Titanfall-utvecklare: "Switch får lika dåligt tredjepartsstöd som Wii U"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Själv kan jag inte förstå hur konsoler som PS4 och Xbox finns kvar, om hårdvara nu är så viktigt.

Själv kan jag inte förstå att inte utvecklare och användare nöjer sig med CBM64 eller Apple ][ (om hårdvara nu är så oviktigt).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Älskar logiken bakom citatet. Skulle Switch sälja 100 miljoner enheter skulle självfallet det komma ett "Titanfall"-liknande spel till Switch.
Om det nu så är fallet ska jag följa Respawn noga och se ifall de viker sig eller inte. Speciellt eftersom deras Titanfall 2 gick på rea efter bara en månad. Tror ett spel till Switch i en sådan spekulativ värld skulle vara ganska lockande på ett sådant svagt säljande spel.

Och om EA säger gör ett spel till Switch, då gör Respawn ett spel till Switch!

Precis Nintendo vill ju att utvecklare gör en Switch.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För att det är enklare att koda mot dessa två eftersom deras hårdvara är liknande? Switch ryktas bli avsevärt mindre kraftig och allt verkar även peka på att så blir fallet och därför fokuseras det på de kraftigare konsolerna? Det är så de finns kvar.

Och när du kört igenom Zelda fyra gånger... Sen då?

Vilket leder till brist på spel. Det är vad folk är skeptiska mot... Att det sedan beror på hårdvara är något få verkar egentligen bry sig om.

Vilken är målgruppen?
Redan nu har listan på bekräftade spel fler titlar som skulle vara intressanta än vad jag realistiskt har tid med eller vad jag tycker mina barn har tid med.
Dessutom har jag en PC som suger upp det som säljs via Steam eller av Blizzard.
Lägg till ett ymnighetshorn av kul iOS titlar som jag inte har tid med, och frågan blir snarare vad jag faktiskt vill lägga tid på än huruvida utbudet är stort nog. Switchen erbjuder både kul local multiplayer spel att ha skoj med barnen med, och en del specifika titlar som dessutom vinner på portabilitet.
Den vänder sig knappast i huvudsak till befintliga PS4 eller XBox entusiaster. Det är en styrka, den expanderar marknaden i stället för att bara konkurrera i den befintliga.
Återstår att se hur många som gillar konceptet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För att det är enklare att koda mot dessa två eftersom deras hårdvara är liknande? Switch ryktas bli avsevärt mindre kraftig och allt verkar även peka på att så blir fallet och därför fokuseras det på de kraftigare konsolerna? Det är så de finns kvar.

Och när du kört igenom Zelda fyra gånger... Sen då?

Vilket leder till brist på spel. Det är vad folk är skeptiska mot... Att det sedan beror på hårdvara är något få verkar egentligen bry sig om.

Det finns bra mycket fler Nintendo-spel än Zelda. Ingen tvingar mig att spela om Zelda 4 gånger? Jag tycker Nintendos spel håller så hög kvalitet och är såpass roliga att Switch för mig antagligen är värd pengarna, även om jag bara är intresserad av Nintendo-spelen och jag totalt kanske inte spenderar jättemånga timmar framför konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Varför gnäller då folk på Switch?

"På grund av klen hårdvara kommer Nintendo Switch gå samma öde till mötes som Wii U när det kommer till tredjepartsutvecklade spel, menar Titanfall-utvecklaren Mohammad Alavi."

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Själv kan jag inte förstå att inte utvecklare och användare nöjer sig med CBM64 eller Apple ][ (om hårdvara nu är så oviktigt).

Precis, och eftersom Titanfall-utvecklaren ansåg att hårdvara var viktigt så borde ju inte PS4 och Xbox finnas. Eller släpps några spel till dessa heller.

Skrivet av martinot:

"På grund av klen hårdvara kommer Nintendo Switch gå samma öde till mötes som Wii U när det kommer till tredjepartsutvecklade spel, menar Titanfall-utvecklaren Mohammad Alavi."

Just det, på grund av klen hårdvara. Något som folk inte höll med mig om.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

"På grund av klen hårdvara kommer Nintendo Switch gå samma öde till mötes som Wii U när det kommer till tredjepartsutvecklade spel, menar Titanfall-utvecklaren Mohammad Alavi."

Detta är för närvarande listan av tillkännagivna spel till Switchen. Kommer naturligtvis att växa rill lansering och E3.
Work in progress. Let me know what I'm missing.

Bold = only for Nintendo home consoles: if the game has not yet been announced for any other platform it is presumed to be exclusive

RPG:

Disgaea 5 Complete
Dragon Quest X
Dragon Quest XI
GoNNER
I Am Setsuna
Octopath Traveler
Shin Megami Tensei Switch
Stardew Valley
Unknown Tales of... game
Xenoblade Chronicles 2

Adventure:

The Binding of Issac: Afterbirth
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Lego City Undercover
Minecraft Story Mode
The Elder Scrolls V: Skyrim
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas
Rime
Riverside
The Sacred Hero
Seasons of Heaven
Skylanders Imaginators
State of Mind
Syberia 3

Action:

Cube Life: Island Survival
Dragon Quest Heroes 1&2
Fire Emblem Warriors
Has Been Heroes
Minecraft
No More Heroes 3
Super Bomberman R

Sports:

FIFA
NBA 2K18
Steep

Platformer:

Minna de Waiwai! Spelunker
Monster Boy and the Cursed Kingdom
Sonic 2017
Sonic Mania
Rayman Legends
Shovel Knight: Treasure Trove
Super Mario Odyssey
Terraria
Wonder Boy: The Dragon's Trap
Yooka-Laylee

Mini Game/Casual:

1, 2 Switch

Fighting:

Arms
Dragonball Xenoverse 2
Ultra Street Fighter 2
Unknown Blazblue game

Simulator:

Constructor HD
Farming Simulator
New Frontier Days: Founding Pioneers

Racing:

Fast RMX
Mario Kart 8 Deluxe
Redout
Rise: Race the Future

Puzzle:

Puyo Puyo Tetris
Snipperclips

Shooter:

Splatoon 2

Rhythm:

Just Dance 2017
Unknown Taiko Drum Master game

Strategy:

Dungeon of Zaar
Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence
Romance of the Three Kingdoms XIII

Arcade:

Aracade Archives

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon borde sparkas på Nintendo. De har så jävla bra koncept men sådana här saker får ständigt allt att falla pladask.

Jaja. Hoppas ändå utvecklare vågar satsa på maskinen. För Nintendo har alltid haft roliga koncept och vågat pröva nytt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dunis90:

En dator med HD 5850, oavsett processor, har inte en chans mot PS4 eller Xbox One i moderna spel. Möjligt att spelen inte ens startar längre på HD 5850 för spelet kräver nyare drivrutiner.

Som sagt..brist på kunskap..

Sett videor på Youtube där sketna GTX480 håller bättre FPS än PS4..

Eller den där ''Potato masher'' En 250-300USD PC slår PS4 rejält..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Cenorida:

Precis, och eftersom Titanfall-utvecklaren ansåg att hårdvara var viktigt så borde ju inte PS4 och Xbox finnas. Eller släpps några spel till dessa heller.

Just det, på grund av klen hårdvara. Något som folk inte höll med mig om.

Du verkar helt ha missförstått... Du undrade varför folk gnäller på Switch och ger sen själv ett citat som beskriver exakt varför. Varför du drar in XBO och PS4 när de inte lider lika mycket av problemet vet jag inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Bekric:

för 4 lakan kan man få en maskin som spelar de flesta spel i 720p som de flesta konsolerna är det dom fixar i de flesta spel... iaf om du köper en beg dator ...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Du verkar helt ha missförstått... Du undrade varför folk gnäller på Switch och ger sen själv ett citat som beskriver exakt varför. Varför du drar in XBO och PS4 när de inte lider lika mycket av problemet vet jag inte.

Nope, du verkar ha missuppfattat.
Först sa jag "Själv kan jag inte förstå hur konsoler som PS4 och Xbox finns kvar, om hårdvara nu är så viktigt."

Titanfall-utvecklaren menade ju att bra hårdvara är superviktigt för att konsolen ska kunna få tredjepart stöd. Bra hårdvara är ju något som inte heller PS4 eller Xbox One är direkt kända för. Så om man ska följa hans resonemang så borde ju inte heller PS4 och Xbox heller ha tredje part stöd?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Som sagt..brist på kunskap..

Sett videor på Youtube där sketna GTX480 håller bättre FPS än PS4..

I spel från 2013 eller?
Fixa några exempel på spel från 2016 som presterar bättre på sådan hårdvara än på PS4.

Som sagt, vore inte förvånande om Battlefield 1 inte ens startar på HD5000/6000-korten pga. att den känner att drivrutinen är för gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Snarare brist på kunskap inom teknik...

En dator från 2009-2011 för 2500-3500:- är bättre än PS4 eller Xbone..

(2500K+ HD5850 dator)

På konsoler kan dom koda "close to metal" eller vad det kallas vilket ger mkt mer prestanda än om hårdvaran kör tex win10. Dessutom är konsollers os gjort för soff spelande där kontrller dessutom ingår i priset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Respawns utvecklare verkar vara en oerhört mogen person, sett till citat som dessa.

Det känns även som en dålig ursäkt många utvecklare för sig med: Att de inte vill utveckla spel p.g.a. det dåliga tredjepartsstödet - som uppstår då ingen vill utveckla spel, p.g.a. det dåliga tredjepartsstödet - som är ett resultat utav.. etc., in absurdum. Moment 22.

Rimmar illa med att de som faktiskt "gjort sig en ansträngning" och tillverkat spel till Switch talar gott om hur enkel den är att arbeta med. Oavsett är ju bristande tredjepartstöd något att se upp för, men det är litet för tidigt att tala om/oroa sig för innan konsolen är lanserad.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Snarare brist på kunskap inom teknik...

En dator från 2009-2011 för 2500-3500:- är bättre än PS4 eller Xbone..

(2500K+ HD5850 dator)

Inte brist på kunskap som är anledningen i mitt fall iaf (har köpt tre stycken X1S, fast jag redan har säkert 6-7 PC/Mac, inklusive en mycket modernare speldator än ovan).

Inte lika liten och tyst. Spelar inte media i HDR eller 4K.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Nope, du verkar ha missuppfattat.
Först sa jag "Själv kan jag inte förstå hur konsoler som PS4 och Xbox finns kvar, om hårdvara nu är så viktigt."

Titanfall-utvecklaren menade ju att bra hårdvara är superviktigt för att konsolen ska kunna få tredjepart stöd. Bra hårdvara är ju något som inte heller PS4 eller Xbox One är direkt kända för. Så om man ska följa hans resonemang så borde ju inte heller PS4 och Xbox heller ha tredje part stöd?

Jämfört med Switch så har PS4 och Xbox One bra hårdvara. Spelen utvecklas till dessa konsoler och såvida Switch inte blir en dundersuccé kommer det vara svårmotiverat för spelstudior att spendera resurser på att få dessa spel att fungera på Switch.

Om Nintendo åtminstone försökt garantera tredjepartsstöd hade de helt enkelt siktat på åtminstone närheten av Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Jämfört med Switch så har PS4 och Xbox One bra hårdvara. Spelen utvecklas till dessa konsoler och såvida Switch inte blir en dundersuccé kommer det vara svårmotiverat för spelstudior att spendera resurser på att få dessa spel att fungera på Switch.

Om Nintendo åtminstone försökt garantera tredjepartsstöd hade de helt enkelt siktat på åtminstone närheten av Xbox One.

Du har rätt. PS4 och Xbox One må ha bättre hårdvara än Switch. Samtidigt har ju PC (i många fall) betydligt bättre hårdvara än PS4 och Xbox One.

Men om vi då ska fokusera på topic, där Titanfall-utvecklaren menar på att dålig hårdvara är skälet till varför Switch inte kommer bli någon succé. Men PS4 och Xbox One blev ju stora succéer fastän de hade bristande hårdvara? Och Titanfall släpptes till Xbox One respektive PS4 fastän dessa har bristande hårdvara?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

skulle inte har nåt emot om Nintendo skulle sluta tillverka hårdvara och istället fokusera sig på att släppa spelen till PC samt dem andra konsolerna istället. skulle även tror att dem kunde sälja även mer då en med deras nuvarande strategi.

Nu tycker jag ju iofs att det är kul koncept med Switch (inget som varken MS eller Sony har), men annars så håller jag helt med dig. Hade ju varit kanon för oss konsumenter och spelare om vi hade fler möjligheter och valfrihet på olika hårdvara att köra Nintendos spel.

Är inte omöjligt att det förhoppningsvis kommer på sikt. Har ju börjat så smått att komma titlar för de (som jag) som spelar på mobiltelefoner/surfplattor.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dunis90:

I spel från 2013 eller?
Fixa några exempel på spel från 2016 som presterar bättre på sådan hårdvara än på PS4.

Som sagt, vore inte förvånande om Battlefield 1 inte ens startar på HD5000/6000-korten pga. att den känner att drivrutinen är för gammal.

Nä, BF1, och nya Tomb rider och Overwatch m.m..

Min sambos far spelar BF1 med ett GTX580 + i5 3570k (Stock) galant på Low-medium settings..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Låter som han inte fått leka med utvecklingskit:en/enheterna och utvecklingsverktygen för Switch. Hur som helst är han ingen motorutvecklare och lär knappast portera motorn till en ny plattform så det är en fråga för Valve om Source-spel ska komma till Switch. Flera större spelmotorer rullar iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

@Bekric:

för 4 lakan kan man få en maskin som spelar de flesta spel i 720p som de flesta konsolerna är det dom fixar i de flesta spel... iaf om du köper en beg dator ...

Ett begagnat ps4 kostar ju inte 4000 dock. Lite skevt att jämföra nypris mot begagnat.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du har rätt i din sak. Men min tanke var främst att om nu PC tvingas leva med dåliga portar till följd av PS4 och Xbox dåliga hårdvara, så skulle Switch lika gärna kunna vara inkluderad. Varför ska just PS4 och Xbox stå som "standard"?

Jag misstänker att det kan bero på försäljning, marknadsandelar och storleken på deras ekosystem.

Tillsammans så har ju Sony/Microsoft förmodligen en ganska stor del av både markandsandel på TV-konsolsidan, och även stor del av försäljning av tredjepartsspel till just deras två ekosystem.

Jag säger inte att det är "rätt" eller "fel" att det är så, men att detta kanske kan vara en förklaring till varför det är på det viset.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Precis, och eftersom Titanfall-utvecklaren ansåg att hårdvara var viktigt så borde ju inte PS4 och Xbox finnas. Eller släpps några spel till dessa heller.

EA och resten av bandet borde bara utveckla spel för A][ och C64 (forver)! 😃

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Detta är för närvarande listan av tillkännagivna spel till Switchen. Kommer naturligtvis att växa rill lansering och E3.
Work in progress. Let me know what I'm missing.

Bold = only for Nintendo home consoles: if the game has not yet been announced for any other platform it is presumed to be exclusive

RPG:

Disgaea 5 Complete
Dragon Quest X
Dragon Quest XI
GoNNER
I Am Setsuna
Octopath Traveler
Shin Megami Tensei Switch
Stardew Valley
Unknown Tales of... game
Xenoblade Chronicles 2

Adventure:

The Binding of Issac: Afterbirth
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Lego City Undercover
Minecraft Story Mode
The Elder Scrolls V: Skyrim
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas
Rime
Riverside
The Sacred Hero
Seasons of Heaven
Skylanders Imaginators
State of Mind
Syberia 3

Action:

Cube Life: Island Survival
Dragon Quest Heroes 1&2
Fire Emblem Warriors
Has Been Heroes
Minecraft
No More Heroes 3
Super Bomberman R

Sports:

FIFA
NBA 2K18
Steep

Platformer:

Minna de Waiwai! Spelunker
Monster Boy and the Cursed Kingdom
Sonic 2017
Sonic Mania
Rayman Legends
Shovel Knight: Treasure Trove
Super Mario Odyssey
Terraria
Wonder Boy: The Dragon's Trap
Yooka-Laylee

Mini Game/Casual:

1, 2 Switch

Fighting:

Arms
Dragonball Xenoverse 2
Ultra Street Fighter 2
Unknown Blazblue game

Simulator:

Constructor HD
Farming Simulator
New Frontier Days: Founding Pioneers

Racing:

Fast RMX
Mario Kart 8 Deluxe
Redout
Rise: Race the Future

Puzzle:

Puyo Puyo Tetris
Snipperclips

Shooter:

Splatoon 2

Rhythm:

Just Dance 2017
Unknown Taiko Drum Master game

Strategy:

Dungeon of Zaar
Nobunaga’s Ambition: Sphere of Influence
Romance of the Three Kingdoms XIII

Arcade:

Aracade Archives

Skickades från m.sweclockers.com

Note: Det var inte jag som klagade på få lanseringstitlar. Du har nog citerat fel inlägg misstänker jag. Såg ett annat inlägg som i det som lät lite lite lanseringstitlar även i mina ögon.

Ovan lista tycker jag dock ser mycket bra ut och bådar gott för lanseringen av Switchen! 🙂

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bekric:

Det jobbiga är att köpa en konsoll där det inte finns utvecklare , Om Nintendo släpper en kraftfull konsoll som man kan både spela Nintendos exklusiva titlar och sedan t.ex. Fifa o COD så ökas ju spelutbudet markant.

Eller inte, både n64 och gamecube hade bättre hårdvara än sina konkurrenter, enda lyckades de inte slå PS1 och PS2 och få tredjeparts titlar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

För att det är enklare att koda mot dessa två eftersom deras hårdvara är liknande? Switch ryktas bli avsevärt mindre kraftig och allt verkar även peka på att så blir fallet och därför fokuseras det på de kraftigare konsolerna? Det är så de finns kvar.

Och när du kört igenom Zelda fyra gånger... Sen då?

Vilket leder till brist på spel. Det är vad folk är skeptiska mot... Att det sedan beror på hårdvara är något få verkar egentligen bry sig om.

De finns kvar för att det sitter en jäkla massa folk på dem. Switch kommer finnas kvar om det visar sig att en stor drös sitter på dem.
Annars skulle vi inte se spel till mobiler eller till wii när det begav sig.

Sega var vassare än SNES. N64 Var sämre än PS1 och Sega Dreamcast. Men av någon anledning sålde de bra för det.
Men du har rätt, kommer det INGA spel alls så kommer det floppa.

Har man spelat Zelda 4 ggr så kan man spela det 4 ggr till. Fan, kör skiten 10ggr. Tänk om man har ett spel som man kan lira så många gånger. Är ju helt fantastiskt. Typ som jag och Mass Effect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Ett begagnat ps4 kostar ju inte 4000 dock. Lite skevt att jämföra nypris mot begagnat.

Exakt. Man får antingen jämföra nytt-nytt eller beg-beg.

Jag gillar mycket både Mac och PC, och har massor av spel till de. Dock kan jag (som tidigare aldrig i hela mitt liv ägt en egen konsol) se en poäng i små smidiga konsoler som både XB1S och PS4S som kan fungera som smidiga mediacenter/streamingenheter, och som bonus spela lite spel som är snyggare/kraftfullare än de som Apple TV klarar (som jag fö. också tycker är en trevlig enhet i många fall om man inte har lika höga krav på spelenm och inte bryr sig om HDR eller 4K).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag misstänker att det kan bero på försäljning, marknadsandelar och storleken på deras ekosystem.

Tillsammans så har ju Sony/Microsoft förmodligen en ganska stor del av både markandsandel på TV-konsolsidan, och även stor del av försäljning av tredjepartsspel till just deras två ekosystem.

Jag säger inte att det är "rätt" eller "fel" att det är så, men att detta kanske kan vara en förklaring till varför det är på det viset.

Switch har ju potential att uppnå samma försäljningssiffror och därmed borde möjligheterna för att Switch sätter "standard" också finnas där. Varför då Titanfall-utvecklaren nobbar Switch direkt, utan att den ens ha lanseras är därmed udda.
Sen anser jag inte heller att Switch kan ses om en stationära konsol liksom PS4 och Xbox utan som en kraftfull bärbar enhet. Därmed en skrev jämförelse.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Eller inte, både n64 och gamecube hade bättre hårdvara än sina konkurrenter, enda lyckades de inte slå PS1 och PS2 och få tredjeparts titlar.

Intressant!

Vad berodde det på?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/