Begagnad 17tums gaminglaptop, är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem

Begagnad 17tums gaminglaptop, är jag ute och cyklar?

Hej!

Har försökt hitta en begagnad Asus G752 eller MSI GT72 ett bra tag nu men inte lyckats hitta någon i bra skick/felfri där folk har kunnat tänka sig att sälja dom för vad jag tycker är rimliga priser. Börjar nu undra om det är jag som är ute och cyklar med mina förväntningar på vad jag är beredd och ge för dom.

Tex så hittade jag en på MSI GT72 från 2015 med Intel 5700HQ och GTX 980m på blocket för 2 veckor sedan. Jag bjöd 7000kr vartefter säljaren tyckte att 10 000kr är rimligt.

Jag försöker hitta en prisvärd, tyst gamingdator med hyfsad prestanda och är inte beredd att ge så mycket mer för en 3 år gammal dator utan någonsomhelst garanti kvar.

Vad är egentligen rimligt?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Inte nån bra koll på bärbara, men kanske 40% av nypris när det gäller snart 3 år gamla, Nyare bärbara under 1 år max 70% av nypris.

Skulle inte köpt den för 10000 iallafall, du gav ett generöst prisförslag för den med 7000.
Just Laptop har en förmåga att åldras (slitas) snabbare än stationära också..

Säljare av datorpryttlar vill nästan alltid ha överpris till rena fantasipriser...
Kolla blocket så får du se man undrar ibland hur det står till med förståndet hos 9 av 10 säljare.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har försökt hitta en begagnad Asus G752 eller GT72VR ett bra tag nu men inte lyckats hitta någon i bra skick/felfri där folk har kunnat tänka sig att sälja dom för vad jag tycker är rimliga priser. Börjar nu undra om det är jag som är ute och cyklar med mina förväntningar på vad jag är beredd och ge för dom.

Tex så hittade jag en på GT72VR från 2015 med Intel 5700HQ och GTX 980m på blocket för 2 veckor sedan. Jag bjöd 7000kr vartefter säljaren tyckte att 10 000kr är rimligt.

Jag försöker hitta en prisvärd, tyst gamingdator med hyfsad prestanda och är inte beredd att ge så mycket mer för en 3 år gammal dator utan någonsomhelst garanti kvar.

Vad är egentligen rimligt?

Mvh J

Det spelar ingen roll vad någon tycker är rimligt. Det finns inte i närheten så många gaminglaptops jämfört mot mer vanliga laptops. Vad som då händer är att tillgången styr priset. Sen kan det väl vara så att många övervärderar sina laptops också, men marknaden är som den är. Finns det inget att köpa för det du tycker är ett rimligt pris så är det ju så.

Jag förstår hur du tänker och jag tänkte i samma banor själv när jag köpte en 17" laptop. Nu är det ingen gaminlaptop jag har utan en mer normal bruksdator, men vill man ha 17" så blir det inte lika många att välja på. Jag fick min billigt pga trasigt batteri och att byggkvaliteten inte är den bästa. Det är en Toshiba Satellite Pro C70 med en Intel 3230 i5a. Den duger fint till allt jag gör. Men jag börjar bli less på den dåliga skärmen och tangentbordet. Båda ligger i det nedre spannet i kvalitet.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Det spelar ingen roll vad någon tycker är rimligt. Det finns inte i närheten så många gaminglaptops jämfört mot mer vanliga laptops. Vad som då händer är att tillgången styr priset. Sen kan det väl vara så att många övervärderar sina laptops också, men marknaden är som den är. Finns det inget att köpa för det du tycker är ett rimligt pris så är det ju så.

Jag förstår hur du tänker och jag tänkte i samma banor själv när jag köpte en 17" laptop. Nu är det ingen gaminlaptop jag har utan en mer normal bruksdator, men vill man ha 17" så blir det inte lika många att välja på. Jag fick min billigt pga trasigt batteri och att byggkvaliteten inte är den bästa. Det är en Toshiba Satellite Pro C70 med en Intel 3230 i5a. Den duger fint till allt jag gör. Men jag börjar bli less på den dåliga skärmen och tangentbordet. Båda ligger i det nedre spannet i kvalitet.

Nej så är det ju såklart. Blocket är ju alltid Blocket också där folk vet att dom kan få överpris för sina datorer om någon okunnig dyker upp och nappar.

Jag har ju såklart mina uppfattningar om vad jag tycker teknik är värt då jag både jobbar med det och varit intresserad av det i hela mitt liv.

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Snacka om tur. Jag sitter på en Asus g752vt som jag vill få såld, då den inte används överhuvudtaget. Du har PM med andra ord.