Spelar märket på grafikkortet någon väsentlig roll?

Permalänk
Skrivet av Rick69:
Skrivet av Oh Geesus:

Köp för bövelen inte 3GB-versionen av 1060 utan köp istället den här med 6GB för typ samma pris:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Edit: pucktvåa

Skickades från m.sweclockers.com

Det var faktiskt med anledning av detta kort från en för mig mer okänd tillverkare jag startade tråden. 3Gb från känd tillverkare eller 6Gb från (för mig) okänd.

/GC

Permalänk
Skrivet av HC-8315:

Aha
Behöver man något akut så är de alltid nåt.

Ja, och det funkar bra till användningen just nu, dvs till lite surf, lite utveckling , lite youtube och lite Minecraft.
Nu är jag dock inne på att maskinen ska kunna användas för lite mer krävande spel tills dess att grabben får sig en egen gaming-dator.

/GC

Permalänk
Skrivet av GeorgeCostanza:

Det var faktiskt med anledning av detta kort från en för mig mer okänd tillverkare jag startade tråden. 3Gb från känd tillverkare eller 6Gb från (för mig) okänd.

/GC

Palit är en av världens största (om inte t.o.m största) grafikkortstillverkare, så de går att lita på.

Skrivet av GeorgeCostanza:

Ja, och det funkar bra till användningen just nu, dvs till lite surf, lite utveckling , lite youtube och lite Minecraft.
Nu är jag dock inne på att maskinen ska kunna användas för lite mer krävande spel tills dess att grammen får sig en egen gaming-dator.

/GC

Kör på 6GB. Du kommer inte att ångra dig.

Permalänk

Inga som helst problem att lämna tillbaka mitt nyligen köpta kort till NoN, stort plus till dem.

Av några olika skäl valde jag att trots allt gå på ett 3Gb kort.
Dels så var det där Palit-kortet så färbannat långt, så jag trör inte jag fått in det i burken, och dels så ville jag ha ett kort direkt vilket fick mig att ta ett EVGA-kort som de hade hemma på NoN i Linköping.

/GC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nej, i det stora hela spelar det ingen roll. Köp det som är billigast.
Visst, du kanske kan klocka ett kort som är en femhundring dyrare 5% mer, men pris/prestanda förbättras inte.

Njae. För mig handlar det inte så mycket om pris/prestanda. För mig handlar det mer om tysthet, där EVGA var väldigt bra till 9XX serien och MSI antagligen är bäst för 1XXX serien. Sen har ju asus varit väldigt bra också, men kanske inte lika utmärkande som de andra gällande tysthet.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

När jag uppdaterade en av burkarna här hemma med ett 1060 så valde jag efter vilket kort som hade passiv kylning under vardaglig drift och landade på ett EVGA som var både kort och skulle klara av att gå passivt även under lättare belastning. Frun är sjukligt nöjd då hennes dator i princip är knäpptyst nu mera.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |