"Datorn uppfyller ej minimumkraven" för VGA-drivrutiner

Permalänk
Medlem

"Datorn uppfyller ej minimumkraven" för VGA-drivrutiner

Hej,

Fick lite strul med användarprofilen på datorn så installerade om Windows. Håller på att installera drivrutiner, men varje gång jag försöker installera VGA-drivrutinerna (https://www.msi.com/Motherboard/support/Z87-G43.html), så att datorn öht ska känna igen mitt grafikkort (Sapphire HD7950), så står det bara att datorn inte uppfyller minimumkraven för att installera programmet (drivrutinerna). Någon som vet hur man löser det här?

/ R

EDIT: Kan tillägga att jag försökt både genom att ladda ner drivrutinerna på länken ovan samt via skivan som kom med moderkortet. Försöker jag via skivan så är VGA-drivern gråmarkerad och går inte att installera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

windows 7 eller 10??

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9

Permalänk
Medlem

Ursäkta. Windows 7, 64 bit. Väljer 64 bit på hemsidan vilket skulle kunna vara felet, men får ändå samma felmeddelande.

EDIT: löste sig. Ingen aning om hur, men när jag körde Windows update på några sista filer och startade om så kände datorn igen grafikkortet. Tack iaf.

Visa signatur
Permalänk

Jag är ingen expert på drivrutiner o.s.v så jag har ingen lösning så men från den lilla erfarenheten jag har så skulle jag ha uppgraderat grafikkortet för att det är ganska gammalt men det är bara jag. Det finns säkert någon bättre lösning men det är det jag kan komma med.

Permalänk
Medlem

Extrahera alla filer från drivrutinen i t.ex. C:\TEMP
Gå sedan in via enhetshanteraren under datorhantering och högerklicka på grafikkortet under Bildskärmskort.
Välj Uppdatera Drivrutin och peka sedan på C:\TEMP

Permalänk
Medlem

När du ändå håller på
fixa windows 10

ja kör den på min main burk funkar kannon

https://techworld.idg.se/2.2524/1.662727/windows-10-gratis

Visa signatur

/3900x/i7 4790k/3400g/xeon 5670 x2 32gb ram...EVGA GeForce GTX 1070ti/3070 8GB SC ACX...evga supernova 850w g2
Corsair 200r...noctuna ub9