Ja’afari then announced that not only were the operatives still in East Aleppo but that he would read their names and their nationalities for the world to hear. He was clear that the intelligence operatives were working with the terrorist groups and attempting to exit East Aleppo. The list is as follows:

Mu’tazz Oghlikaan-Oghlu (Turkish)

David Scott Winner (American)

David Shlomo Aram (Israeli)

Muhammad Shaykh Al-Islaami Al-Tameemi (Qatari)

Muhammad Ahmad Al-Sibyaan (Saudi Arabian)

‘Abdul-Mun’im Fahd Al-Hurayj (Saudi)

Ahmad bin Nawfal Al-Durayj (Saudi)

Muhammad Hassan Al-Subay’iy (Saudi)

Qaasim Sa’ad Al-Shammari (Saudi intelligence agent)

Ayman Qaasim Al-Tha’aalibi (Saudi intelligence agent)

Ahmad Al-Tayaraawi (Jordanian intelligence agent)

Muhammad Al-Shaafi’iy Al-Idreesi (Moroccan intelligence agent)

http://theafricanspear.com/2016/12/23/nato-and-american-troop...

Citat:

Syrian Ambassador names foreign agents captured in Aleppo

Citat:

Syrian Christians are grateful to Russia
Syrian Archbishop Mor Silvanos Petrus Issa Al Nemeh, being in Moscow, expressed gratitude on his behalf and on behalf of the leaders of the Christian churches in Damascus

"I give thanks to your country, I give you the feeling of love of the Syrian people to your great state, and I would like to tell you about the pain experienced by the population of our country, both Christians and Muslims. We now have a great opportunity to meet with representatives of your people... and I would like to thank you for the assistance provided by Syria.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Så bilder på masslaktade civila serber är inte trovärdigt för dig för det kommer inte från msm som CNN osv. Jag har släkt som slaktats i Kravica, Kosovo och Krajina. Men enligt dig så har det inte begåtts bestialiskt folkmord på serber eftersom msm som CNN osv inte bryr sig om att visa det.

Nu har du fel och är helt ute och cyklar. Jag har inte förnekat dessa hemska händelser! Däremot noterar jag att du kör men en ganska ful argumentationsteknik och kommer med falska påståenden om mig.

Det jag skrev var att jag tyckte det var dags för dig att backa upp dina påståenden om Clinton, Obama och Albright, vilket du fortfarande inte har gjort.

Så återigen, var har du för belägg för att kalla Clinton och Obama för folkmördare? Mao, vilka belägg har du för att just dom är ansvariga för ett folkmord?

Du skrev också att "galningen Albright som iskallt sa att det är värt 500.000 irakiska barns liv". Vad har du för belägg för detta påstående.

Skrivet av Србо:

Du har fel. Fakta om utrotningen av kristen ursprungsbefolkning i Mellanöstern, liknande har skett i Turkiet som skapades genom folkmord och har inget annat än folkmord i sin historia som dessutom har väst som sin främsta allierade, milt sagt skamligt av väst:

Om vad har jag fel? Jag bad dig förtydliga vilken kristen ursprungsbefolkning du menade och du spinner iväg i tangentens riktning och kommer med nya påståenden. Så jag ställer frågan på nytt: Vilken kristen ursprungsbefolkning i Irak är det du syftar på.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd

Jag rekommenderar att du håller dig ifrån att länka Breitbart.. Framförallt när de tenderar att bokstavligen ljuga ihop sina artiklar alt. använder väldigt dåliga källor. Artikeln ifråga menar att kristna drivs bort.. Inte medvetet mördas (även om det förekommer) vilket i sin inte lever upp till definitionen av folkmord enligt FN. Att Extremister däremot inte tolererar andra åsikter än deras själva är väl något som är självklart? Det är därför de kallas extremister.. och ISIL är inte på något sätt unika.

Sedan sprider du en hel del halmgubbar runt dig. Ingenstans förnekas att folkmord skedde under kriget i det forna Jugoslavien. Ingenstans heller förnekar folk att det sker folkmord i Mellanöstern.. Ska du diskutera så får du för tusan se till att hålla dig ifrån argumentationsfel.

Ditt påstående om att Jugoslavien startades av "Psykopater" är ju ett roligt argument. Jugoslavien skapades av Tito stödd då av framförallt Sovjetunionen (vilket inte är väst) men allt eftersom så började Titoregimen röra sig emot väst fram till Titos död. Själva regimen var betydligt mer liberal än motsvarigheten i t.ex. Sovjetunionen. Bland annat så kunde man åka över till väst från Jugoslavien, Pressen hade betydligt mer rättigheter samt att privategendom tilläts. Det var inga "Psykopater" som grundade Jugoslavien utan av partisaner stödda av Sovjet och senare väst i deras kamp mot Nazi-Tyskland. Faktiskt så ser många forna jugoslaver än idag med nostalgi på Titoregimens tid och det var i och med Titos död som det började knaka i fogarna.

Hela ditt argument om att Clinton och Obama skulle vara folkmördare har du inte heller backat upp med belägg. Du verkar inte heller förstå vad ett folkmord är så jag rekommenderar att du slår upp FNs definition.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hurtigbullen:

Nu har du fel och är helt ute och cyklar. Jag har inte förnekat dessa hemska händelser! Däremot noterar jag att du kör men en ganska ful argumentationsteknik och kommer med falska påståenden om mig.

Det jag skrev var att jag tyckte det var dags för dig att backa upp dina påståenden om Clinton, Obama och Albright, vilket du fortfarande inte har gjort.

Så återigen, var har du för belägg för att kalla Clinton och Obama för folkmördare? Mao, vilka belägg har du för att just dom är ansvariga för ett folkmord?

Du skrev också att "galningen Albright som iskallt sa att det är värt 500.000 irakiska barns liv". Vad har du för belägg för detta påstående.

Om vad har jag fel? Jag bad dig förtydliga vilken kristen ursprungsbefolkning du menade och du spinner iväg i tangentens riktning och kommer med nya påståenden. Så jag ställer frågan på nytt: Vilken kristen ursprungsbefolkning i Irak är det du syftar på.

Inget ful alls. Konstaterar fakta som du vägrar inse, så problemet är hos dig.

Citat:

Madeleine Albright says 500,000 dead Iraqi Children was "worth it" wins Medal of Freedom

Citat:

5000-year-old Assyrian Culture Facing Devastation
"There is a great parallel between 1915 and what is going on in the Middle East today. ... The most effective way to prevent future slaughter is to condemn past slaughter. Denying such a big crime means its continuation. The wish for genocide still exists in the Middle East." — Sabri Atman.

"The Turkish authorities let a few Assyrians stay to show Europe and the world how good-hearted and tolerant Turkey and Islam are. ... And they say, 'Assyrians lead their lives so happily thanks to this great tolerance!'" — Sabri Atman.

https://www.gatestoneinstitute.org/6976/assyrians-genocide

Citat:

Syrian Christian girls defend their town from Western backed islamist terrorists

Citat:

jihadists have looted and blown up former 700BC Assyrian capital near Mosul

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2986275/Have-ISIS-des...

Spansk stridspilot som vittnar om barbariska bombningarna av serberna 1999:

Citat:

Spanish pilots of NATO fighter jets over Yugoslavia admit that NATO deliberately attacked civilian targets
2
Key extracts from the Spanish weekly: “Articulo 20” No. 30, June 14, 1999:

The pilots of Spanish planes who participated in bombing raids against Yugoslavia do not feel like “supermen”, but accuse NATO of having honored with medals the bombing of civilian targets, what they otherwise name “collateral damages”.

“… the majority, of my colleagues, even if not all, are against the war in general and against this war of barbarity in particular.” Martin de la Hoz says that he and his colleagues “are burnt out”.

” our worst enemies are our own authorities, the Defense Minister and his whole team, the members of the Government, who know nothing about war and go along with it without informing themselves about anything and, what is gravest, are guilty of lying to the Spanish people through the papers, radio and television, foreign correspondents and press agencies.”

“NATO’s repeated bombings of civilian victims and non-military targets are not the result of war “errors”: Captain Martin de la Hoz: “Several times our Colonel protested to NATO commanders why they select targets which are not military targets. They threw him out with curses saying that we should know that the North Americans will lodge a complaint by the Spanish Army() But what I say now is nothing compared to what I shall have to say when the time comes.”

Government’s lies

The President of the Government, the Minister of Foreign Affairs and the Defense Minister are lying brazenly each time they talk about the war. (…) Solana is a puppet who has been put there by the Yankees to do what they tell him he has to do. (…)

On the subject of manipulation of information about the war, Captain de la Hoz says that “no one has said anything about the incidents that took place in Aviano (NATO air base), about the disastrous maintenance of Spanish machinery, and above all about the constant humiliations to which we were subjected from the beginning. Not that we were cannon food. No. We were nothing. About the fatal accidents, the losses suffered without connection to combat, the contempt and sanctions, not a word. From no one!”

(…)”… that we are there to cover up the North American generals who are dealing and wheeling in the war. There is no journalist who has the slightest idea what is happening in Yugoslavia.

They are destroying the country, bombing it with novel weapons, toxic nerve gases, surface mines dropped with parachute, bombs containing uranium, black napalm, sterilization chemicals, sprayings to poison the crops and weapons of which even we still do not know anything. The North Americans are committing one of the biggest barbarities that can be committed against humanity.

https://natoyu.wordpress.com/2013/09/06/spanish-pilots-of-nat...
Detta som den spanska stridspiloten berättar om är definitivt folkmord på serberna som Clinton genomförde och hade stöd av från knähundarna i NATO, enbart Grekland vägrade medverka i folkmordet på serberna 1999. Så självklart är det underbart att se Birmingham den andra största staden i England få majoritet muslimer, Malmö Sveriges tredje största stad på väg att bli muslimsk osv. Som väst sår får väst skörda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Србо:

Inget ful alls. Konstaterar fakta som du vägrar inse, så problemet är hos dig.
https://www.youtube.com/watch?v=omnskeu-puE

https://www.gatestoneinstitute.org/6976/assyrians-genocide

https://www.youtube.com/watch?v=aTKIqc6vQXI

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2986275/Have-ISIS-des...

https://anonimag.es/i/screenshot-natoyu.wordpress.com-2017-024e684.jpg

Spansk stridspilot som vittnar om barbariska bombningarna av serberna 1999:
https://natoyu.wordpress.com/2013/09/06/spanish-pilots-of-nat...
Detta som den spanska stridspiloten berättar om är definitivt folkmord på serberna som Clinton genomförde och hade stöd av från knähundarna i NATO, enbart Grekland vägrade medverka i folkmordet på serberna 1999. Så självklart är det underbart att se Birmingham den andra största staden i England få majoritet muslimer, Malmö Sveriges tredje största stad på väg att bli muslimsk osv. Som väst sår får väst skörda.

Gäsp. Att Malmö håller på att få en majoritet av Muslimer är en lögn.

Ditt påstående om Birmingham är även det en lögn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Birmingham#Islam

Att du dessutom länkar tendensiösa och oftast bristfälliga källor gör ju inte under för ditt påstående. Du verkar tänka världen i "Svart och vitt". Antingen är man ond eller så är man god. Detta är en väldigt inskränkt världssyn... och att du tänker på detta sätt är ganska uppenbart baserad i din kommentar om det jugoslaviska kriget och förgrunden till det.

Var kommer ens ditt påstående om Birmingham ifrån? Kommer det månne från Fox News? Eller det kanske är Daily Mail? En blaska som är känd för att hitta på egna artiklar för att locka till sig säljare. De har det senaste två åren börjar vandra allt mer åt det alternativa högerhållet aka.. grumliga bruna vatten.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vad är Fejknews?
En tidning som kör med rubriker som:
Fyndet i rymden: En ny okänd Superjord
✓ Nu vet forskarna: Vi är inte ensamma i galaxen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/paLa1/fyndet-i-rymden--de...

