Permalänk
Medlem

@Deezen: Fick ett svar på mailen från supporten med en kod som skulle låsa upp kontot men den fungerade inte. På facebook har dom inte svarat än. Ingen har svarat när jag har ringt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

blir nog riktigt bra som spel..

irriterar mig dock på horn på hjälmar och att dom säger "Vikings" då det uttrycket är från 1800:talet
(fast det blir väl svårt svårt sälja ett spel om dom skulle heta Ruser)

ja förstår inte heller när dom snurrar runt ? fast det ska ju vara filmiskt snyggt ?
https://www.youtube.com/watch?v=eToVS3ST4WU

varför parerar man genom att trycka attack precis innan ens motståndare når fram ?

Ska vi vara riktigt petiga så är "Ruser" inte en benämning som användes för att benämna vikingar som en helhet utan är ett begrepp som används snarare på ett flertalet folk som lever idag i det som är Ryssland, Ukraina och Rumänien. Kungadömet Kiev grundades av nordiska handelsmän och dessa är vad som senare skulle bli kallade för ruser.

Angående spelet så behöver det genomgå en rad förändringar.. Klasser måste stabiliseras och blockeringssystemet MÅSTE finslipas.. för just nu går det inte att blockera ordentligt utan i 50% av gångerna så går attacken rakt igenom blocken. En annan sak som måste stabiliseras är sköldbärande klasser som kan blockera 360 grader runt sig samt kan blockera alla former av attacker. Beserken måste även nerfas när det kommer till staminakontroll för just nu så är det en vandrande stridsvagn (inte i den positiva bemärkelsen) samt att revenge-stance måste capas.. Satt idag och spelade mot en som gick in i revenge-stance fyra gånger inom loppet av 10 sec.. Det och annat som nätkod och bättre skillsystem måste förbättras.

Spelet i sig är riktigt kul och spelkänslan är bra... Om de bara kan fixa en drös med saker så kan detta bli ett riktigt fint spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

@Deezen: Fick ett svar på mailen från supporten med en kod som skulle låsa upp kontot men den fungerade inte. På facebook har dom inte svarat än. Ingen har svarat när jag har ringt.

Lagom drygt, hoppas det löser sig för dig. Tror jag va utestängd från mitt konto över en helg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har beta keys över?

Permalänk
Medlem

För er som har problem med att hitta matcher testa att öppna lite portar:

Uplay PC:
TCP: 80, 443, 13000, 13005, 13200, 14000, 14001, 14008, 14020, 14021, 14022, 14023 and 14024 Game Ports:
Inbound UDP: 3075

Jag kunde inte spela 4v4 dominion igår men nu funkar det.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Om någon skulle kunna slänga iväg en invite till betan så skulle jag vara lyrisk. Skicka gärna ett PM!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Har en nyckel kvar, först till kvarn. PM ditt nick isåfall.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Benchmarks

Postar en video som går igenom lite benchmark för det högre registret, 1440p upptill 4k på extreme settings

https://www.youtube.com/watch?v=0KJTiFLxBbg

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Kul spel men värdelöst att spela med mus+tgb. Jag tror att gamepad är att föredra.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tool:

Tror faktiskt aldrig jag har spelat en beta som inte är superbuggig och det har sällan blivit slutprodukten heller. Men men, alla blir vi saliga på sin egen tro. Jag tror dock alltid att man bör tar sina betor med en rejäl nypa med salt.

Tvärtom för mig, jag har nog aldrig spelat en så buggig beta som denna. Oftast fungerar spelet ypperligt under beta med små buggar så som saknad dialog, fel info på någon quest osv.
For Honor kommer dock aldrig fungera bra då jag nyss upptäckte att det använder sig av P2P.

Permalänk

Provade Open Beta(Demo) och det var ju till slut lite småroligt när man väl kom på hur man ska göra men inte alls värt €60, kanske hälften om jag fick välja. Det var kul att testa även om spelet tar 22,5 Gb på hårddisken för några timmars köttande.

Menyerna i spelet är ju helt värdelösa, ingen logik alls där och det är del meck innan man hänger med på hur man ens startar spelet man joinat, brorsan hade windowed mode först av någon anledning och var tvungen att googla hur man fixade fullscreen för i menyn var det gråmarkerat fastän det gick att byta (Alt + Enter).
Spela i grupp med en annan och bli utkastat ur grupp lite hursomhelst är ju väldigt irriterande, att det sen är shift + F2 för att sen återskapa gruppen om och om igen för att det ska fungera. Men det är väl lite av charmen med Uplay.

Player vs player var ju där man körde mest, och hade man bara vetat vad man gjorde så hade nog det varit roligare samtidigt som det är lite av en gankfest när man står och bråkar med en och sen kommer 2-3 andra och hugger ihjäl en...
Dominion provade man en gång, och det blir inte alls roligt när man inte ens vet vad man ska göra... och det behövs lite förkunskaper för att man ens ska förstå vad det är för något vilket spelet inte tillhandahåller... https://youtu.be/0onoBF--LDQ?t=45s
Det finns ju en tutorial i början men den lär ut hur man går, inte krigar... bot'arna i matcherna är betydligt jobbigare än de under tutorial.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Provade Open Beta(Demo) och det var ju till slut lite småroligt när man väl kom på hur man ska göra men inte alls värt €60, kanske hälften om jag fick välja. Det var kul att testa även om spelet tar 22,5 Gb på hårddisken för några timmars köttande.

Menyerna i spelet är ju helt värdelösa, ingen logik alls där och det är del meck innan man hänger med på hur man ens startar spelet man joinat, brorsan hade windowed mode först av någon anledning och var tvungen att googla hur man fixade fullscreen för i menyn var det gråmarkerat fastän det gick att byta (Alt + Enter).
Spela i grupp med en annan och bli utkastat ur grupp lite hursomhelst är ju väldigt irriterande, att det sen är shift + F2 för att sen återskapa gruppen om och om igen för att det ska fungera. Men det är väl lite av charmen med Uplay.

Player vs player var ju där man körde mest, och hade man bara vetat vad man gjorde så hade nog det varit roligare samtidigt som det är lite av en gankfest när man står och bråkar med en och sen kommer 2-3 andra och hugger ihjäl en...
Dominion provade man en gång, och det blir inte alls roligt när man inte ens vet vad man ska göra... och det behövs lite förkunskaper för att man ens ska förstå vad det är för något vilket spelet inte tillhandahåller... https://youtu.be/0onoBF--LDQ?t=45s
Det finns ju en tutorial i början men den lär ut hur man går, inte krigar... bot'arna i matcherna är betydligt jobbigare än de under tutorial.

Det finns en rad i huvudmenyn som heter "How to play" och där kan du se videos som förklarar de olika spellägena. Och självklart är de bots du möter i matcherna svårare då dessa faktiskt försöker döda dig till skillnad från de i spelets tutorial. "Okej, jag tar vänster och du höger på tre. 1... 2... 3!"

Skämt-å-sido håller jag dock med om att menysystemet är lite trist. Känns väldigt Ubisoft på ett tråkigt sätt, men fungerar tycker jag nog att det gör. Men även jag har haft mina krascher och småstrul... haha. #beta

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

@Crazy:
Ja, nu är ju betan(demot) över, och när man väl kan med menyerna så är det ju inga större problem förutom att det känns konsol över det, och även musen fungerade efter första kvällen vilket den inte gjorde så väl först. Jag hann inte ens köra klart benchmark innan spelet slutade fungera ikväll men det flöt på väldigt bra på mitt win7, i7-5775c, gtx 670 med ett halvår gamla drivrutiner, i upplösningen 1080p. Brorsan nämnde att spelet installerade något dx12 på hans windows 7 dator så det är ju lite motsägelsefullt mot vad ms säger om win10 krav...

Kollade lite på twitch, på en som kan spela, känns mer informativt tycker jag(glömde sen bort det där "How to play" i spelet). Jag tror dock att den personen kör med annat än mus+tgb för det var lite besvärligt att blocka måste jag säga. Man blir mer en börda för laget än nytta, iaf i mitt fall. Och vad jag menade med den där tutorial som finns med, en hel del text och en hel del övningar men jag lärde mig ingenting av värde på det mer än att slå på en harmlös bot. Ändå hade de lagt ner tid på att göra en men den passar väl inte mig då

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd

Ok!

Missade totalt öppna betan i helgen, vad är rekommendationen? köpa eller inte? Det SER ju onekligen kul ut, men frågan hur spelkänslan är, har sett en hel del videos och jag tycker det ser helt ok ut, men ingen verkar direkt över enthuastisk över spelet.

När man läser olika forum så verkar många säga att det är ett bra spel men inte värt 60EUR.

Sugen på att trycka på köp knappen dock.

Sen det här med Tangentbord + Mus eller köra med kontroller? ni som har testat båda, vilket tycker ni är bäst? Jag har en Xbox 360 kontroll liggandes.

Finns det något klan system i spelet?