Vill ha feedback på H1Z1 video!

Permalänk

Vill ha feedback på H1Z1 video!

Hej!
Jag har nyss börjat göra videos för youtube, och jag önskar era tips/kritik på en av mina videos! Min tanke är inte att komma hit för att tigga likes eller subscribers, utan jag vill genuint veta hur jag borde gå tillväga när jag redigerar klipp. Det spel som jag främst (åtminstone den närmsta tiden) kommer spela in och redigera är H1Z1: KotK. När jag spelar kommer jag främst spela med kompisar då jag inte gillar att spela multiplayers ensam.

Här är videon jag vill få kritik på:
https://www.youtube.com/watch?v=FkcTYyjmNKE

Några punkter jag vill att ni ska fundera på:
1. Ser redigeringen bra ut? Dvs, har jag klippt av vid rätt tillfällen och börjat på rätt tillfälle för nästa klipp?
2. Ser fps/kvalitén på videon bra ut? Borde jag korrigera färgerna på något sätt?
3. Verkar videoklippet tillräckligt underhållande för er smak?
4. Även om vi pratar på svenska i videon, skulle den typen av redigering jag gjort passa för utländska tittare också?

Jag är medveten om att min mick sänks och höjs ibland, men det är för att jag har ett konstigt brus i bakgrunden, vilket jag då har försökt förbättra genom att sänka och höja volymen vid rätt tillfällen. Detta kommer åtgärdas snart med en ny mikrofon.

Angående om det passar utländska tittare: Jag har försökt redigera så man snabbare kommer till godbitarna så det inte blir för mycket dialog på svenska. Tror ni att en engelskspråkig person ändå skulle kunna njuta av videon?

Uppskattar alla svar!

Permalänk
Medlem

Klippen var lite förvillande ibland annars underhållande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personligen så tycker jag det bryts alldeles för snabbt, ena studen är du i ett hus och helt plötsligt är du ute och skjuter på någon över ett staket...
Onödigt mycket "ingenting" där du bara går runt.

Det värsta som jag ser bland nybörjare som redigerar är att dem tar det första bästa klippet och försöker göra en video om det. Att få ihop tillräckligt med material är inte direkt något du gör på en kvart, det kan ta tid. Vi vill inte sitta och se på mediokra frags på någon helt okänd spelare, vi vill se något som är speciellt/unikt som gör det hela intressant.

Värt att nämna är att jag inte kollade igenom hela klippet då jag personligen inte klarar av det. Nu är detta även min egna åsikt och det finns säkert andra som kan finna detta intressant, men tyvärr är jag inte en av dem.

MVH
Pamudas

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Blofeld:

Klippen var lite förvillande ibland annars underhållande.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för input!

Skrivet av Pamudas:

Personligen så tycker jag det bryts alldeles för snabbt, ena studen är du i ett hus och helt plötsligt är du ute och skjuter på någon över ett staket...
Onödigt mycket "ingenting" där du bara går runt.

Det värsta som jag ser bland nybörjare som redigerar är att dem tar det första bästa klippet och försöker göra en video om det. Att få ihop tillräckligt med material är inte direkt något du gör på en kvart, det kan ta tid. Vi vill inte sitta och se på mediokra frags på någon helt okänd spelare, vi vill se något som är speciellt/unikt som gör det hela intressant.

Värt att nämna är att jag inte kollade igenom hela klippet då jag personligen inte klarar av det. Nu är detta även min egna åsikt och det finns säkert andra som kan finna detta intressant, men tyvärr är jag inte en av dem.

MVH
Pamudas

Ok, all input tar med i åtanke.

Tycker du att en montage på mer märkvärdiga klipps blir mer intressant? Exempelvis "sjuka" frags eller roliga buggar?

Vad tycker du om längden på en sån video?

Permalänk
Medlem

Ser inga problem med att ni pratar Svenska och bra video. Jag hade dock ngo sänkt upplösningen eller högre bitrate för att bli av med denna pixeleringen som är i klippet.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Skrivet av paltkoma:

Ser inga problem med att ni pratar Svenska och bra video. Jag hade dock ngo sänkt upplösningen eller högre bitrate för att bli av med denna pixeleringen som är i klippet.

Jag har hög bitrate och hög upplösning, men av någon anledning har det blivit sämre kvalité än mina andra testklipp. Kanske måste höja bitraten ännu mer då youtube vill komprimera skiten till narnia

Edit:
Tack för feedbacken förresten.