Oculus Rift och Oculus Touch prissänks – säljs tillsammans för 4 300 kronor

Permalänk
Skrivet av Pellefant:

Misstänker det. Skulle dock vara kanon om någon beställt därifrån skulle kunna bekräfta.

Är det någon som vet vad leveranstiden brukar ligga på?

Min har då skickats och inga extra avgifter har dragits. Enligt UPS så skickades den tidigare idag och ska vara framme på Torsdag denna vecka.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail i går om att min order blivit avbeställd utan anledning så vi får väll se om jag headsetet :\

Visa signatur

Awsomness

Permalänk
Skrivet av [ToMaHaWk]:

Min har då skickats och inga extra avgifter har dragits. Enligt UPS så skickades den tidigare idag och ska vara framme på Torsdag denna vecka.

När gjorde du beställningen? Beställde min klockan 03.00 och har ej fått något mail från UPS. Räknar med nästa vecka på leverans, men det står ej någonstans om hur lång tid det tar.

Fick du ett separat email från UPS eller Oculus om att beställningen hade skickats iväg?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Hjälpsam

borde man köpt till något, tex headset?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Jag fattar inte varför folk inte vill betala för kvalitet! Blir galen på denna inställning, jag hade gladligen betalt det dubbla för ännu bättre tracking, ännu bättre paneler, finnish osv

Jag köpte min först HMD för mycket mer pengar än en Vive 2005 utan tracking och 800x600 pixlar @40 graders FOV (eMagin Z800). Som gammal VR-räv är jag oerhört glad över denna VR-revolution

För samma orsak de flesta inte vill lägga 18k på en dator och ser fördelen med konsoler.
När det kommer till VR handlar det också om att övertyga folk att det är värt pengarna från början, minska det ekonomiska motståndet att testa.
"Premium segmentet" kommer när det faktiskt finns ett underlag att sälja produkten till, idag existerar den inte.

Permalänk
Avstängd

Folk är dumsnåla

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Pellefant:

När gjorde du beställningen? Beställde min klockan 03.00 och har ej fått något mail från UPS. Räknar med nästa vecka på leverans, men det står ej någonstans om hur lång tid det tar.

Fick du ett separat email från UPS eller Oculus om att beställningen hade skickats iväg?

Jag la beställningen igår(Måndag) kl 12.45. Fick ett mail med ordernummer när jag la ordern, och genom att klicka på ordernumret och logga in på mitt konto på deras sida som kom upp så fick jag UPS-trackinglänkar. Med andra ord kom inget separat mail om att ordern skickats utan jag såg det själv under mitt Oculus-konto.

Permalänk
Medlem

Ni som inte fått eran skickad precis som jag kanske nu får samma problem.

Fick nyss detta mail:

Uppdaterade nyss till ett annat VISA kort och då fick jag ett mail 2 min efter: "Din beställning har bearbetats! Håll utkik efter en leveransbekräftelse med spårningsinformation i e-posten.".

Så med andra ord tar det ett dygn för de att berätta att de inte kan verifiera betalningen. Använde Swedbank's E-Kort VISA om någon undrar.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

Märkligt då man sedan får detta mail när man gör beställningen:

"Moms, tilläggsavgifter och kostnader: Gällande leveranskostnader, skatter och moms läggs till och debiteras på din betalning när objektet skickas."'

Någon som har beställd sedan tidigare som kan bekräfta hur det gick?

Beställde ett paket direkt från oculus.com igår kväll och nu fick jag ett mail om att min order bearbetats och när jag kollar min bank så är 4.395,13 reserverat till IRELAND, OCULUS *PAYMENT . Så verkar som allt ingår.

