Bästa Remote Desktop med iPad?

Permalänk
Medlem

Bästa Remote Desktop med iPad?

Jag vill enkelt och smidigt kunna kontrollera min desktop genom min iPad. Har hittills testat TeamViewer men det tycks inte kunna hantera skillnaden i upplösning (QHD för MacOS och whatever på iPad). Chrome skalar bättre till upplösningen men funkar skit att faktiskt kontrollera.

Finns det bättre alternativ?

Permalänk
Medlem

Har du testat Microsofts egna klient till iOS? Jag kör den på telefonen för att remota till hemmaservern. Har testat ett par stycken hittills och tycker denna är bäst.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Har du testat Microsofts egna klient till iOS? Jag kör den på telefonen för att remota till hemmaservern. Har testat ett par stycken hittills och tycker denna är bäst.

Microsofts Remote Desktop funkar såvitt jag vet bara som client till MacOS. Annars är den bra om hosten kör Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Microsofts Remote Desktop funkar såvitt jag vet bara som client till MacOS. Annars är den bra om hosten kör Windows.

Ah, såklart. Tänkte inte på vilken forumdel vi befann oss i. Sry.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Jag använder Screens för att styra mina macar.
Kan tänka mig att även VNC viewer kan funka. Har du provat dem?

Skrivet av DasIch:

Jag vill enkelt och smidigt kunna kontrollera min desktop genom min iPad. Har hittills testat TeamViewer men det tycks inte kunna hantera skillnaden i upplösning (QHD för MacOS och whatever på iPad). Chrome skalar bättre till upplösningen men funkar skit att faktiskt kontrollera.

Finns det bättre alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Teamviewer har lite problem ibland med upplösningen. Dock grymt att kunna koppla upp sig och ändra upplösningen manuellt till samma som du har på paddan så behöver du inte skala om den

Av alla appar jag testat så brukar Teamviewer vara det som fungerar bäst och enklast i längden.

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt haft något problem med Teamviewer på iPad, har jag den i stående läge sure då det kan det bli lite opraktisk men slår man till landskapsläge så funkar det fint. Har ingen lösning till dig, är bara stumped på problematiken.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Prova jump, fungerar riktigt bra tycker jag

Permalänk
Medlem

Jag använder RealVNC (https://www.realvnc.com/en/) för att styra både hemma pcn och macbooken från telefon/ipad och pcn från macbooken.
Tycker jag fungerar riktigt bra dock kostar det.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl