Varför kan vi inte förbjuda Nyårsraketer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det verkar så tyvärr tycker det är så ofattbart att man beskjuter tillexempel en ambulans som kanske är på väg in i ett område för att hämta någon som är sjuk.

Med din logik så bör vi även förbjuda stenar då de också användas som vapen mot blåljuspersonal.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tråden handlar inte om att folk stör med fyrverkerier utan att de skjuter på civila och polis med raketer och ingen gör något åt saken.

Hur kan du inte tycka detta är helt sjukt och det är nog ingen som påstår att det är tiggarna som är ute och springer omkring på stan på kvällarna.

Nej. Frågan i TS är tydligt "VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?". Visserligen har räddningstjänsten länge haft problem i (notera) utsatta områden med att det störs i utryckningar. Att någon surgubbe tycker det är jobbigt att det låter mycket är bara huvudvärk för räddningstjänsten. De har vart många samtal över hela Sverige, och ofta handlar det inte ens om livsfara. Möjligtvis egendomsskada, men då undrar man på hur hög skala då? Sen klagar resten på varför räddningstjänsten inte hinner komma i tid när dom rycker ut för smågrejer som lite raketer?

Hur kommer det sig att människor blir så hjärntvättade, läser man på SVT så ser man stackars hästarna som står i stallet, kvinna i 50 års åldern tror att det pågår skottlossning och den tredje håller händerna för sin lilla valp. Asså på allvar. Strängare regler vid försäljning och bättre koll/pli på ungarna så löser sig problemet ganska snabbt.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det ska nog mycket till för att de ska förbjudas. Varför ska allmänheten lida för att en liten del inte kan bete sig? Då skulle man ju även kunna förbjuda alkohol, spetsiga/vassa knivar, alla skjutvapen, yxor, baseballträn osv..

Det är ju allmänheten som inte kan bete sig, med ditt argument så kan vi avreglera allting istället. Det är förövrigt licens på skjutvapen i sverige

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Med din logik så bör vi även förbjuda stenar då de också användas som vapen mot blåljuspersonal.

Visst men om vi ska va realistiska så är fyrverkerier ett stort problem och en åtgärd kan va plocka bort dom helt utan större insattser.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Kostar alldeles för mycket att hålla efter raketmarodörer. Sen får vi inte glömma kostnaderna för alla olyckor heller, både själva vården och förlusterna för samhället. Och så miljöförstöringen. Raketer tillför inget, vi kan hitta på nåt annat sätt att fira. Med 7 miljarder människor på jorden finns det inte utrymme för allas önskningar. Allmänheten lider av raketer, inte att inte få ha det, ungefär som rökning. Pyroteknik ska inte hanteras av allmänheten.

Jag håller med i sak, tycker gott man kan förbjuda pyro för privatpersoner. Men det känns som vi isf borde förbjuda en del annat också. Rökningen är ju ett bra exempel, varför inte bara förbjuda det helt om man nu ser till kostnader och vad företeelsen tillför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu har det verkligen eskalerat med raketbeskjutningar mot ambulanser, bussar och civila.
Polisen klagar på att dom blir beskjutna när dom åker ut på utryckningar, VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?
Det ska väl till ett dödsfall innan man utfärdar ett förbud.

Du har flera dödsfall.
Du har massor med olyckor.
Det har straffats personer för detta.
Du har total förbud mot att använda dem utom på just 31:e natten, utan polistillstånd.

Om det redan är förbjudet ffs... vad i helvete tror du på fullaste allvar att mer "förbud" gör??? Om de smugglar sprit, knark, cigaretter och annat... så kan de smuggla detta också.

Håller med att något måste göras, men inte fler lagar, utan mer handling att uppehålla de som finns, och hårdare straff för befintliga regler.

Skrivet av fantomsmurfen:

Det ska nog mycket till för att de ska förbjudas. Varför ska allmänheten lida för att en liten del inte kan bete sig? Då skulle man ju även kunna förbjuda alkohol, spetsiga/vassa knivar, alla skjutvapen, yxor, baseballträn osv..

Glöm inte bilar/bussar/lastbilar/flygplan... alla är vapen i rätt händer, med gott om explosiva bränslen. Allt från mord som begår med bilar till jetplan som slängs in i skyskrapor.

Sen har vi nästan alla rengöringsmedel, ammoniak, batterier (speciellt litium), vatten (kan användas till att göra vätgas), och järn(rost) och aluminium (thermite)... kort sagt, nästan allt i vårt moderna samhälle kan användas som vapen/bomber eller farliga ämnen, om de används fel.

Notera dock att för mig spelar det mindre roll. Jag har inte köpt fyrverkerier på flera år... så kvittar mig.

Permalänk
Medlem

Jag är för förbud i de drabbade zonerna där integrationen totalfallerat. Även för kraftigt höjda straff åt de som utsätter andra för fara.

Miljöförstöringen och utsläppen av tungmetaller är en senare fråga, men går det inte att ta fram bra alternativ så kan en kvotering vara en bra början.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av rj45:

Nej. Frågan i TS är tydligt "VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?". Visserligen har räddningstjänsten länge haft problem i (notera) utsatta områden med att det störs i utryckningar. Att någon surgubbe tycker det är jobbigt att det låter mycket är bara huvudvärk för räddningstjänsten. De har vart många samtal över hela Sverige, och ofta handlar det inte ens om livsfara. Möjligtvis egendomsskada, men då undrar man på hur hög skala då? Sen klagar resten på varför räddningstjänsten inte hinner komma i tid när dom rycker ut för smågrejer som lite raketer?

Frågan jag ställer mig är varför man inte kan förbjuda försäljning av Fyrverkerier till privatpersoner men jag vill även belysa dom problem som finns.
Att räddningstjänsten blir beskjuten vid utryckningar är ett mycket stort problem.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Visst men om vi ska va realistiska så är fyrverkerier ett stort problem och en åtgärd kan va plocka bort dom helt utan större insattser.

Att en asocial klick terrorister skjuter fyrverkerier mot vanligt folk löses inte med att förbjuda fyrverkerier.
Som vanligt i tex vapendebatten så riktas fokus mot tillhygget istället för våldsverkaren, vilket är fel.
Terroristen behöver kastas i fängelse där den får begrunda sina synder.
Men detta är ju tyvärr omöjligt när den myndighet som ska upprätta lag och ordning inte har rimliga resurser och ett tydligt uppdrag att göra just detta.

Att höja straffen på att använda olika tillhyggen mot folk skulle ju ge en viss indikation att myndigheten behöver prioritera detta, men i grunden behöver vi fler poliser med större befogenheter att rensa bort smutset från gatorna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rj45:

Nej. Frågan i TS är tydligt "VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?". Visserligen har räddningstjänsten länge haft problem i (notera) utsatta områden med att det störs i utryckningar. Att någon surgubbe tycker det är jobbigt att det låter mycket är bara huvudvärk för räddningstjänsten. De har vart många samtal över hela Sverige, och ofta handlar det inte ens om livsfara. Möjligtvis egendomsskada, men då undrar man på hur hög skala då? Sen klagar resten på varför räddningstjänsten inte hinner komma i tid när dom rycker ut för smågrejer som lite raketer?

Hur kommer det sig att människor blir så hjärntvättade, läser man på SVT så ser man stackars hästarna som står i stallet, kvinna i 50 års åldern tror att det pågår skottlossning och den tredje håller händerna för sin lilla valp. Asså på allvar. Strängare regler vid försäljning och bättre koll/pli på ungarna så löser sig problemet ganska snabbt.

Vi har aldrig behövt strängare regler innan och om bättre koll på ungarna är lösningen så är det totalt omöjligt för att FÖRÄLDRARNA SKITER I BARNEN, de får va ute till kl12 och dricka vatten på mcdonalds.

http://www.expressen.se/nyheter/polisens-insats-for-att-ta-fa...

Inte heller alla köper sina saker de senaste åren har det stulits en hel del fyrverkerier.

Permalänk
Medlem

Sämst ide, skötsamma ska alltid drabbas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu har det verkligen eskalerat med raketbeskjutningar mot ambulanser, bussar och civila.
Polisen klagar på att dom blir beskjutna när dom åker ut på utryckningar, VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?
Det ska väl till ett dödsfall innan man utfärdar ett förbud.

Det är förbjudet att skjuta i tättbebyggt område, med undantag nyårsafton.
Sedan börjar fler och fler större kedjor att sluta med försäljning av fyverkeripjäser.
De som jävlas är barn med icke engagerade föräldrar som inte vet vad sina barn gör, eller bryr sig inte.
Bauhaus mfl. har slutat att sälja i år, vilket jag tycker är bra. Har inte skjutit en raket på kanske 20 år nu.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Är väl inte raketerna som är farliga om det sköts på rätt sätt.Det är ju fylleskallarna som skjuter upp dom som är farliga

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Det är fler trafikdödsolyckor än nyårsdödsolyckor per år, men ändå är bilar tillåtna fortfarande(som dessutom förpestar luften). Då det argumentet håller inte så bra.

Sen så kommer hundägarna fram och säger ditten och datten. En annan minoritet som vill förstöra för majoriteten.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fermia:

Är väl inte raketerna som är farliga om det sköts på rätt sätt.Det är ju fylleskallarna som skjuter upp dom som är farliga

Det är inte normalt folk som super och skjuter raketer på nyårsafton som är farliga utan de stör enbart hundar 1 dag om året.

De som är farliga är väl utan tvekan ungjävlarna som skjuter raketerna mot polis/ambulans/brandmän och civila.....

Permalänk
Medlem

Någon som kan göra en röstnings-grej ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu har det verkligen eskalerat med raketbeskjutningar mot ambulanser, bussar och civila.
Polisen klagar på att dom blir beskjutna när dom åker ut på utryckningar, VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?
Det ska väl till ett dödsfall innan man utfärdar ett förbud.

och glöm ej stackars djuren som får lida mer synd om dom.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Ett förbud kommer aldrig att ske tyvärr skulle jag tro. Man bör inte kollektivt bestraffa en hel befolkning bara för att några individer skjuter av sig händerna, gör sig själva blinda osv.

Om man stör sin omgivning på ett eller annat sätt är det en annan sak. Men ett förbud kommer inte ge någon effekt då det skulle till så mycket resurser att stoppa försäljningen och den eventuella smugglingen som oundvikligen skulle uppstå. Inför istället betydligt hårdare straff.

Själv tycker jag fyrverkerier är så ofantligt tråkiga och överflödiga, likaså nyårsfirandet. Har inte köpt på flera år och förstår mig inte på dom som köper för flera tusen kronor. Folk får givetvis göra vad dom vill med sina pengar, men jag vet flera som köpt diverse paket för 3-4000:-... dyrt för nånting som är över på några minuter. Men som sagt, det är inte mina pengar.
Sen tillkommer dyr skumpa som smakar vedervärdigt bara för att nån fått för sig att det är en gammal tradition.
Dom jag tycker mest synd om är dom stackars djuren som tvingas vara ute och lyssna på detta elände, det har visat sig ge långsiktiga effekter på många djur. Hundar som inte vågar gå ut osv, hade själv en hund som var livrädd för att gå ut mitt på ljusa dagen pga ett nyårsfirande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Är du säker på det? Informationen är riktigt diffus på Polisens hemsida: https://polisen.se/Service/Tillstand/Fyrverkerier/

Så som jag tolkar det där ordvalet så verkar det ju i alla fall som att man kan sitta och skjuta ute i skogen som om det vore tredje världskriget om man så vill och är 18 år gammal?

Det är kommunerna som reglerar när det är lagligt att skjuta.
I Ystad kommun är det t.ex. bara lagligt att skjuta fyrverkerier mellan 24:00 den 31:e Dec till 03:00 den 1:a Jan.

Inte för att det hindrar folk från att börja före 24:00, eller skjuta lite dagarna innan, men tekniskt sett så är det redan förbjudet.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag bara det är drygt när man ska ut med hunden vid 20 tiden och det står några ungdomar som är askalas och försöker tända en raket. Nästan att man hoppas att den ska smälla i fejset deras. Natural selection.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem
Skrivet av varporx:

Själv tycker jag bara det är drygt när man ska ut med hunden vid 20 tiden och det står några ungdomar som är askalas och försöker tända en raket. Nästan att man hoppas att den ska smälla i fejset deras. Natural selection.

Personer som medvetet är ute efter att plåga djur bär behandlas på ett icke tillåtet uttryck här inne. Låt mig bara säga att Steve-O i Jackass gjort det....
Har själv stött på flera ungdomar när jag varit ute med mina älskade vovve, som står i gäng och tror att dom äger vägen. Kastar smällare, små raketer efter förbigående. Bara kokar i en, en stor del av dagens ungdomar har absolut inte ett gnutta vett och hyfs i sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Man kan fasen inte lagstifta mot allt som en liten klick människor missbrukar. Hur skulle samhället se ut då? Det mesta skulle vara förbjudet inkl. alkohol, nikotin, bilar, husdjur (stora elaka kamphundar) och yttrandefriheten (jobbiga jäkla journalister och bloggare).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Nu har det verkligen eskalerat med raketbeskjutningar mot ambulanser, bussar och civila.
Polisen klagar på att dom blir beskjutna när dom åker ut på utryckningar, VARFÖR förbjuder man inte bara all försäljning av pyroteknik till privatpersoner?
Det ska väl till ett dödsfall innan man utfärdar ett förbud.

Varför arresterar inte polisen dom som skjuter mot dom istället kan man fråga sig, dom har egna vapen att använda mycket enklare lösning finns inte.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jag vet det låter löjligt , men var det inte snack och flertal snack om att kanske införa licens för att skaffa fyrverkerier? Visst kommer det ändå säljas svart. Men det hade ju ändå ordnat till lite väl?

Permalänk
Medlem

Förbjuda? Nja men att skärpa lagstiftningen och tillåta det bara på tex nyårsafton mellan 22-02.

För det är rätt drygt när folk skjuter detta långt före. och har man en skotträdd hund är det inte så väldigt roligt.

Folk avsaknar respekt och omdöme idag tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Har inte köpt några raketer på säkert 10 år.
Men jag har också varit ung och köpte massvis med thunderkings och tigerskott och hade askul med, och ja vi sprängde ett par brevlådor dum som man var.

Men jag skulle aldrig få för mig att faktiskt skjuta raketer mot folk/djur, hur ung och dum man än var.
Om man har en vilja att skada andra så har man något fel.

Sen kan man inte förbjuda saker bara för det finns idioter, då hade vi inte kunnat sälja alkohol, raketer etc etc.
Inte för de hade bekymmrat mig för jag använder inget av det men det hade inte funkat

Sen kvittar det om man skulle ändra regler att man bara får skjuta mellan visst klockslag, vem ska ta hand om dom som inte gör det? Polisen? lol.
Dom har knappt personal att ta hand om ens grova brott idag.
Sen att det tydligen har blivit något fräckt för invandrare (iaf absoluta majoriteten) att kasta sten, skjuta raketer osv mot polis, ambulans etc ja. Skicka hem dom, ska de vara så svårt. Grip dom o skicka tillbaka dom vart dom kom ifrån, men så funkar det inte.
Man måste först mörda någon, sen blir dom kanske utvisade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Man kan fasen inte lagstifta mot allt som en liten klick människor missbrukar. Hur skulle samhället se ut då? Det mesta skulle vara förbjudet inkl. alkohol, nikotin, bilar, husdjur (stora elaka kamphundar) och yttrandefriheten (jobbiga jäkla journalister och bloggare).

Detta!
Kunde inte sagt det bättre själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är ju löjligt. Allt som är ovanligt glädje få ska förbjudas. du tycker säkert att motorsport också ska förbjudas då det för oväsen. Men det är helt ok med att köra bil för det gör du själv.

En hund som är så instabil som inte klarar en smällare bör man inte avla på men det görs konstant av raserande djur sedan klagar ägare på smällare och inte på uppfödaren att hen avlar på dåliga hundar där över 90% av hundarna har inavel.

Om de som köper sina husdjur skulle kolla och ställa kritiska frågor så skulle vi inte ha detta problemet.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Jag är emot försäljning av nyårsraketer till allmänheten, men tycker att kommunen skulle kunna köpa in några större pjäser varje nyår och smälla av (så att alla som tycker det är fint får sin lilla fix).

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag tror inte ett förbud är lösningen dock för folk skulle få tag på raketer på annat vis eller få den briljanta iden att göra dom själv. Jag skulle inte ha något imot att folk bara skjuter mellan 23 - 03. Och inte gå ut kl 19 och skjuter för fullt för deras ungar ska se.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu