Overwatch - skott som borde träffa missar?

Permalänk
Medlem

Overwatch - skott som borde träffa missar?

Tjena,

Jag spelar en hel del Overwatch, är FPS-jägare och stör mig på input lag. Jag tycker t.ex. att input lag blir lägre om man ändrar render scale från 100% till 75%. Har även gjort detta för att nå 288 FPS med min upplösning på 2560x1440. Mindre input lag och ihop med högre FPS kan ju så klart hänga ihop.

Men nu så till problemet, har under den sista tiden kört en hel del Widowmaker och märkt att skott som borde sitta rätt i nyllet helt enkelt missar helt och hållet. Testade först idag att ändra tillbaka render scale till 100% och märkte genast att hitboxen blev helt annorlunda, nu sitter skotten som normalt inte brukar träffa, även om jag då istället känner av input lag.

Någon annan som märkt av detta?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Provat 1080p med 100% istället? Har 1440p och det känns bättre så tbh.