Permalänk

Nvidia kontrollpanel

Tjena. Köpte nytt grafikkort igår, Gtx 1060 och sen jag installerade kortet har jag inte hittat nvidias kontrollpanel, skulle nån kunna förklara vad jag borde göra?
Mod får flytta tråden om den ligger fel

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Spixel: har gjort men via geforce experience om det gör nån skillnad?

Permalänk
Medlem

@supahtfire: vet inte. Skall räcka att installera via det jag länkade. Möjligen starta om datorn och sedan skall du få fram den genom att högerklicka på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet? o.o Eller visas den inte där?

Permalänk
Medlem

Har du letat överallt, i vanliga kontrollpanelen och i sökrutan?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

@supahtfire: Hittas grafikkortet i enhetshanteraren?

Permalänk
Skrivet av MarcusHuddinge:

Högerklicka på skrivbordet? o.o Eller visas den inte där?

Skrivet av Vangen:

Har du letat överallt, i vanliga kontrollpanelen och i sökrutan?

Skrivet av Spixel:

Nej den visas inte där Marcus.

Ja Sebastian

När jag försökte installera så failade det, men klickade ner för snabbt så kommer ej ihåg vad det stod. Ska se snart igen

Permalänk
Skrivet av Spixel:

https://gyazo.com/574d9cdcf2fc928c86eb4a2e23fff4e1

Permalänk
Medlem

@supahtfire: har du bildskärmen kopplad till grafikkortet just nu? Om inte sätt den där. Kollat att alla strömsladdar till grafikortet sitter i ordentligt?

Permalänk
Skrivet av Spixel:

@supahtfire: har du bildskärmen kopplad till grafikkortet just nu? Om inte sätt den där. Kollat att alla strömsladdar till grafikortet sitter i ordentligt?

Jodå, fläktarna funkar så antar att det ska vara rätt där

Permalänk
Medlem

@supahtfire: posta en bild på enhetshanteraren

Permalänk
Skrivet av Spixel:

@supahtfire: posta en bild på enhetshanteraren

Yes ge mig några minuter bara, testar att rsa datorn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av supahtfire:

Jodå, fläktarna funkar så antar att det ska vara rätt där

Fläktarna snurrar även om sladdar inte är korrekt inkopplade, men även utan en enda strömkabel till grafikkortet bör det visas i enhetshanteraren och vara användbart nog att bruka datorn. Har du testat annan pci-e lane? Kanske trasig?

Permalänk
Medlem

@supahtfire: Kör du med Windows 10?

Permalänk

Windows 10 försöker ibland installera drivrutinerna själv och då kan du inte installera drivrutinera manuellt. Starta om datorn och försök installera drivrutinerna manuellt det första du gör

Permalänk
Skrivet av thomson:

@supahtfire: Kör du med Windows 10?

Yes

Permalänk
Skrivet av cider123:

Fläktarna snurrar även om sladdar inte är korrekt inkopplade, men även utan en enda strömkabel till grafikkortet bör det visas i enhetshanteraren och vara användbart nog att bruka datorn. Har du testat annan pci-e lane? Kanske trasig?

Har bara en 😂 Ska nog inte vara trasig. Ny märkesbajsdator

Permalänk

Nu visas grafikkortet i dxdiag, så antar att det är en bra sign men fläktarna rör inte på sig. Kanske ska vara så tills man börjar spela?

Permalänk

Och kontrollpanelen visas fortfarande inte.

Permalänk
Skrivet av supahtfire:

Nu visas grafikkortet i dxdiag, så antar att det är en bra sign men fläktarna rör inte på sig. Kanske ska vara så tills man börjar spela?

Fläktarna börjar inte snurra förens vid 60C

Permalänk
Skrivet av Thedroxer:

Windows 10 försöker ibland installera drivrutinerna själv och då kan du inte installera drivrutinera manuellt. Starta om datorn och försök installera drivrutinerna manuellt det första du gör

Ok!

Permalänk
Skrivet av Thedroxer:

Fläktarna börjar inte snurra förens vid 60C

Aa okej då förstår jag!

Permalänk
Permalänk
Digital fyndjägare

Du bör avinstallera allt från det gamla grafikkortet... Använd DDU. Sedan installerar du senaste drivrutinerna.

DDU: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Drivrutin 385.41 (whql): http://www.guru3d.com/files-details/geforce-385-41-whql-drive...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Permalänk

@Bl4ckIce: när jag är inne på DDU står det att jag måste reboota till safe mode, hur gör man det?

Permalänk
Medlem

@supahtfire: Finns flera sätt men det enklaste är att hålla inne shift och välja att starta om datorn så kommer du till en meny där du blandannat kan välja safe mode

Permalänk
Skrivet av Spixel:

@supahtfire: Finns flera sätt men det enklaste är att hålla inne shift och välja att starta om datorn så kommer du till en meny där du blandannat kan välja safe mode

Ok tror jag fixade här, kollade i nån youtube guide o fixa så startade datorn i "felsäkert läge" hoppas inget skumt händer nu

Permalänk

Sådär! Nu är allt som det ska. Tack alla!!