Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Facebook introducerar program för att uppmuntra spelströmning

Permalänk
Melding Plague

Facebook introducerar program för att uppmuntra spelströmning

Strömningstjänsten Twitch är den största när det kommer till spelströmning. Nu skriver Facebook att de introducerar ett program för att locka videokreatörer inom spelgenren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan facebook bara DÖ, så jävla less på skiten.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hoppas på flopp. Facebook är helt åt skogen i dagsläget.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Kul att de försöker. Tror dock inte det kommer bli nån direkt jättehit. Twitch och Youtube har redan ett stort försprång, och kidsen som är intresserade kör inte så mycket Facebook nuförtiden. Kan nog vara skoj om man är med i nån spelgrupp på fejjan redan och/eller vill streama till sina vänner.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Kan facebook bara DÖ, så jävla less på skiten.

Så skit i Facebook då. Är väl inte så jäkla svårt att låta bli?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Så skit i Facebook då. Är väl inte så jäkla svårt att låta bli?

Folk blir alltid lika förvånade när jag säger att man inte finns på Facebook

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Folk blir alltid lika förvånade när jag säger att man inte finns på Facebook

Ännu värre är det när man svarar "vad är facebook för något?"

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Harpan, Hjärter och msröj är mina favoritspel att glo timtals på när någon annan spelar.

Jag förstår inte var folk får all tid ifrån som att se på när någon annan spelar, men de gör väl på den sekundära skärmen när de gör annat som att själv spela på den primära skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Folk blir alltid lika förvånade när jag säger att man inte finns på Facebook

Kan tänka mig det. Upplever samma förvånade respons, fast kring LinkedIn. I min branch är alla där, annars är man lite konstig.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Wohoo! Dax att börja streama Candy Crush!

Permalänk
Medlem

Det är ju fullt möjligt att de kan knipa marknadsandelar om de har bra annonsvilkor för kreatörer. Särskillt nu när Youtube kommer förbjuda att man tjänar pengar på plattformen om man har under 4000 watchtime hours senaste året samt mindre än 1000 subscribers. Det är verkligen rätt tid för utmanare nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Kan facebook bara DÖ, så jävla less på skiten.

Om du nu är så jävla less på skiten! Varför loggar du in där då?

Är det ett tvångsmässigt beteende från din sida att du måste in där?

Varför inte göra det enkelt för dig själv, sluta gå in på facebook!

Klart! Alla nöjda

Skrivet av arvidh:

Hoppas på flopp. Facebook är helt åt skogen i dagsläget.

Nu är jag inte en vidare stor facebookfan direkt!
Men visst jag sitter där några dagar i veckan, och många saker är ju rätt roligt, och några sidor kan ju vara riktigt trevligt att följa.

T e x Sweclockers, Firefox, Xmarks, Moderskeppet, Macworld, Inet, Cpuid, Steam, Malwarebytes, Dropbox, Kjell & Company, ASRock etc etc om man gillar teknik.

Sen finns det ju lite otekniska sidor med Typ: AC/DC, Megadeth, Guns N`Roses, Iron maiden, Kiss, Van halen, Metallica.... etc etc

Man behöver inte ha en massa "vänner" Det är helt ok att bara följa olika grupper/sidor!

Men det visste ni väl redan

Eller

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Harpan, Hjärter och msröj är mina favoritspel att glo timtals på när någon annan spelar.

Jag förstår inte var folk får all tid ifrån som att se på när någon annan spelar, men de gör väl på den sekundära skärmen när de gör annat som att själv spela på den primära skärmen.

Då antar jag att du inte tittar på någon sport?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra, både Twitch och Youtube behöver konkurrens, så förbättras alla. + så har dom användarbasen till att få det att slå igenom.

Om folk nu bara kunde sluta vara så hatiska mot absolut allting.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zargoz:

Då antar jag att du inte tittar på någon sport?

Självklart inte ,VM final i ishockey var en gång skoj, men gäsp när vi har vunnit x gånger innan.

Dock som sagt, många kör med flera skärmar och då blir det bakgrundstittande, lite som folk lyssnar på radio samtidigt som annat. Detsamma gäller sport, inget fel med det i bakgrunden på en sekundär skärm.

Permalänk
Medlem

@skog1s: Jag har också facebook. Det var bättre förr, då gick det ut på att forma sociala kontaker online - sociala medier. Nu är det bara att tagga en drös vänner i klipp som för det mesta är antingen urbota korkade eller inte ens roliga.
Samt en massa köp och sälj-sidor med fuffens regler där folk blir förbannade i slutändan för att någon inte åberopade 2sek regeln, och sen slutar det i rätten ändå.. haha

Nä fan.... facebook kan lika gärna gå en snabb död till mötes.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

@skog1s: Jag har också facebook. Det var bättre förr, då gick det ut på att forma sociala kontaker online - sociala medier. Nu är det bara att tagga en drös vänner i klipp som för det mesta är antingen urbota korkade eller inte ens roliga.
Samt en massa köp och sälj-sidor med fuffens regler där folk blir förbannade i slutändan för att någon inte åberopade 2sek regeln, och sen slutar det i rätten ändå.. haha

Nä fan.... facebook kan lika gärna gå en snabb död till mötes.

Facebook är som en epost utan spamfilter

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag förstår inte var folk får all tid ifrån som att se på när någon annan spelar, men de gör väl på den sekundära skärmen när de gör annat som att själv spela på den primära skärmen.

Skrivet av anon159643:

Dock som sagt, många kör med flera skärmar och då blir det bakgrundstittande, lite som folk lyssnar på radio samtidigt som annat. Detsamma gäller sport, inget fel med det i bakgrunden på en sekundär skärm.

Kollar nästan aldrig e-sport på "sekundära skärmen". Som just nu sitter jag och följer Eleague Boston Mayor i CSGO på teven i soffan. Suttit och kollat sen 16 idag och lär kolla en 4h till tills det slutar, sen imorgon igen en 5h för finalen.

Visst e-sport är betydligt "längre" att kolla på än vanlig sport tex fotboll. Dock är ju världsmästerskapen inom e-sport väldigt populära och miljoner kollar på e-sport. Det är exakt samma sak som att kolla på fotboll, ishockey, curling, basket etc. Är miljoner personer i världen som följer NBA, OS, VM, EM etc men ingen klagar på dem.

Folk som inte förstår skillnaden mellan att kolla på "när någon spelar" och spela själv tycker inte det är konstigt alls att sitta och kolla på fotboll... Ja men gå ut och spela fotboll själv då istället för att sitta och kolla på det.

Dreamhack Master Malmö

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Använder folk fortfarande facebook?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Extremaz:

Kollar nästan aldrig e-sport på "sekundära skärmen". Som just nu sitter jag och följer Eleague Boston Mayor i CSGO på teven i soffan. Suttit och kollat sen 16 idag och lär kolla en 4h till tills det slutar, sen imorgon igen en 5h för finalen.

Visst e-sport är betydligt "längre" att kolla på än vanlig sport tex fotboll. Dock är ju världsmästerskapen inom e-sport väldigt populära och miljoner kollar på e-sport. Det är exakt samma sak som att kolla på fotboll, ishockey, curling, basket etc. Är miljoner personer i världen som följer NBA, OS, VM, EM etc men ingen klagar på dem.

Folk som inte förstår skillnaden mellan att kolla på "när någon spelar" och spela själv tycker inte det är konstigt alls att sitta och kolla på fotboll... Ja men gå ut och spela fotboll själv då istället för att sitta och kolla på det.

Dreamhack Master Malmö
https://esportbets.se/wp-content/uploads/2017/08/Dreamhack-Masters-Malm%C3%B6-2017.jpg

Ok,
Jag skulle också nog tycka det är roligt om det bara fanns tid, det var därför jag trodde många körde med flera skärmar. Lite som nu, en skärm ser jag på senaste startrek, en annan här på swelclockers, 2st jobbar jag på.
Där man skulle kunna byta ut startrek skärmen emot e-sport.
På frågan hur det funkar, ja allt blir skit, jag missar halva startrek, jag klantade till det för mig i en tråd och jag sitter med ett fel i arbetet som jag ej vet hur den kom till.

Permalänk
Medlem

Sade upp mitt medlemskap i augusti förra året, har inte saknat det ett uns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Lägg ner det facebook ingen kommer välja er över twitch/youtube, speciellt twitch som är mkt bättre platform att streama på

Permalänk
Medlem

Förklarar varför ESL sålde ut sina rättigheter till facebook för att streama sina events där

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Har facebook men det har blivit klart försämrat. Har man fel åsikter så kan man bli avstängd idag. Förslag på vänner som inte går att stänga av på förstasidan. Jag känner inte en jävel av araberna som dykt upp där då jag inte känner några araber över huvud taget. Skulle man råka klicka på en bild med en arab så blir väl det som ett förslag?? Har man klickat bort personen så ska fan inte han/hon dyka upp igen vilket det gör

Nu är väl detta lite offtopic det jag skriver

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Facebook är bara bra för dropshipping och kommunikation med folk som inte vågar använda annat än Messenger.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Fb fyller en bra funktion för mig iaf, kontakt med släkt och vänner som man bor långt ifrån Osv. Kan följa deras vardag lite osv.

Pratar någon politik osv på Fb blockas dom dock omgående då enbart idioter (förutom Markus) pratar politik och religion på nätet, antingen är dom pro IS eller så ska alla invandrare hängas på torget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Tycker det är bra, både Twitch och Youtube behöver konkurrens, så förbättras alla. + så har dom användarbasen till att få det att slå igenom.

Om folk nu bara kunde sluta vara så hatiska mot absolut allting.

Instämmer, tänkte precis skriva samma sak själv. Så fort nånting nytt dyker upp så åker facklorna och högafflarna fram. Konkurrens som utmanar Twitch och Youtube behövs, det gynnar oss som användare och tittare i slutändan. Oavsett om du använder Facebook i det här fallet eller en annan tjänst.

Tycker Microsofts försök med Mixer såg intressant ut men det har ju inte riktigt tagit fart som Microsoft
hoppades på.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Avstängd

Facebook hjärntvättar samhället.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metro35:

Lägg ner det facebook ingen kommer välja er över twitch/youtube, speciellt twitch som är mkt bättre platform att streama på

Facebook har insett att inget på sidan är tilltalande längre och försöker skapa nya segment. Ser inte riktigt vad som är dålig med konkurrens då twitch helt ärligt inte jobbar på att bli bättre.

Permalänk
Medlem

Jag använder Facebook till 90% för att hålla mig uppdaterad på när nästa album släpps av de band och artister som jag gillar och information som jag tycker är intressant (t.ex. SpaceX, NASA och liknande).
Den mest irriterande saken på Facebook är det eviga taggandet på videoklipp som oftast är stulna från Youtube och berikats med minst 8 emojis.
Unfollow på Facebook är en viktigt funktion, även "never show Börjes Bästa Videoklipp".

Det är tillräckligt svårt att bli av med alla onödiga notifications som det är idag, kommer bli ännu mer skit nu hehe

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts