Koppla en nätverks skrivare utan CD?

Permalänk

Koppla en nätverks skrivare utan CD?

Jag har ingen aning om denna fråga hamnar rätt nu, men jag hoppas det.

Jag köpte mig en ny dator, den har ingen dvd läsare och jag har en skrivare Samsung M2022W som man kan ha kopplad via wifi (routern).
Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att göra det då jag inte kan läsa den medhavda cd:n. Det funkar att skriva ut via usb sladden men jag vill ju att det även ska funka på wifi. Nån som kan hjälpa mig hur jag ska göra? Är inte så datakunnig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

@Nils_Nils_Nils: Gå till Samsungs hemsida och kika under Support och sök upp din skrivare så bör du kunna ladda ner den mjukvaran som tidigare fanns på din CD-skiva så kan du starta den så guidar den nog dig rätt för att installera den som den gjorde med skivan innan

Permalänk
Skrivet av ciscodisco:

@Nils_Nils_Nils: Gå till Samsungs hemsida och kika under Support och sök upp din skrivare så bör du kunna ladda ner den mjukvaran som tidigare fanns på din CD-skiva så kan du starta den så guidar den nog dig rätt för att installera den som den gjorde med skivan innan

Tack för svaren. Men jag undrar då vad man ska klicka på då man hämtat hem drivrutiner etc från hemsidan?

Permalänk
Medlem

Anslut skrivaren till ditt nätverk, efter det skall Windows hitta den och brukar då fråga efter drivrutiner, oftast kan Windows hämta de drivrutiner som behövs under installationen.