Permalänk

Beställde också igår och betalade via paypal . Har ännu inte fått något track nr men pengarna är dragna. läste någonstans på deras sida att det kan ta 30-60 dagar med leverans vilket jag tycker är helt av banan år 2017... Kan detta verkligen stämma ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pearstyling:

Beställde också igår och betalade via paypal . Har ännu inte fått något track nr men pengarna är dragna. läste någonstans på deras sida att det kan ta 30-60 dagar med leverans vilket jag tycker är helt av banan år 2017... Kan detta verkligen stämma ?

Jag beställde igår och paketet skickades idag så det borde ju inte ta så lång tid för dig heller kan man ju tycka. Något kollinummer på epost fick jag aldrig men när jag loggade in på mitt oculus-konto så hade det uppdaterats med kollinummer nu under kvällen.

Permalänk

@Ratatosk: Riften har inbyggda over-ear lurar som går att ta bort med magnet-lock. Man kan även köpa till in-ear lurar från deras sida med samma magnet-lock för byte. Helt ok ljud i de som följer med, är väl mest att det blir mer vikt på huvudet/obekvämare om man kör egna större hörlurar istället.

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk

@Nautilus011: Grejen med att har armar eller inte i ett spel har ju att göra med att det inte finns någon tracking för det. I simulatorer kan det fungera bra men för andra sorters spel blir det seriöst mindfuck om "armen" i spelet inte är i samma rotation/position som irl. Nog är väl tracking på armarna en bonus men definitivt inte en deal-breaker. Har du möjlighet så är det bara att testa på VR hos någon/butik.

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem
Skrivet av pearstyling:

Beställde också igår och betalade via paypal . Har ännu inte fått något track nr men pengarna är dragna. läste någonstans på deras sida att det kan ta 30-60 dagar med leverans vilket jag tycker är helt av banan år 2017... Kan detta verkligen stämma ?

30-60 dagar är nog hur länge det kunde ta när Rift släpptes och om du bodde på en öde ö. Finns inte en chans att det tar 1-2 månader för ett paket som skickas från Irland att nå Sverige över ett år efter release. 2 månader var typ vad jag fick vänta när jag bokade min DK2.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Nä jag håller med ! Hur vet ni att de skickas från Irland ? Tycker infon på deras sida
kring support är jätte dålig haha... Men butikerna måste ju hänga på det här tillslut ?
Någon kommer ju beställa 10 stycken och sälja dom på blocket

Permalänk
Medlem

@Daavido: De drar pengarna när de packar ordern, eller liknande. Jag kan bara godkänna osäkra överföringar i en timma åt gången, jag har informerat supporten om detta, och de skulle återkomma. Så fort jag såg den detaljen förstod jag nog att även jag skulle ha problem med betalningen. Uppmanade dem att ringa innan de utför handlingen på sin sida som allokerar beloppet.

Kanske borde använt Paypal, men är ingen fantast utav det.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av [ToMaHaWk]:

Jag la beställningen igår(Måndag) kl 12.45. Fick ett mail med ordernummer när jag la ordern, och genom att klicka på ordernumret och logga in på mitt konto på deras sida som kom upp så fick jag UPS-trackinglänkar. Med andra ord kom inget separat mail om att ordern skickats utan jag såg det själv under mitt Oculus-konto.

Jag lade min beställning vid samma tid ungefär, pengarna har dragits men när jag kollar leveranstatus (på gästkonto) så står det att orden behandlas för leverans. Hoppas att det ska vara på gång, men har jag väntat på VR upplevelse sedan 80-talet så kan jag vänta några dagar till

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

@Daavido: De drar pengarna när de packar ordern, eller liknande. Jag kan bara godkänna osäkra överföringar i en timma åt gången, jag har informerat supporten om detta, och de skulle återkomma. Så fort jag såg den detaljen förstod jag nog att även jag skulle ha problem med betalningen. Uppmanade dem att ringa innan de utför handlingen på sin sida som allokerar beloppet.

Kanske borde använt Paypal, men är ingen fantast utav det.

Detta är en av anledningarna till varför jag använder Paypal när jag handlar från utlandet. Brukar ofta strula när jag handlar på Amazon som bara tar kort.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Emomilol1213: Har inte testat VR på PC, bara Playstation VR.
Om man nu inte ska tracka armar/hela kroppen så bör man väl kunna simulera armar? Eller som i Project cars där det för mig såg mer naturligt ut att de va armar/händer som höll i ratten.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Avstängd

@Nautilus011 Det blir brainfuck när armarna inte syncar mot dina riktiga armar. Iaf för mig. Men i racer sims fungerar det bättre

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skickade ett mail till oculus support ang. eventuella extra kostnader och fick precis ett svar som lyder:

Tack för att du tog kontakt.

Det bör inte finnas några extra avgifter utöver vad du redan har betalat på din beställning.

Om det av någon anledning finns några andra avgifter när beställningen anländer, kan du då vara snäll och meddela oss så vi kan undersöka det.

Tack så mycket

xxxxxxxxx
Oculus Support

Permalänk
Medlem

Beställde 15:30 i Måndags. Fick ett mail om att min order har bearbetats i Måndags kl 22:00 och mina pengar drogs. Sedan dess har ingenting skett, har inte fått något mail om att leverans har skett och på min order på Oculus site står det "Behandlas för leverans".

Ni som fått mailet om bearbetning, har ni fått ett spårningsnummer från UPS?

*Update* Nu har min order på oculus site fått status "levererad" och jag har fått 2st tracking nummer till UPS.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Skrivet av Ajame:

Beställde 15:30 i Måndags. Fick ett mail om att min order har bearbetats i Måndags kl 22:00 och mina pengar drogs. Sedan dess har ingenting skett, har inte fått något mail om att leverans har skett och på min order på Oculus site står det "Behandlas för leverans".

Ni som fått mailet om bearbetning, har ni fått ett spårningsnummer från UPS?

Samma här. Fast beställe runt midnatt istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Min order har också stannat på "Processing for shipping" men antar att de fick väldigt många ordrar de behöver behandla nu

Permalänk
Hjälpsam

Beställde i går förmiddag, ordern har nyss fått status behandlas för att sändas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Fick precis uppdaterad status till shipped och mitt tracking nummer, yey!

*Update* Kollade precis min tracking och enligt UPS så lämnade paketet Holland igår kväll så det verkar vara en ganska ordentlig delay på när det skickas och när det står shipped på oculus sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaramide:

Fick precis uppdaterad status till shipped och mitt tracking nummer, yey!

*Update* Kollade precis min tracking och enligt UPS så lämnade paketet Holland igår kväll så det verkar vara en ganska ordentlig delay på när det skickas och när det står shipped på oculus sidan.

Härligt!

Endast ett trackingnummer? Min status har också nyligen uppdaterats till shipped, men har fått 3 st trackingnummer, och på alla tre står det "could not locate the shipment" hos UPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedvin:

Härligt!

Endast ett trackingnummer? Min status har också nyligen uppdaterats till shipped, men har fått 3 st trackingnummer, och på alla tre står det "could not locate the shipment" hos UPS.

Jag har fått två st. Det ena går nu att spåra via UPS och har precis checkats in i Hollands terminal. Så antagligen kommer dina scannas in också snart. Förhoppningsvis dyker det upp på Fredag men det ser mörkt ut.

Varför en del fått ett, jag två, och du tre spårningsnummer är märkligt. Kanske ett är till headsetet, ett för touch kontrollerna och i ditt fall kanske du köpte en sensor till?

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jaramide:

Fick precis uppdaterad status till shipped och mitt tracking nummer, yey!

*Update* Kollade precis min tracking och enligt UPS så lämnade paketet Holland igår kväll så det verkar vara en ganska ordentlig delay på när det skickas och när det står shipped på oculus sidan.

Grattis! med lite tur har du det till helgen, när beställde du?.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Tedvin: Jag fick också tre stycken. Ett av dem gick att spåra men vet inte varför de andra inte gick.