Jag har gjort en TV-tablå för e-sport

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en TV-tablå för e-sport

Hallå,

Jag har gjort en TV/stream-tablå för e-sport. Hoppas det är okej att posta om det här, helt utan vinstintresse, reklam och betting.

Egentligen började jag tänka på det här för över ett år sedan men har nyligen tagit tag i saken och börjat arbeta på det här. Det är mitt första riktiga hemsideprojekt på säkert åtta år men jag tror att den kan fylla ett tomrum. Tanken är att samla så många spel som möjligt under en site för att göra det enkelt för en casual-följare av e-sport att veta vad som händer. Jag ville dessutom ha en enkel och clean design som gör det lätt att hitta vad man letar efter. Jag har dessutom alltid velat bidra med någonting till e-sportscenen som jag har följt sedan 1.5/SC:BW-dagarna.

Jag vet att det finns alternativ men jag är ute efter att fylla ett tomrum för casualtittaren som jag inte tycker att dessa fyller.

Angående antalet spel, just nu lägger jag in LoL, CSGO och Dota2. Fler spel kommer. Overwatch, SSMB Melee, Hearthstone och SC2 finns på listan men eftersom jag arbetar ensam med det här just nu vill jag se hur mycket tid det tar i anspråk att underhålla de spelen först.

Kan också säga att jag inte planerar att ha någon reklam och framförallt inget bettingrelaterat på sidan. Om inte kostnaderna eskalerar något rejält betalar jag gärna serverkostnaderna själv.

Hemsidan finns på http://ggnow.tv

Hoppas ni tycker om den och kom gärna med feedback.

Permalänk
Medlem

Intressant! Lägger till på favoriter. Tycker det verkar bra som du säger, kör på få spel men håll det uppdaterat så det verkligen fungerar bra innan du fokuserar på att lägga till fler spel. Finns inget värre än att missa matcher bara för man är för lat och enbart har en sida som källa

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadelol:

Hallå,

Jag har gjort en TV/stream-tablå för e-sport. Hoppas det är okej att posta om det här, helt utan vinstintresse, reklam och betting.

Egentligen började jag tänka på det här för över ett år sedan men har nyligen tagit tag i saken och börjat arbeta på det här. Det är mitt första riktiga hemsideprojekt på säkert åtta år men jag tror att den kan fylla ett tomrum. Tanken är att samla så många spel som möjligt under en site för att göra det enkelt för en casual-följare av e-sport att veta vad som händer. Jag ville dessutom ha en enkel och clean design som gör det lätt att hitta vad man letar efter. Jag har dessutom alltid velat bidra med någonting till e-sportscenen som jag har följt sedan 1.5/SC:BW-dagarna.

Jag vet att det finns alternativ men jag är ute efter att fylla ett tomrum för casualtittaren som jag inte tycker att dessa fyller.

Angående antalet spel, just nu lägger jag in LoL, CSGO och Dota2. Fler spel kommer. Overwatch, SSMB Melee, Hearthstone och SC2 finns på listan men eftersom jag arbetar ensam med det här just nu vill jag se hur mycket tid det tar i anspråk att underhålla de spelen först.

Kan också säga att jag inte planerar att ha någon reklam och framförallt inget bettingrelaterat på sidan. Om inte kostnaderna eskalerar något rejält betalar jag gärna serverkostnaderna själv.

Hemsidan finns på http://ggnow.tv

Hoppas ni tycker om den och kom gärna med feedback.

Ska testas! Som inte 100 % insatt har jag tyckt att det varit lite svårt att hitta tider för CSGO.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Intressant! Lägger till på favoriter. Tycker det verkar bra som du säger, kör på få spel men håll det uppdaterat så det verkligen fungerar bra innan du fokuserar på att lägga till fler spel. Finns inget värre än att missa matcher bara för man är för lat och enbart har en sida som källa

Tack! Japp, som solo-projekt är det nog bättre med mindre och hålla det bra. Har börjat bygga en vettig adminpanel så att jag kan få fler att hjälpa till i framtiden. Framförallt vill jag lägga till lite nischade spel som inte riktigt täcks bra annars som SSMB Melee. Men såklart även Overwatch, Hearthstone och SC2.

Skrivet av MakeCoke:

Ska testas! Som inte 100 % insatt har jag tyckt att det varit lite svårt att hitta tider för CSGO.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med, det var en av anledningarna att jag byggt den här. Framförallt har jag haft svårt att hitta de relevanta matcherna eftersom det är så många. Därför kommer jag hålla det här till de större turneringarna och ligorna, helt enkelt för att det inte ska bli svårt för ett casual fan att hitta rätt. Kommer också jobba mer på filtreringen för jag har märkt det nu att när jag lagt till mer har det blivit lite övermäktigt.

Permalänk
Medlem

Var inne och skummade runt lite, mitt första intryck är att det verkar vara en väldigt bra sida! Saknar som sagt OW men kul att hörs att det är påväg! Tror nog att det har potential! Tänker mig lite Text-Tv över det hela fast för e-sport

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett tips för att få lite hjälp med serverkostnaderna är ju att dra igång en Patreon och låta de som använder sidan bidra med några tior om de vill.

Tycker för övrigt sidan ser superbra ut! Lättanvänd, tydlig och enkel.

Kanske att du kan lägga in en 'tipsa om match'-funktion? Genom den kan du sedan hitta seriösa och duktiga tipsare som kan få lägga in matcher direkt i listorna utan att du dubbelkollar dem.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Var inne och skummade runt lite, mitt första intryck är att det verkar vara en väldigt bra sida! Saknar som sagt OW men kul att hörs att det är påväg! Tror nog att det har potential! Tänker mig lite Text-Tv över det hela fast för e-sport

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men ungefär, från början tänkte jag lite tv.nu fast för e-sport. Har en massa idéer som jag vill implementera men det mesta faller på tiden det tar. Förhoppningsvis hittar jag några som kan hjälpa till i framtiden

Skrivet av JamesBanana:

Ett tips för att få lite hjälp med serverkostnaderna är ju att dra igång en Patreon och låta de som använder sidan bidra med några tior om de vill.

Tycker för övrigt sidan ser superbra ut! Lättanvänd, tydlig och enkel.

Kanske att du kan lägga in en 'tipsa om match'-funktion? Genom den kan du sedan hitta seriösa och duktiga tipsare som kan få lägga in matcher direkt i listorna utan att du dubbelkollar dem.

Har funderat på patreon med. Som det ser ut just nu kommer jag klara mig på 200-300kr/mån i serverkostnader. Det betalar jag gärna själv. Sticker det iväg långt över det så kommer jag fundera på reklam/patreon eller liknande.

Jag har en idé om att användarna ska kunna lägga in begäran om ändringar eller helt egna matcher själva som moderatorer ska kunna godkänna. Det blir ungefär samma, dessutom skulle jag då kunna ta kontakt med dem som gör det mycket som du säger.

Permalänk
Hedersmedlem

Fullträff! Nu kollar jag inte så mycket på esport längre, men kundgruppeb är väl inringad och där saknades det du erbjuder. Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Mycket bra sida Men saknar Starkraft 2, Hartston och Battlefield. Dom hade varit kul att se med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag kollar inte alls på E-sport så lite off för mig, men väldigt intressant!

Feedback:

Bra och snyggt gjord sida, laddar fort.

Gör det gärna lite tydligare vilket spel det rör sig om, jag som inte är helt haj på ikonerna till vänster fattade ingenting först.

Låt användare, som tidigare skrevs, tipsa om kommande matcher och att dessutom då ska fyllas i en speciell mall som du behöver för att lägga till det eventet på sidan.

Gör det smidigt för dig från början, uppmuntra på ett enkelt sätt användare att hjälpa till om de vill. Inte alla, men många som är intresserade hjälper gärna till lite på nystartade grejer de hittar.

När det växer sedan så kan det vara relevant att lägga till en "top-matches" eller "recommended" som går att rösta sig fram till eller baserar sig på vad användare väljer att "subscriba på"

Användare borde kunna "subscriba på" ett feed med den eller de kategorierna som de är intresserade av, eller lagen etc.

Ett index på, och framförallt ett arkiv med tidigare matcher vore guld, att det även går att se i dåtid och söka på det. Länka till Youtube eller något för att lägga upp materialet, antingen själv om det tillåts eller åt dem som har rättigheterna.

Somsagt, lycka till!

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Mycket bra sida Men saknar Starkraft 2, Hartston och Battlefield. Dom hade varit kul att se med

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer fler spel. Hearthstone och SC2 finns definitivt med på listan över spel jag kommer lägga till. Sannolikt är dom kommande spelen, i ungefärlig ordning: Overwatch, Ett fightingspel (sannolikt SSMB Melee), Hearthstone, SC2. Som gammalt SC:BW-fan sedan glorydays av Pro League, OSL och MSL hoppas jag att BW-scenen växer till sig igen med så att jag får lägga till den i framtiden :).

Skrivet av HenKenny:

Jag kollar inte alls på E-sport så lite off för mig, men väldigt intressant!

Feedback:

Bra och snyggt gjord sida, laddar fort.

Gör det gärna lite tydligare vilket spel det rör sig om, jag som inte är helt haj på ikonerna till vänster fattade ingenting först.

Låt användare, som tidigare skrevs, tipsa om kommande matcher och att dessutom då ska fyllas i en speciell mall som du behöver för att lägga till det eventet på sidan.

Gör det smidigt för dig från början, uppmuntra på ett enkelt sätt användare att hjälpa till om de vill. Inte alla, men många som är intresserade hjälper gärna till lite på nystartade grejer de hittar.

När det växer sedan så kan det vara relevant att lägga till en "top-matches" eller "recommended" som går att rösta sig fram till eller baserar sig på vad användare väljer att "subscriba på"

Användare borde kunna "subscriba på" ett feed med den eller de kategorierna som de är intresserade av, eller lagen etc.

Ett index på, och framförallt ett arkiv med tidigare matcher vore guld, att det även går att se i dåtid och söka på det. Länka till Youtube eller något för att lägga upp materialet, antingen själv om det tillåts eller åt dem som har rättigheterna.

Somsagt, lycka till!

Tack för feedback. Att hålla designen enkel och "ren" var något jag verkligen strävade efter. Alla alternativ, t.ex. e-sport nyhetssidor som har match feeds, är ofta väldigt plottriga och matcherna har ingen framträdande roll.

Något jag sannolikt kommer ändra är så att framsidan kommer ha färgkod på ikonen per spel istället för per dag som det visas. Det borde göra det lite tydligare gällande vilket spel det är. Förklaring för ikonerna kommer sannolikt också läggas till.

Jag har verkligen ett mål att få det interaktivt. Att låta användare lägga till egna matcher enligt ett formulär och välja att be att få dem publicerade om det inte bara är en reminder till sig själv är den väg jag tänkt att gå.

Det finns funktioner, om man loggar in, för att subscriba på enskilda matcher, lag och turneringar. Man kan sedan välja att visa sitt eget feed/lista istället för defaultsidan. Sannolikt kommer jag lägga till funktionen att följa per spel också. Sen ska man kunna dela med sig av sina listor och på sikt kanske göra dem collaborative.

Håller med angående top matches. Har redan nu sett att det börjar bli väldigt mycket med bara tre spel tillagda. Att flagga matcher som top matches och presentera t.ex. tre stycken sådana (scrollbart horisontellt) längst upp har jag funderat på.

Som det ser ut just nu kan man se tidigare matcher, men det är lite svårt. Anledningen att jag inte gjort bättre funktioner för det just nu är för att jag inte uppdaterar resultat. Det blir helt enkelt för mycket att göra ensam. Här är tanken också att försöka ta hjälp av besökare eller frivilliga för att kunna bygga ut det här mer i framtiden. Men som soloprojekt är det svårt att hinna med mer. VODs och resultat finns med i projektplanen men är nedprioriterat just nu p.g.a att jag inte skulle kunna få det att fungera bra själv.

Har mycket idéer, tyvärr är jag inte världens bästa programmerare - jobbar med telekom om dagarna och har väl de senaste åtta åren i bästa fall skrivit lite småverktyg för att underlätta vardagen. Innebär att saker som borde vara lätt att implementera snabbt kan ta lite längre :-). Jobbar efter en road map i alla fall så jag betar av saker efter den prioritering jag sätter efter feedback. I en drömvärld skulle jag vilka få till en massa data som sedan kan vara öppen för alla som bygger sidor kring e-sport, utan koppling till odds och betting. Men det är en bra bit bort till dess.

Till alla som kommenterat, sjukt tacksam för de fina kommentarerna. Innan jag lanserade sidan för ett par dagar sedan velade jag länge om den bara fyllde ett tomrum jag upplevde eller om det även saknades för andra. Nu känns det riktigt bra :).

Permalänk
Medlem

Gillar initiativet men ska du mata in datan själv dagligen?
Ser mest dota2 själv och märker direkt att det saknas minst två turneringar som går nu i helgen.

Men antar att utan att sno info från t.ex joindota eller gosugamers så finns inte matcherna i något API att hämta från.

En av de roligare dota2 turneringarna som går nu i helgen: https://moonduck.tv/articles/33-announcing-elimination-mode-3...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Gillar initiativet men ska du mata in datan själv dagligen?
Ser mest dota2 själv och märker direkt att det saknas minst två turneringar som går nu i helgen.

Men antar att utan att sno info från t.ex joindota eller gosugamers så finns inte matcherna i något API att hämta från.

En av de roligare dota2 turneringarna som går nu i helgen: https://moonduck.tv/articles/33-announcing-elimination-mode-3...

Tack! Elimination Mode ska såklart vara med. Det annonserades ganska sent vilka lag det var och jag glömde helt ärligt lägga till den efter det. Den läggs till under dagen(edit: tillagd). Vilken är den andra turneringen? Jag försöker hålla fokus på antingen stora turneringar eller nischade för områden som inte får så mycket exponering annars t.ex. Oceanic Pro League för LoL.

Angående datan så räknar jag med att behöva hälla in matcher i databasen ungefär en gång i veckan för nya turneringar, kval eller ligor. För ligor som ESL Pro League eller samtliga LoL ligor kan jag lägga in en hel säsong på ganska kort tid eftersom alla speldatum och tider är spikade från början. Därefter kräver de i princip inget underhåll eftersom jag inte uppdaterar med resultat utan endast erbjuder en tv-guide.

Dota2 och andra spel som har mycket mer kval och löpande turneringar kan bli svårare. Jag kommer hälla in samtliga matcher åt gången för dessa och låta det vara TBD för de matcher där lagen ännu inte är bestämda. Kommer också att ändra så att man ser direkt vilket stadie på turneringen eller kvalet det är så att man får ett humm om signifikansen även om jag inte hunnit uppdatera lagen som gått vidare. Har byggt en liten adminpanel för det som funkar utmärkt i min mobil så enskilda matcher kan jag uppdatera på ett par sekunder (välj match, ändra TBD i en rullgardinslista till rätt lag, spara).

I princip är det enda API:er som finns från Abios, används av i princip samtliga kommersiella siter men kostar såklart lite vilket gör att det är utanför min budget. Inom kort skulle jag vilja ha ett team med personer som brinner för e-sport lika mycket som jag som hjälper mig med det här, i princip en ansvarig för varje spel och sedan så många som behövs under det.

Men med det sagt, ja - utmaningen kommer att bli att hålla det bra uppdaterat. Själv kommer jag inte klara det på sikt för turneringar och kval utan jag kommer försöka hitta personer som vill hjälpa till. Det är också därför jag håller nere antalet spel just nu. Har redan rekryterat brorsan som också brinner för e-sport ;-).

Jag parsar dock wikis, officiella turneringssidor, m.m för att samla datum etc. Så det är inte ett helt manuellt jobb.

Permalänk
Medlem

@fadelol:

Så, jag har inget intresse av esport egentligen jag antar att jag kan få ge lite feedback på sidan

Tider: Är det brukligt att nuförtiden bara lista tiden till match/turnering? Jag kanske inte vill räkna om tiden till när matchen ska börja. Eller så är jag bara old school och vill se när matchen börjar.
Kort sagt: Jag saknar tiden då matchen börjar, inte en nedräkning, så jag kan ställa min klocka på ringning när det är dags.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

@fadelol:

Så, jag har inget intresse av esport egentligen jag antar att jag kan få ge lite feedback på sidan

Tider: Är det brukligt att nuförtiden bara lista tiden till match/turnering? Jag kanske inte vill räkna om tiden till när matchen ska börja. Eller så är jag bara old school och vill se när matchen börjar.
Kort sagt: Jag saknar tiden då matchen börjar, inte en nedräkning, så jag kan ställa min klocka på ringning när det är dags.

Håller med helt. Det är en interimlösning till dess jag får till konvertering till användarens tidszon. För matcher som spelas idag vill jag nog fortsatt ha nedräkning på sidan medan matcher som spelas senare ska ha datum och tidpunkt. Man kan också se tiden matchen spelas (i CET) om man klickar på tiden för match så att man landar på matchsidan. Även där ska det såklart vara användarens egna tidszon som visas. Blir något javascript för det inom kort.

Däremot kan du redan nu ladda hem en ics-fil till mobilen för att lägga in en enskild match där genom att klicka på kalenderikonen längst till höger. Då får du garanterat påminnelsen

Ska samla all feedback jag fått på olika sidor och försöka prioritera vilka funktioner jag ska jobba på härnäst på söndag. Men att få till exakt tid istället för nedräkning är högst upp just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadelol:

Tack! Elimination Mode ska såklart vara med. Det annonserades ganska sent vilka lag det var och jag glömde helt ärligt lägga till den efter det. Den läggs till under dagen(edit: tillagd). Vilken är den andra turneringen? Jag försöker hålla fokus på antingen stora turneringar eller nischade för områden som inte får så mycket exponering annars t.ex. Oceanic Pro League för LoL.

Angående datan så räknar jag med att behöva hälla in matcher i databasen ungefär en gång i veckan för nya turneringar, kval eller ligor. För ligor som ESL Pro League eller samtliga LoL ligor kan jag lägga in en hel säsong på ganska kort tid eftersom alla speldatum och tider är spikade från början. Därefter kräver de i princip inget underhåll eftersom jag inte uppdaterar med resultat utan endast erbjuder en tv-guide.

Dota2 och andra spel som har mycket mer kval och löpande turneringar kan bli svårare. Jag kommer hälla in samtliga matcher åt gången för dessa och låta det vara TBD för de matcher där lagen ännu inte är bestämda. Kommer också att ändra så att man ser direkt vilket stadie på turneringen eller kvalet det är så att man får ett humm om signifikansen även om jag inte hunnit uppdatera lagen som gått vidare. Har byggt en liten adminpanel för det som funkar utmärkt i min mobil så enskilda matcher kan jag uppdatera på ett par sekunder (välj match, ändra TBD i en rullgardinslista till rätt lag, spara).

I princip är det enda API:er som finns från Abios, används av i princip samtliga kommersiella siter men kostar såklart lite vilket gör att det är utanför min budget. Inom kort skulle jag vilja ha ett team med personer som brinner för e-sport lika mycket som jag som hjälper mig med det här, i princip en ansvarig för varje spel och sedan så många som behövs under det.

Men med det sagt, ja - utmaningen kommer att bli att hålla det bra uppdaterat. Själv kommer jag inte klara det på sikt för turneringar och kval utan jag kommer försöka hitta personer som vill hjälpa till. Det är också därför jag håller nere antalet spel just nu. Har redan rekryterat brorsan som också brinner för e-sport ;-).

Jag parsar dock wikis, officiella turneringssidor, m.m för att samla datum etc. Så det är inte ett helt manuellt jobb.

Dold text

http://mrcatinvitational.com/ är den andra. Faktiskt ganska orelevant turnering för de flesta, kommer nog inte själv se något från den men såg att den ej var med
Okey, sidan fungerar då i stort som jag trodde. Får se hur det går, kanske blir det din sida man går in på istället för joindota om ett tag

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Min första tanke när jag läste detta var "Vem bryr sig?". Min andra var "Jäklar, jag börjar bli gammal"

Lycka till med projektet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Min första tanke när jag läste detta var "Vem bryr sig?". Min andra var "Jäklar, jag börjar bli gammal"

Lycka till med projektet!

Börjar du vara så gammal att du har en prenumeration på Tv14?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

wow, mycket bra gjord hemsida. Laddar snabbt, enkelt att förstå, mycket clean layout 10/10

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Testpilot

Bookmarked!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Perfekt!
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

wow, mycket bra gjord hemsida. Laddar snabbt, enkelt att förstå, mycket clean layout 10/10

Skrivet av Yatagarasu:

Bookmarked!

Skrivet av Antagligen:

Perfekt!
Tack!

Tack alla tre, verkligen. Har släppt lite quality of life uppdateringar och buggfixar idag. Bl.a. mer överskådlig turneringsöversikt där start och slutdatum samt spel nu framgår, lagt in de senaste spelade matcherna för ett lag på lagsidan och turneringssidan,rättat lite inkonsekventa querys så att live matcherna är inom samma tidsspann på samtliga sidor, begränsat antalet matcher på "Matches"-sidan så det inte blir för mycket till dess jag är klar med paging samt fixat lite stavfel.

Siktar också på att bygga om livefunktionen till att vara minst en timme vid en BO1 och sedan 45 min per ytterligare match. En BO3 skulle således vara 2 timmar och 30 minuter vilket är betydligt bättre än hur jag hanterar det nu där allt inom tre timmar anses vara live. Det samt att filtreringen per spel ska fungera på alla sidor som visar olika spel och inte bara länkar tillbaka till framsidan kommer nog härnäst. Samt även att få med alla lag som spelar i en turnering eller liga på dess sida vilket borde gå rätt snabbt.

Permalänk
Medlem

En liten bump eftersom jag har implementerat en del nya features som jag gärna tar emot feedback på.

  • Lagikoner

  • Minskat höjden på header/logo för att ge mer plats åt matcher

  • Ikoner för spelen i "spelmenyn" för att förtydliga vilket spel vilken ikon hör till i matchlistan

  • Bättre hantering av tid. Matcher som spelas inom 6 timmar representeras med en nedräkning. Matcher som spelas längre fram i tiden än det representeras med faktisk dag + tid baserat på användaren. Rätt tidszon för användaren ska också stå i samma rad som spelen.

  • Röd text endast för matcher som är live

Utöver det har det mesta arbetet varit på back-end för att förenkla uppdateringar, vilket numera görs i en handvändning. Innebär att jag förhoppningsvis kommer kunna lägga till fler spel inom kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadelol:

En liten bump eftersom jag har implementerat en del nya features som jag gärna tar emot feedback på.

  • Lagikoner

  • Minskat höjden på header/logo för att ge mer plats åt matcher

  • Ikoner för spelen i "spelmenyn" för att förtydliga vilket spel vilken ikon hör till i matchlistan

  • Bättre hantering av tid. Matcher som spelas inom 6 timmar representeras med en nedräkning. Matcher som spelas längre fram i tiden än det representeras med faktisk dag + tid baserat på användaren. Rätt tidszon för användaren ska också stå i samma rad som spelen.

  • Röd text endast för matcher som är live

Utöver det har det mesta arbetet varit på back-end för att förenkla uppdateringar, vilket numera görs i en handvändning. Innebär att jag förhoppningsvis kommer kunna lägga till fler spel inom kort.

De matcher som inte har nått nedräkning visar två timmar fel för min tidszon (EET). T.ex. matcherna som är klockan 08:00 CET om man för musen över visar 07:00 fastän det borde vara 09:00. Uppe i högra hörnet står det att jag är i rätt tidszon dock.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

De matcher som inte har nått nedräkning visar två timmar fel för min tidszon (EET). T.ex. matcherna som är klockan 08:00 CET om man för musen över visar 07:00 fastän det borde vara 09:00. Uppe i högra hörnet står det att jag är i rätt tidszon dock.

Hmm, har du möjlighet att besöka http://ggnow.tv/testingtimezones.php och se vad du får för offset bredvid tidszonen? Kör ett javascript som ger mig användarens offset från serverns tidszon som jag inte skriver ut på "framsidan" utan bara använder för att räkna om tiden med.

Tror jag hittade ett fel. Prova gärna igen nu på huvudsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadelol:

Hmm, har du möjlighet att besöka /http://ggnow.tvtestingtimezones.php och se vad du får för offset bredvid tidszonen? Kör ett javascript som ger mig användarens offset från serverns tidszon som jag inte skriver ut på "framsidan" utan bara använder för att räkna om tiden med.

Tror jag hittade ett fel. Prova gärna igen nu på huvudsidan.

Fortfarande UTC/GMT istället för EET tyvärr.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

@fadelol: Gillas! Följer själv inte e-sport men har vänner som gör, delar vidare länken.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Najs!
Det bästa vore väl i framtiden om turneringarna själva kunde/ville ladda upp data till tablån. Det skulle verkligen kunna bli win-win.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Fortfarande UTC/GMT istället för EET tyvärr.

Okej, jag hoppas det ska fungera rätt nu. Annars får jag gå tillbaka till ritbordet. Har provat ställa om till diverse olika tidszoner själv, rensat sessioner/cache, fått ny offset och därefter rätt tid. Om du kan får du gärna prova rensa cache/sessioner för sidan eller prova i en annan webbläsare så det blir en ny session. Men förstår om du inte orkar testa åt mig mer haha :-), tack för att du uppmärksammade mig på felet i alla fall.

Skrivet av Yaana:

@fadelol: Gillas! Följer själv inte e-sport men har vänner som gör, delar vidare länken.

Tack!

Skrivet av Woaini:

Najs!
Det bästa vore väl i framtiden om turneringarna själva kunde/ville ladda upp data till tablån. Det skulle verkligen kunna bli win-win.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, håller med. Tyvärr så är det väl så att de själva inte har ett jättestort behov av det just nu eftersom det finns andra aktörer som gör det åt dem :-). Det är ju fler turneringar än jag kan räkna på en hand där man ser casters hänvisa eller använda Liquipedia eller Gamepedia själva.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra sida. Den sparar jag som favorit.
Det som saknas, och jag vet att detta är sagt redan, är avsaknaden av typ SC2. Men det är väl personligt intresse som styr lite också.
Men två stora tummar upp!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE