Permalänk

passar grafikkortet till moderkort

Jag tänkte köpa ett nytt grafikkort. för mitt grafikkort har dött

grafikkort jag vill köpa NVIDIA GeForce GTX1050Ti 4 GB

mitt moderkort är ett Intel h110

jag köpte min dator för 2år sedan
namn: g11cd-NR020T

undrar om grafikkortet passar in till mitt moderkort.

när jag spelar spel då kan min skärm slockna men min dator är fortfarande på och de sättet jag använder för att öppna min skärm igen är att stänga av och öppna datorn igen.

det hände på mitt gamla skärm också och då köpte jag ett nytt skärm men den slocknade igen.

då min teori är att mitt grafikkort har dött.

vet ni hur jag kan lösa detta problem. eller måste jag köpa nya komponenter.

Permalänk
Medlem

Hur ofta händer det? Sätt in kortet i en annan dator och testa.

1050ti är skräp jämfört med vad man får på begagnatmarknaden för samma pengar.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Har du garanti kvar? hackar ljudet upp sig också? Ifall grafikkortet börjar dö så brukar man se konstiga pixlar och linjer i udda färger. Ditt problem kan vara nättagget, hade liknande symptom och det var mitt nättagg som sagt sitt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

@Panzerfister: jag bryr mig inte så mycket om fps just nu har jag okej med fps men för att jag vill köpa en 1050 är för jag har bara 300W och jag är redan på gränsen. jag vill bara inte att min skärm ska slockna.
om vi snackar fortnite kan det hända från 1-3spel max sen slocknar.

Permalänk

@Vzano: jag har 300W just nu och min kompis gav mig en 350W för att testa och jag fortfarande kraschade

Permalänk
Medlem

@abotahtah:

Gör oss en tjänst. Posta dina kompletta specs på din PC.
Vet du inte hur man gör kan du lasta ned t.ex Speccy som är gratis och posta en skärmdump därifrån.
Gör dig själv en tjänst. Köp ett bra Nätagg t.ex EVGA G2/G3 och köp t.ex ett 780/970 begagnat. Du får dem för cirka lika mycket som ett 1050 ti och de vill rocka skiten ur dem. Dessutom är 1060 priserna på väg ned om du vill ha ett nytt.

Du skriver itne vad du har för GPU idag?

MvH

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk

du kan hitta alla specs här
https://www.netonnet.se/art/dator/stationara-datorer/desktop/...

mitt grafikkort är en gtx 950

Permalänk

@Gnarf: https://www.netonnet.se/art/dator/stationara-datorer/desktop/...
du kan hitta allt där

mitt grafikkort just nu geforce gtx 950

Permalänk
Medlem
Skrivet av abotahtah:

Jag tänkte köpa ett nytt grafikkort. för mitt grafikkort har dött

grafikkort jag vill köpa NVIDIA GeForce GTX1050Ti 4 GB

mitt moderkort är ett Intel h110

jag köpte min dator för 2år sedan
namn: g11cd-NR020T

undrar om grafikkortet passar in till mitt moderkort.

när jag spelar spel då kan min skärm slockna men min dator är fortfarande på och de sättet jag använder för att öppna min skärm igen är att stänga av och öppna datorn igen.

det hände på mitt gamla skärm också och då köpte jag ett nytt skärm men den slocknade igen.

då min teori är att mitt grafikkort har dött.

vet ni hur jag kan lösa detta problem. eller måste jag köpa nya komponenter.

Ja det kortet passar i din dator, men det betyder inte att det löser ditt fel. Har du testat att göra en återställning på datorn som den var när du köpte den? Provat att spela med det inbyggda grafikkortet? Finns mycket som kan påverka, t.ex drivrutiner, trasig hårddisk, glapp i nån kabel eller liknande. Minnesfel, för höga temperaturer osv osv..

Många saker som man bör kolla innan man köper nya delar, kan bli dyrt annars.