Torchlight-utvecklaren Runic Games stängs

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Torchlight-utvecklaren Runic Games stängs

Spelutvecklaren Runic Games stängs nu ned av dess ägare Perfect World, något som uppges bero på en större satsning på större onlineupplevelser.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2001

Tråkigt att höra! Jag tyckte att TL1 och 2 var bra, välgjorda och riktigt mysiga spel. Hade hoppats på en uppföljare..

- i7 2600k @ 4.4GHz | GTX 1080 | Intel 320 120GB - Samsung EVO 850 500GB | 16GB RAM -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Löddeköpinge
Registrerad
Nov 2010

Kan inte folk bara sluta med att köpa micro transaktioner så att vi kan få vettiga spel igen?

Speldatorn: Threadripper 1950X | GTX 1070 | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING |3000 mhz 32GB RAM | 8 tb hd, 250 ssd + 16 tb NAS |Sound blaster ZxR |Windows 10 | Corsair AX860 860W
Skärm: Shimian 1440p | Samsung UE40KU6179 | HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Shame, gillade ettan starkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
En av dem
Registrerad
Nov 2008

Måste vart på G ett tag och de måste haft väldigt dålig koll på hur deras försäljningssiffror skulle se ut Hob har ju rätt bra recensioner... Enda anledningen att jag inte köpte Hob än är att jag bokstavligen inte har några pengar... Men men spelstudior kommer och går hela tiden eller köps av EA (dvs försvinner)....

Dell XPS 15 9550, I7, 4K, 16GB RAM, 1Tb Samsung 860 EVO + 950 Pro 512Gb SSD Och ett Asus U7 ljudkort med ATH M50 hörlurar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Maj 2006

Tråkigt att höra. Vart ett fan av Runic Games sen långt tillbaka, t.om på tiden dom gjorde Mythos (som fortfarande är en av de roligare spelen jag någonsin spelat) Nån mer som körde Mythos?

Ska fälla en tår i lugn oro när jag kommer hem.

Aquatic Ambiance | Vattenkylning i CaseLabs Mercury S3 (Work in progress)
Emerald Moon | Custom vattenkyld mITX speldator i NCASE M1.
Magmoor V2 | Byggd på EK Fluid Gaming Kit
Tristram | Unik loop med X-Flow radiatorer
Cairodrome | Vattenloop i det enorma Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2010

Spelade Torchlight 1 väldigt mycket och älskade verkligen att modda det. Spelade inte tvåan så mycket, tyckte inte att det hade samma charm men jag gillade det likväl. Hob var riktigt mysigt! Älskade varje minut av det!

Lite synd att de stänger ned men allting har sin gång. Hoppas att de som arbetade med ovan spel hittar in till andra studios. Att fans har nyheter att vänta inom kort tyder kanske på just det?

Consider this, jerkweed!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Va fan händer med spelmarknaden det läggs ner toppen tillverkare hela tiden :C

Torchlight var verkligen toppen spel

Kan vi inte få se nånting positivt att typ EA ska lägga ner istället

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av matnojje:

Kan inte folk bara sluta med att köpa micro transaktioner så att vi kan få vettiga spel igen?

Folk vill inte ha spel, de vill ha hattar och pets!

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 5820K @4.2 Motherboard: GA-X99-UD4 GPU: ASUS 1070 Strix
HTPC #3 CPU: R5 1600 @3.6 Motherboard: B350m-A GPU: 1080 Sea Hawk X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2015

Riktigt bra spel, synd att se utvecklare till så bra single-player upplevelser stängas ner. Hoppas att alla de anställda får det lätt att hitta ut på marknaden och blir upp plockade av bättre företag som är redo att utnyttja och froda deras kunskaper!

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 5820K @4.2 Motherboard: GA-X99-UD4 GPU: ASUS 1070 Strix
HTPC #3 CPU: R5 1600 @3.6 Motherboard: B350m-A GPU: 1080 Sea Hawk X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

Måtte djävulen ta alla mikrotransaktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Två av grundarna från Runic bildade en egen studio Double Damage Games. Så vi får nog se fler spel från skaparna av Torchlight.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Synd. Torchligt var ett trevligt litet spel.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av AlexM:

Två av grundarna från Runic bildade en egen studio Double Damage Games. Så vi får nog se fler spel från skaparna av Torchlight.

Visste inte om att dom hade lämnat Runic Games. Tittade på vad de gjorde för spel i den nya studio. Rebel Galaxy, helt olikt Torchlight spelen

Wahoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2016

Torchlight 1 och 2 var mina go-to spel innan jag hade en spelrigg, fina kul diablo-liknande spel som gick att spela på en halvsunkig laptop. Synd att de lägger ner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Askersund
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av ggalaxyy:

Tråkigt att höra. Vart ett fan av Runic Games sen långt tillbaka, t.om på tiden dom gjorde Mythos (som fortfarande är en av de roligare spelen jag någonsin spelat) Nån mer som körde Mythos?

Ska fälla en tår i lugn oro när jag kommer hem.

Jag spelade oxå Mythos, men det var inte Runic Games som gjorde det, utan Flagship Studios.
När Flagship Studios gick i konkurs så såldes rättigheterna till Mythos till den koreanska spelstudion HanbitSoft.
Runic Games föddes ur askan från Flagship Studios och började om från börjanmed att utveckla Torchlight (som tyvärr inte blev lika bra som Mythos enligt mig).

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Bara jag som tyckte att båda Torchlight spelen var/är otroligt jäkla tråkiga? Kan vara kul några timmar i Co-Op, men efter någon dag har man tröttnat totalt...

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Nov 2010

@matnojje: Pungar hellre ut några kronor lite då och då än att jag köper ett spel för 700kr och konstaterar att det inte var så roligt.

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Feb 2007

Tråkigt, hade hoppats på ett Torchlight MMO. Har för mig det var på tal ett tag.

< :: insert | impressive | computer | specifications | here :: >