Western Digital (WD800) Krasch

Permalänk
Medlem

Western Digital (WD800) Krasch

Jahapp, det var ju inte så jäkla kul, men nu har det hänt. Som ni ser i signaturen så har jag två (dock inte i raid för tillfället) och en utav dom har tröttnat på livet... Vid boot så hittar den båda diskarna men om jag har den trasiga disken ikopplad så startas inte windows efter windows boot-screen. Har provat den i en annan dator med samma dystra resultat. Köpte den från Dustin för ungefär en månad sedan.

Någon som har haft liknande erfarenhet med den här modellen eller någon som har någon teori? Ska försöka återuppliva den lite till men sen skickar jag den till Dustin.

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Hedersmedlem

En sån disk dog för 2 mån sen för mig.. bara dog en dag.. lät tjickitjickitjickitjickitjicki sen blev det tyst.. disken gick inte att komma åt enligt windows.. startade om och disken finns nu inte med i enhetshanteraren ens.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twinlight
En sån disk dog för 2 mån sen för mig.. bara dog en dag.. lät tjickitjickitjickitjickitjicki sen blev det tyst.. disken gick inte att komma åt enligt windows.. startade om och disken finns nu inte med i enhetshanteraren ens.

Det glömde jag säga, den lät väldigt konstigt ett tag, precis som beskriver. Då är jag inte ensam iallafall..

Seagate FOREVER!

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cascades
Det glömde jag säga, den lät väldigt konstigt ett tag, precis som beskriver. Då är jag inte ensam iallafall..

Seagate FOREVER!

varför inte IBM for ever
Har 3st fungerar fint.
en 75GXP på 30.7Gb över 2.5 år gammal. Som ny.
Min sagate barcuda IV 80Gb är inte ett dugg tyst så den sitter i en ljudisolerad låda men hörs ändå för mycket.
IBM för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
varför inte IBM for ever
Har 3st fungerar fint.
en 75GXP på 30.7Gb över 2.5 år gammal. Som ny.
Min sagate barcuda IV 80Gb är inte ett dugg tyst så den sitter i en ljudisolerad låda men hörs ändå för mycket.
IBM för mig

skratt

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk
Medlem

Min 3:e WD disk är på G att rasa nu!

En IBM 75GXP rasade för länge sedan, sedan en 40Gb WD, sedan en 80GB som jag hade i RAID 0 och nu den disken som inte rasade i min RAID!

Så tot har snart 4st diskar gått för mig. Jag har inte hög FSB eller några värmeproblem.Har alltid haft lite cirkulation och aldrig varit över 38 Mhz i FSB.

Jäkla skit!

Visa signatur

Workstation:P4 2.6@3.2 || 2x 256MB DDR 3200 || Abit AI7 || POV GeForce3 Ti200 || 1xWDC40GB || 1xWDC 80GB
Htpc:P4 1.6 || Asus P4S533 || 2*256MB DDR 333 || 1x3.5GB || 1xWDC 80 GB HDD

Permalänk
Medlem

2 st WD-diskar har pajat för mej...
I stort sett samma fel på båda, helt plötsligt får jag S.M.A.R.T-failure och dom hoppar över till PIO-mode och blir skitslöa och det tar ca 6 timmar för mej att flytta över all skit till en annan disk
Hoppas jag får en ny disk nästa vecka, börjar drabbas av klaustrofobi

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Min sagate barcuda IV 80Gb är inte ett dugg tyst så den sitter i en ljudisolerad låda men hörs ändå för mycket.
IBM för mig

hmmm skummt... fick hem min Seagate Barracuda 80Gb.... den låter ingeting för mig... hör den inte... den är såååå tyst... så jävla skööönt...

Seagate ÄGER

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plexi
hmmm skummt... fick hem min Seagate Barracuda 80Gb.... den låter ingeting för mig... hör den inte... den är såååå tyst... så jävla skööönt...

Seagate ÄGER

inte min men komplett sa att jag inte fick byta för diskar kan låta mycket beroende på märke.... sa till dom att det är den tystaste ju och det sa ni fan i e-mailet men orkade inte brålka mer... den fungera fel fritt ju så.

Permalänk
Medlem

Jo, hade samma fel med en utav mina (som jag sagt i snart 10 trådar nu ). Den våldade och vägrade fungera riktigt. Tog ut, testade i andra burkar, och pulade omkring. Efter långt om länge gick den igång ett par timmar, för att sedan dö igen. Lät den vila ett tag, och pillade sen med den igen. Fick den att fungera, och kör den nu i raid 0, får se hur länge den lever. Många verkar dock få det problemet att den lägger av, blir skumma, fungerar lite osv...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

alla mina totalt 4 WD diskar har gått helt klockrent inga bekymmer alls (förutom svåra att bygla ibland)
bland mina vänner är det bara quantum (1 st) och IBM (12!!! st) som gått åt och då är IBM och WD i klar majoritet på ca 20 diskar var och 10 st maxtor, quantum, fujitsu och andra suspekta märken
(obs alla IBM som gick sönder var ur dom skabbiga serierna)

Visa signatur

AMD64 3200+, 3x512 TwinMos Twister, 2*WD 80 GB, 2*WD RAPTOR 36 GB, 2*WD 250 GB, 2*WD 200 GB sata, 9600 256MB,ASUS K8N-E Deluxe

Permalänk
Medlem

Jag körde något program för att testa disken, och det hittade inget fel. Sen provade jag starta windows igen med den "trasiga" disken, och nu funkar det utmärkt!

Har en Seagate Barracuda IV 80GB och den är väldigt tyst. =D

Visa signatur

EVE-Online: MMOG defined.

Permalänk

För mig så har två st. WD 80 GB gått sönder, för en i min klass så har en gått sönder och för en kopis så har tre st. av varierande storlek gått sönder.

Byt märke, det ska jag göra.

Visa signatur

Allt som kan gå fel kommer att gå fel...