Allvarligt problem med bios Flashning

Permalänk
Medlem

Allvarligt problem med bios Flashning

Jag tänkte att det skulle vara bra att uppgradera mitt Bios en dag. Så jag laddade ner den senaste verisionen från MSI's hemsida.
Jag har ett MS-6567 (645E Max2 ver1.0) kort. Jag flashade skiten och nu bootar fanskapet inte. På msi's hemsida så står det att om den inte bootar efter att man flashat så kan man göra nån recover:

For AMI BIOS

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

--------------------------------------------
Så det gjorde jag. Tog en tom diskett, satte i en annan dator och bytte namn på filen(tidigare A6567SF1.320, det bioset fick jag av min datortillverkare, fujitsu-siemens)till AMIBOOT.ROM. Startade och tröck, och höll inne, ctrl+HOME.
INGET hände.

Varför funkar det inte? Jag håller på att få självmordstankar. HJÄLP MIG!

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Avstängd

inte mycket o göra antar jag

Visa signatur

"efter regnet kommer solsken"

Permalänk
Medlem

Inte? Jobbigt. Hejdå tusen kronor.

Men varför står det på Micro-Stars hemsida att det går att recovra bioset på det sättet som jag skrev tidigare? Funkar det inte eller? Någon som har empirisk erfarenhet?

Visa signatur

Abit IC7-G, p4 2,6C ghz @ ~ 3,2ghz. Geforce TI4200 128 mb @ 310/550), 2*512 Twinmos Orginal PC3200, SB Audigy Live, 17" TFT*2.
"Love is the delusion that one woman differs from another."

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ge upp och köpa ett nytt, det går förmodligen att få det att funka för 200 :- genom beställa ett nytt BIOS.

Kolla på http://www.eksitdata.com/ mitt bios pajjade nyligen, beställde en passande bios-savior och är igång igen. Om du kan plocka lös bios chippet, kan du skicka med brev till eksitdata så flashar dom chippet med passande bios.