USB-portar funkar inte efter nedladdning av mjukvara

Permalänk
Avstängd

USB-portar funkar inte efter nedladdning av mjukvara

Sitter med ett Maximus VIII Hero, och laddade ner Asus AL suite 3, installerade, och därefter blev jag ombedd att starta om datorn. Väl omstartad funkar ingen USB-port på den. Tangentbord och mus får ström när asus-logan vid uppstart syns. När windows börjar laddas, så släcks dom ner, och funkar därefter inte förän jag går in i bios, eller stsrtar om, och åter ser asus-logan.

Har vart i bios, och kollar så att alla portar är på, vilket dom är.

Funkar d att starta windows i felsöker läge, och därefter ta bort programvaran?

EDIT

Googlade på felsöker läge, men verkar endast vara tillgängligt vid inloggningsskärmen, varpå tangentbordet inte funkar. Har också testat att återställa till tidigare datum, men då datorn var ntinstallwrad i lördags, så finns inget sådant. Kan inte heller installera Windows på någon SSD då den anger att ssdn är i filformat "GPT". Enda disken jag kan installera på är min mekaniska lagringsdisk, men den rör jag ej, då jag har uppåt 4 år gamla bilder på den och annat viktigt bös.

Verkar inte heller hitta något alternativ för att formatera om disken till annat filformat, så vad gör jag liksom? =(

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Avstängd

*NEW EDIT*

Lyckades hitta så jag kunde göra en återställning till tidagare datum. fixade också så jag kom in på hårddisk, via windows-install på usb-minne, varpå jag tog bort de program jag installerat. Datorn funkar nu ypperligt igen!

Tack för alla 0 svar

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar