Tycker iCloud fungerar så konstigt.

Permalänk

Tycker iCloud fungerar så konstigt.

Hej!

Jag har iPhone 8 samt iPad 2. När jag tar foton med min iPhone så vill jag att alla fotona ska lagras i min iPad och vice versa. Problemet är att lagringsutrymmet i iCloud börjar ta slut. Måste all automatisk överföring av bilder etc cetera ske via iCloud (som i sig har ett väldigt litet utrymme - 5 Gb, och NEJ jag vill inte uppgradera och köpa till mer Gb).

En konstig sak på min iPad. "Min bildström" verkar bara vara borta. De bildmappar som finns är "Alla bilder", "Platser", "Skärmavbilder" och "Senast raderade". Medan på min iPhone 8 Plus så har jag "Kamerarulle", "Personer", "Platser", "Skärmavbilder" och "Min bildström".

Min Bildström är tom för övrigt... När jag försöker flytta över bilder från "Kamerarulle" till "Min bildström" så går det inte.

Vad kan jag göra för att synka min iPhone 8 plus med min iPad 2?

Permalänk
Medlem

Under konto och iCloud ser du till att synka bilder.
Under bilder bockar du iCloud-bildbibliotek, Optimera lagring, Överför min bildström

Du synkar inte din iPhone med din iPad, båda synkar med iCloud.

Om du har problem med utrymme: Jag rekommenderar att du sätter dig och rensar bilder alternativt lägger 9kr i månaden på 50Gb planen. Filmerna käkar riktigt mycket data, ett förslag är ju att städa ur gamla bilder och lagra dom någon annan stans... ett par olika hårddiskar exempelvis. Sett till ekonomin är det hur som helst värt 108kr / år anser jag om du nu har valt hårdvara för ~15k. Har du familj kan det vara värt att gå upp i dataplan och dela med varandra och det låter orimligt att inte spara något såpass viktigt som bilder på ett bra sätt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Vet inte hur bra det fungerar med iPhone och iPad men prövat Google foton?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Tips: om du säkerhetskopierar till Google Photos, så kan du lagra oändligt bilder och filmklipp för 0 kr per månad. Dock kommer de att komprimeras när du laddar upp dem i hög kvalité, men jag märker ingen skillnad alls hos de som jag har hjälpt fixa in Google Photos till deras enheter.

Läs mer: Välja uppladdningsstorlek på dina foton och videor

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.