Windows 10 låsskärm

Permalänk

Windows 10 låsskärm

Gokväll.

har sökt som bara den men hittar inget som hjälpt mig. Bytte cpu, mobo och ram för drygt en månad sedan och då installerade jag windows 10. efter några dagar började jag störa mig på att jag hade satt så datorn låser sig efter 10 minuters inaktivitet, så jag ändrade det till 2 timmar istället, men den fortsätter ändå att låsa sig efter 10 minuter. har ändrat så att både skärmen och datorn aldrig ska stängas av men det hjälper ändå inte. igår har det t.o.m börjat hända ibland då jag ser film med VLC.
har sökt genom alla inställningar som finns men har inte hittat något, så skulle uppskatta om någon har en lösning på detta problem eller om jag har missat någon inställning.

MVH

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90

Permalänk
Medlem

@NorrBaggn:
Högerklicka på skrivbordet. välj "personalize" i fönstret som ploppar upp, välj "Lock screen" på vänstersidan, bläddra ner till "Screen saver setting" och klicka på det. i det fönster som ploppar, sätt skärm släckare till ingen och bocka ur "On resume, display logon screen".

Ovanstående är om du inte vill att datorn ska låsas automatiskt, vill du det ange tid under "Wait" och bocka i rutan istället.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@NorrBaggn:
Högerklicka på skrivbordet. välj "personalize" i fönstret som ploppar upp, välj "Lock screen" på vänstersidan, bläddra ner till "Screen saver setting" och klicka på det. i det fönster som ploppar, sätt skärm släckare till ingen och bocka ur "On resume, display logon screen".

Ovanstående är om du inte vill att datorn ska låsas automatiskt, vill du det ange tid under "Wait" och bocka i rutan istället.

åååhh tack så jätte mycket!!! äntligen slipper jag att datorn låser sig.
Verkligen tack så himla mycket!!

Visa signatur

chassi: NZXT H440 Red/Black | CPU: i5 8600k 4,7ghz | GPU: Asus Strix GTX 980 1505mhz | PSU: EVGA superNOVA G2 750w | OS: Samsung 840 250GB | Lagring: Samsung 850 evo 250GB & 2TB barracuda 7200rpm | Moderkort: Asus rog strix z370-H gaming | RAM: Corsair 16GB 2400Mhz Skärm: Philips 298X4QJAB 29" 2560x1080p Tangentbord: Corsair K70 cherry MX red Mus: Logitech G400 Headset: QPAD QH-90