Zelda breath of the wild fps drops

Permalänk
Medlem

Zelda breath of the wild fps drops

Hallå!! Har ni också problem med fps dropp på vissa ställen i Zelda? Både dockad och i hand.

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpack:

Hallå!! Har ni också problem med fps dropp på vissa ställen i Zelda? Både dockad och i hand.

Ja sen dag ett men det har blivit bättre så vänj dig och njut och spelet..

Permalänk
Medlem

Jag upplever nästan aldrig FPS drops, lirar dock Cemu emulator.
Kör du WiiU eller Switch?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deerhall:

Jag upplever nästan aldrig FPS drops, lirar dock Cemu emulator.
Kör du WiiU eller Switch?

Switch kör jag.

Cemu emulator?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX, B3|SSD 120GB Corsair SATA 2.5, Force Series|Intel® Core™ i7 2600K 3.4 GHz|Corsair 8GB DDR31600MHz|Gigabyte Geforce GTX 580|XFX 750W|Antec KÜHLER H2O620CPU liquid cooling

Permalänk
Medlem

Körde också Cemu förr, och hade fina graphic packs och 60fps med knappt något fps drop.
Älskade dock spelet så mycket att jag ville kunna spela det vart jag än befinner mig så jag köpte ett Switch med spelet och började om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillpack:

Switch kör jag.

Cemu emulator?

Skickades från m.sweclockers.com

En emulator som gör att man kan spela spelet på PC.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Deerhall:

Jag upplever nästan aldrig FPS drops, lirar dock Cemu emulator.
Kör du WiiU eller Switch?

Revivar denna tråd lite, installera allt igår och upplever grova fps drops, gör att det är i princip ospelbart. Något tips på att åtgärda detta? Har rätt så bra hårdvara så känns konstigt om det skulle bero på det.. Laddade ner allt enligt den här - https://www.gamerebel.net/play-breath-wild-pc-using-cemu/

Visa signatur

Ryzen 5600X @4.65GHz, Noctua NH-U14S, 16GB Corsair LPX DDR4 2666MHz, MSI MAG B550 TOMAHAWK, MSI 1080 Gaming X 8GB

Permalänk
Medlem

Följ den här kompletta guiden i stället.

https://youtu.be/31T6eFYqm8s