Köpa Beg delar - Men hur mycket pulver behöver jag till Dota2?

Permalänk
Avstängd

Köpa Beg delar - Men hur mycket pulver behöver jag till Dota2?

God eftermiddag kära community.

Jo jag vill bygga något från grunden, men hoppas kunna hitta ett litet paket med mobo CPU och minnen i alla fall. Hur som helst så är jag osäker på hur kralliga saker jag behöver för Dota 2.

Grafiksettings ska vara OK men inte dåliga. Men det måste rulla på i minst 100 fps.

Jag har skärm, mus, tangentbord och headset sedan innan.

Så jag frågar er ödmjukast om hjälp.

Edit: Jag vill helst inte lägga mer än 5500kr.

Permalänk
Skrivet av Nikksson:

Jag tänker att kanske kan man köpa något baspaket nytt och lägga till beg delar eller så. Men är väldigt osäker hur kraftiga saker man behöver då jag är mycket okunnig tyvärr

Ptja. Dota 2 som sådant är inte alltför krävande. Jag skulle personligen rekommendera ett 1070 till att börja med (beroende på vilken upplösning du kommer köra) samt en relativt modern i5 eller i7. 16GB RAM är alltid bra att ha med. Det kommer förmodligen överstiga din budget, men man kan alltid lägga till starkare komponenter allt eftersom.

Permalänk
Medlem

Kika runt lite på blocket i din närhet och länka datorn här om du hittar något så kan vi utvärdera. Men typ en dator med en haswell i5/i7 ihop med gtx 970 lär ju vara möjligt inom din budget samt prestera grymt bra även idag med moderna spel.

Skickades från m.sweclockers.com