Jag har använt det redan med AMDs öppna drivrutiner där det funnits ett tag nu och det enda är att laddtiden minskas lite och lite mer på viss annan hårdvara.
I Linux är det redan möjligt så ingen nyhet där.
DE:MD är lite lustigt då det startar betydligt snabbare på klenare hårdvara än kraftfullare med eller utan on-disk GLSL shader cache.
Skillnaden med denna förändring verkar endast vara att cachen inte skapas första gången utan den laddas ner istället.
Jag har använt det redan med AMDs öppna drivrutiner där det funnits ett tag nu och det enda är att laddtiden minskas lite och lite mer på viss annan hårdvara.
Inte samma sak som artikeln handlar om. Tidigare har shaders kompilerats lokalt på din dator och sedan sparats i en cache. Denna artikeln handlar om förkompilerade shaders som tankas när du installerar spelet så din dator slipper kompilera shaders.
Skrivet av Snubb1:
DE:MD är lite lustigt då det startar betydligt snabbare på klenare hårdvara än kraftfullare med eller utan on-disk GLSL shader cache.
Inte konstigt alls eftersom komplexiteten ökar med ökade grafikinställningar, så en kraftfull dator måste kompilera mer detaljerade shaders vilket tar längre tid.