Stutter då och då i cs go och fortnite.

Permalänk
Medlem

Stutter då och då i cs go och fortnite.

Jag har fått stutter i cs go på sistonde eller jag menade 1 år. Har letat överallt så jag har typ gett upp. Flushat steam cfg memory leak tweak ny mus nytt keyboard ny skärm ny fläkt i datorn nytt cs account lägsta settings 27 eller 24 resetts av min dator har bytat wifi kopplat in ethernet-cablen direkt in i modemen har sökt efter virus har ändrat prioriteten har använt start-commands och mycket mycket mer. Det är bara stutter då och typ vart femte sekund. Det känns även som att musen är lite efetr typ seg eller en delay men jag har stängt av mouse-accel med marC windows Regedit och Game-DVR är av. (Fråga inte om drivers har använt driver booster 100 gånger och cc cleaner för optimazation har även inllerat senaste realtek-driverna) Ingenting går. Igår köpte min kusin en dator med exact likadana dator delar. Det flyter på fint på den. Min kompis och jag har likadan dator och hans är det inget fel på. Har inga memory-leaks och märker inte någon slags störning när jag checkar med Msi afterburner. Funderar på att köpa en ny dator. Vet inte om det är ett bra beslut bara för att det kanske finns någon lösning där ute som funkar på min nurvarande dator.

Gtx 1060
i5 6400 3.2 ghz
144 hz monitor
Razer deathadder elite
Acer moderkort
8 Gb ram (det borde räcka har jag läst)
Skriv om det är något annat som behövs.

Jag kommer försöka fixa detta 5 dagar till fungerar det inte då så kastar jag dator-fanet uta helvete.

Permalänk

@cooldude: Har samma problem som dig. Hände efter en cs update förra året. Går inte hitta en lösning/varför det händer, blir galen jag med

Permalänk
Medlem

Installera om GPU, brukar läsa många problem om man har flera äldre drivrutinsrester.
Använd DDU för bästa resultat

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Köpa ny dator? Om din "kompis" har köpt en liknande dator och det är ok för han, varför tror du det är fel på din dator? Mer sannolikt att du gör fel eller att något är fel på din installation. Folk klyddar med saker, installer virus program och lägger till massa olika skräp och köper märkesdatorer.

Gör så här: Fixa ett usb-minne med 8gb eller mer, sätt det i din dator, https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 ladda ner windows från microsofts hemsida (min länk) formatera@gör allt nytt, installera drivrutiner för ditt grafikkort, sätt alla privacy settings till av "välj själv", installera steam, installera cs, spela, testa och se. Installera inget annat, inga killer drivrutiner eller realtek eller asus jäkla skräp mjukvara ai suite.

Bara win 10, fräsch installation, drivrutiner för grafikkort cs och steam, stäng av vsync överallt, sätt max fps på hög siffra och se vad som sker.

Sen 1999 har vi haft trådar om låg fps i CS

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

@sleepyoh: Ok jag är väll en sådan som lägger till lite väl mycket men därför testade jag att spela det från en extern helt ny hårddisk. (kan det vara psun och hur ser jag det isåfall?) Har även intsallerat med usb minst 3 gånger lol