Kan dessa medier ses som seriösa? Eller behöver man kanske läsa lite "alternativ media" för att läsa reportage som granskar mainstreams mediernas reportage? Och när man gör detta ser man om de går att lita på eller ej, detsamma gäller detmotsatta. Läser man gammalmedia så får man uppgifter om hur pålitliga andra medier är.

Verkar inte som att du lyckades läsa artikeln i och för sig. Sant den kanske är lite missvisande men mest pga. man har vissa förutfattade meningar när man läser "Vi är inte ensamma i galaxen". Det vi inte är ensamma om längre enligt artikeln är att vara en en jordliknande planet runt en stjärna på rätt avstånd från sagda stjärna i princip. Detta i referens till att detta inte var något man visste för 20 år sedan. Så sant att det kan vara lite missvisande men inte av den anledningen du troligen syftar på. Sedan är det så klart lite click-bait för att folk ska skaffa plus etc etc. Vilken "alternativ media" som inte är mainstream ska man titta på då? Ska man läsa alla eller finns det någon som man kan sikta in sig på som verkar stämma för det mesta om man kollar bland flera källor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Jag rekommenderar att du håller dig ifrån att länka Breitbart.. Framförallt när de tenderar att bokstavligen ljuga ihop sina artiklar alt. använder väldigt dåliga källor. Artikeln ifråga menar att kristna drivs bort.. Inte medvetet mördas (även om det förekommer) vilket i sin inte lever upp till definitionen av folkmord enligt FN. Att Extremister däremot inte tolererar andra åsikter än deras själva är väl något som är självklart? Det är därför de kallas extremister.. och ISIL är inte på något sätt unika.

Sedan sprider du en hel del halmgubbar runt dig. Ingenstans förnekas att folkmord skedde under kriget i det forna Jugoslavien. Ingenstans heller förnekar folk att det sker folkmord i Mellanöstern.. Ska du diskutera så får du för tusan se till att hålla dig ifrån argumentationsfel.

Ditt påstående om att Jugoslavien startades av "Psykopater" är ju ett roligt argument. Jugoslavien skapades av Tito stödd då av framförallt Sovjetunionen (vilket inte är väst) men allt eftersom så började Titoregimen röra sig emot väst fram till Titos död. Själva regimen var betydligt mer liberal än motsvarigheten i t.ex. Sovjetunionen. Bland annat så kunde man åka över till väst från Jugoslavien, Pressen hade betydligt mer rättigheter samt att privategendom tilläts. Det var inga "Psykopater" som grundade Jugoslavien utan av partisaner stödda av Sovjet och senare väst i deras kamp mot Nazi-Tyskland. Faktiskt så ser många forna jugoslaver än idag med nostalgi på Titoregimens tid och det var i och med Titos död som det började knaka i fogarna.

Hela ditt argument om att Clinton och Obama skulle vara folkmördare har du inte heller backat upp med belägg. Du verkar inte heller förstå vad ett folkmord är så jag rekommenderar att du slår upp FNs definition.

Kommunistiska Jugoslavien var definitivt skapat av väst, serberna massmördades med västligt stöd för att ge serbhatande galningen Tito makten. Titos högra hand Jovo Kapicic i intervju:

Citat:

Do you know how many bones are there, I'm just not invent that some of his. Serbia was mostly for the Chetniks, not partisans, to you I say. Serbia was related to the king, a dynasty, the church, which is in the soul of the nation, and intellectuals as it was Slobodan Jovanović - told us Kapičić.

https://goo.gl/6Ehduf
Folkmordsmonstret Titos högra hand erkänner att serberna var emot kommunism och blev påtvingade Tito genom massmord och terror på serber, som väst stödde. Så väst har definitivt störst skuld till att Tito begick folkmord på serberna och påtvingade hans terrorvälde på serberna.

Spanska stridspiloten vittnade om Clintons barbariska folkmord på serberna 1999:

Citat:

Spanish pilots of NATO fighter jets over Yugoslavia admit that NATO deliberately attacked civilian targets
2
Key extracts from the Spanish weekly: “Articulo 20” No. 30, June 14, 1999:

The pilots of Spanish planes who participated in bombing raids against Yugoslavia do not feel like “supermen”, but accuse NATO of having honored with medals the bombing of civilian targets, what they otherwise name “collateral damages”.

“… the majority, of my colleagues, even if not all, are against the war in general and against this war of barbarity in particular.” Martin de la Hoz says that he and his colleagues “are burnt out”.

” our worst enemies are our own authorities, the Defense Minister and his whole team, the members of the Government, who know nothing about war and go along with it without informing themselves about anything and, what is gravest, are guilty of lying to the Spanish people through the papers, radio and television, foreign correspondents and press agencies.”

“NATO’s repeated bombings of civilian victims and non-military targets are not the result of war “errors”: Captain Martin de la Hoz: “Several times our Colonel protested to NATO commanders why they select targets which are not military targets. They threw him out with curses saying that we should know that the North Americans will lodge a complaint by the Spanish Army() But what I say now is nothing compared to what I shall have to say when the time comes.”

Government’s lies

The President of the Government, the Minister of Foreign Affairs and the Defense Minister are lying brazenly each time they talk about the war. (…) Solana is a puppet who has been put there by the Yankees to do what they tell him he has to do. (…)

On the subject of manipulation of information about the war, Captain de la Hoz says that “no one has said anything about the incidents that took place in Aviano (NATO air base), about the disastrous maintenance of Spanish machinery, and above all about the constant humiliations to which we were subjected from the beginning. Not that we were cannon food. No. We were nothing. About the fatal accidents, the losses suffered without connection to combat, the contempt and sanctions, not a word. From no one!”

(…)”… that we are there to cover up the North American generals who are dealing and wheeling in the war. There is no journalist who has the slightest idea what is happening in Yugoslavia.

They are destroying the country, bombing it with novel weapons, toxic nerve gases, surface mines dropped with parachute, bombs containing uranium, black napalm, sterilization chemicals, sprayings to poison the crops and weapons of which even we still do not know anything. The North Americans are committing one of the biggest barbarities that can be committed against humanity.

https://natoyu.wordpress.com/2013/09/06/spanish-pilots-of-nat...

Citat:

Agreement Ustasha and the Communists from 1935
destruction of all that is Serb and Orthodox.

Sremska Mitrovica, June-July 1935

For komunistnčku party
Mosa Pijade, sr

For Ustasha free. eng. move
Dr. Mile Budak, a lawyer sr

http://www.novinar.de/2009/07/26/sporazum-ustasa-i-komunista-...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Србо:

Kommunistiska Jugoslavien var definitivt skapat av väst, serberna massmördades med västligt stöd för att ge serbhatande galningen Tito makten. Titos högra hand Jovo Kapicic i intervju:
https://goo.gl/6Ehduf
Folkmordsmonstret Titos högra hand erkänner att serberna var emot kommunism och blev påtvingade Tito genom massmord och terror på serber, som väst stödde. Så väst har definitivt störst skuld till att Tito begick folkmord på serberna och påtvingade hans terrorvälde på serberna.

Spanska stridspiloten vittnade om Clintons barbariska folkmord på serberna 1999:
https://natoyu.wordpress.com/2013/09/06/spanish-pilots-of-nat...

http://www.novinar.de/2009/07/26/sporazum-ustasa-i-komunista-...

Som sagt. Mycket påståenden men väldigt bristfälliga belägg. Att väst skapade Jugoslavien är dessutom ett tafatt försök till negativ historisk revisionism. Tito stöddes av Sovjet fram till i slutet av kriget då även väst förde över material. Däremot skapades staten i och med en allians med Sovjet (som bröt samma ganska kort efter). Ditt försök att beskylla "väst" för folkmord och hemskheter medan du helt utelämnar vad Serbarna gjorde under kriget i det forna jugoslavien är ju toppen av oseriösa försök att vitmåla problemen i kriget. Är medveten vad apologeten Kapicic påstår.. I verkligheten hade Tito ett enormt stöd hos Serberna och han hatade inte dem. Så ge upp med den historiska revisionismen nu.. Den leder ingen annanstans än att du skämmer ut dig själv.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Som sagt. Mycket påståenden men väldigt bristfälliga belägg. Att väst skapade Jugoslavien är dessutom ett tafatt försök till negativ historisk revisionism. Tito stöddes av Sovjet fram till i slutet av kriget då även väst förde över material. Däremot skapades staten i och med en allians med Sovjet (som bröt samma ganska kort efter). Ditt försök att beskylla "väst" för folkmord och hemskheter medan du helt utelämnar vad Serbarna gjorde under kriget i det forna jugoslavien är ju toppen av oseriösa försök att vitmåla problemen i kriget. Är medveten vad apologeten Kapicic påstår.. I verkligheten hade Tito ett enormt stöd hos Serberna och han hatade inte dem. Så ge upp med den historiska revisionismen nu.. Den leder ingen annanstans än att du skämmer ut dig själv.

Dokument finns om överenskommelsen med kommunister och ustasa om att förinta serber, Tito bevisligen var västs knähund och hans högra hand erkände och monstret var stolt över att ha begått folkmord på serber och erkände att serberna var mot kommunism och för Draza, intellektualism och kungen som väst vägrade stödja och stödde istället monstret Tito. Så det är du som gör dig till åtlöje genom att förneka fakta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Србо:

Dokument finns om överenskommelsen med kommunister och ustasa om att förinta serber, Tito bevisligen var västs knähund och hans högra hand erkände och monstret var stolt över att ha begått folkmord på serber och erkände att serberna var mot kommunism och för Draza, intellektualism och kungen som väst vägrade stödja och stödde istället monstret Tito. Så det är du som gör dig till åtlöje genom att förneka fakta.

Jag förnekar inte fakta. Jag ifrågasätter din ideologiska och tendentiösa tolkning av sagda fakta. Men tydligen är du bara här inne för att sprida din kollektiva skuld blandat med påståenden utan grund. Så jag lämnar dig därhän... Ha en bra kväll.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Gäsp. Att Malmö håller på att få en majoritet av Muslimer är en lögn.

Ditt påstående om Birmingham är även det en lögn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Birmingham#Islam

Att du dessutom länkar tendensiösa och oftast bristfälliga källor gör ju inte under för ditt påstående. Du verkar tänka världen i "Svart och vitt". Antingen är man ond eller så är man god. Detta är en väldigt inskränkt världssyn... och att du tänker på detta sätt är ganska uppenbart baserad i din kommentar om det jugoslaviska kriget och förgrunden till det.

Var kommer ens ditt påstående om Birmingham ifrån? Kommer det månne från Fox News? Eller det kanske är Daily Mail? En blaska som är känd för att hitta på egna artiklar för att locka till sig säljare. De har det senaste två åren börjar vandra allt mer åt det alternativa högerhållet aka.. grumliga bruna vatten.

Wikipedia är långt ifrån pålitlig källa. Fakta är att väst idag och genom historien är serbers och ryssars fiende och väst är turkiets knähund, 1853, första världskriget när väst dödade 25% av serberna dvs begick utrotning, likaså under andra världskriget när väst hjälpte folkmördarmonstret Tito vars högra hand erkände att serberna var emot kommunism och för kungen som väst vägrade stödja och istället stödde folkmord på serber och Tito. 90talet när väst bedrev folkmord på serber, tog ifrån deras land, Krajina och Kosovo. 1990 var Belgrad fullt med tusentals serber som fördrivits av kroater, väst struntade i detta osv.

Tydligt att Birmingham är mer muslimskt än sekulariserat eller kristet:

Apropå statistik så är det tydligt att muslimerna i Birmingham ökar betydligt mer:

Citat:

Statistics from 2011 Census show more Muslim children than Christian growing up in Birmingham
Of 278,623 youngsters, 97,099 were registered as Muslim compared with 93,828 as Christian
A similar trend has emerged in the cities of Bradford and Leicester
Experts said more must be done to ensure that society does not become polarised along religious lines

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2755654/The-changing-...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. urspårning, otrevligheter och en allmän dålig stämning. Frågan är om det inte finns bättre ställen att diskutera den här typen av känsloladdade politiska trådar än på ett teknikforum?
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...