Torchlight-utvecklaren Runic Games stängs

Permalänk
Melding Plague

Torchlight-utvecklaren Runic Games stängs

Spelutvecklaren Runic Games stängs nu ned av dess ägare Perfect World, något som uppges bero på en större satsning på större onlineupplevelser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra! Jag tyckte att TL1 och 2 var bra, välgjorda och riktigt mysiga spel. Hade hoppats på en uppföljare..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Kan inte folk bara sluta med att köpa micro transaktioner så att vi kan få vettiga spel igen?

Permalänk
Medlem

Shame, gillade ettan starkt

Permalänk
Medlem

Måste vart på G ett tag och de måste haft väldigt dålig koll på hur deras försäljningssiffror skulle se ut Hob har ju rätt bra recensioner... Enda anledningen att jag inte köpte Hob än är att jag bokstavligen inte har några pengar... Men men spelstudior kommer och går hela tiden eller köps av EA (dvs försvinner)....

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra. Vart ett fan av Runic Games sen långt tillbaka, t.om på tiden dom gjorde Mythos (som fortfarande är en av de roligare spelen jag någonsin spelat) Nån mer som körde Mythos?

Ska fälla en tår i lugn oro när jag kommer hem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Spelade Torchlight 1 väldigt mycket och älskade verkligen att modda det. Spelade inte tvåan så mycket, tyckte inte att det hade samma charm men jag gillade det likväl. Hob var riktigt mysigt! Älskade varje minut av det!

Lite synd att de stänger ned men allting har sin gång. Hoppas att de som arbetade med ovan spel hittar in till andra studios. Att fans har nyheter att vänta inom kort tyder kanske på just det?

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Medlem

Va fan händer med spelmarknaden det läggs ner toppen tillverkare hela tiden :C

Torchlight var verkligen toppen spel

Kan vi inte få se nånting positivt att typ EA ska lägga ner istället

Permalänk
Skrivet av matnojje:

Kan inte folk bara sluta med att köpa micro transaktioner så att vi kan få vettiga spel igen?

Folk vill inte ha spel, de vill ha hattar och pets!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk

Riktigt bra spel, synd att se utvecklare till så bra single-player upplevelser stängas ner. Hoppas att alla de anställda får det lätt att hitta ut på marknaden och blir upp plockade av bättre företag som är redo att utnyttja och froda deras kunskaper!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Måtte djävulen ta alla mikrotransaktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk
Medlem

Två av grundarna från Runic bildade en egen studio Double Damage Games. Så vi får nog se fler spel från skaparna av Torchlight.

Permalänk
Medlem

Synd. Torchligt var ett trevligt litet spel.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexM:

Två av grundarna från Runic bildade en egen studio Double Damage Games. Så vi får nog se fler spel från skaparna av Torchlight.

Visste inte om att dom hade lämnat Runic Games. Tittade på vad de gjorde för spel i den nya studio. Rebel Galaxy, helt olikt Torchlight spelen

Visa signatur

Wahoo

Permalänk

Torchlight 1 och 2 var mina go-to spel innan jag hade en spelrigg, fina kul diablo-liknande spel som gick att spela på en halvsunkig laptop. Synd att de lägger ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

Tråkigt att höra. Vart ett fan av Runic Games sen långt tillbaka, t.om på tiden dom gjorde Mythos (som fortfarande är en av de roligare spelen jag någonsin spelat) Nån mer som körde Mythos?

Ska fälla en tår i lugn oro när jag kommer hem.

Jag spelade oxå Mythos, men det var inte Runic Games som gjorde det, utan Flagship Studios.
När Flagship Studios gick i konkurs så såldes rättigheterna till Mythos till den koreanska spelstudion HanbitSoft.
Runic Games föddes ur askan från Flagship Studios och började om från börjanmed att utveckla Torchlight (som tyvärr inte blev lika bra som Mythos enligt mig).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte att båda Torchlight spelen var/är otroligt jäkla tråkiga? Kan vara kul några timmar i Co-Op, men efter någon dag har man tröttnat totalt...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

@matnojje: Pungar hellre ut några kronor lite då och då än att jag köper ett spel för 700kr och konstaterar att det inte var så roligt.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Tråkigt, hade hoppats på ett Torchlight MMO. Har för mig det var på tal ett tag.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >