Behöver hjälp med ljudinställningar i Skype

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med ljudinställningar i Skype

Hej,

Det är såhär att jag försöker skärmdela en film med en kompis över Skype. När jag gör detta så startar jag skärmdelningen och personen jag Skypar med kan se bild men hör inget av ljudet till videon utan bara mig som pratar i min mikrofon som sitter i de hörlurar jag använder. Det jag vill göra är alltså att personen jag Skypar med hör allt ljud som kommer från datorn inklusive mig som pratar och inte bara höra mig. Jag vill inte ha externa högtalare som mikrofonen i mina hörlurar plockar upp ljudet ifrån, jag vill kunna endast använda mina hörlurar.

Jag har testat med en MacBook och då behövde jag bara koppla in hörlurar och personen kunde höra vad jag spelade upp. Jag har dock en laptop med Windows 10 och då funkade det inte så enkelt. Jag har testat "Sterio Mix" alternativet i först Windows och sen slagit på det i inställningar i Skype vilket jag läst på andra forum ska lösa problemet. Detta funkade dock inte för mig, personen jag Skypade med hörde varken mig eller något ljud från datorn. Jag kanske gjorde något fel, skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig att få detta att funka. Vad behöver jag göra?

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad målet mer specifikt är? För det låter som om du använder fel mjukvara för jobbet. Ska ni se en video fil tillsammans så är syncplay suveränt och lär ge otroligt mycket bättre bild än Skype skärmdelning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.