Permalänk

Game-DVR

Gud jag hatar Win10 mer och mer men kanske bara är jag?... Har läst och läst och försökt hitta lösningen till hur jag stänger av Game-DVR men det funkar inte... Jag loggar in igenom Xbox appen på Windows 10, går in på Game-DVR och där så finns det ingenting jag kan bocka ur eller i det står "Gå till Windowsinställningar för att ändra din inställningar för Spel-DVR". Hur stänger jag av det och sen får bort hela skiten?

Permalänk

Avinstallera det är jag osäker på om det äns går då det är en del av operativsystemet.
men ska gå att inaktivera det då jag själv valt att göra.det.

Vill minnas det handlar om att så enkelt inaktivera servicen för funktionen så den inte kan starta.

Men kan vara någon annan funktion jag tänker på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

DVR kan avsevärt påverka din FPS, även om du inte använder den. skriver många, därför jag vill ha av den då jag ändå aldrig skulle spela in.

Permalänk
Medlem

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Gå direkt på registeralternativet så slipper du skiten ( läste någonstans att den inte stängs av helt bara med on/off knappen ).

Stäng också game bar som finns under Settings -> Gaming, den påverkar tydligen fps kraftigt i vissa spel.

Själv kunde jag inte starta BF4 alls med någon av dem aktiverade, tog ett tag att fatta vad det var...

Permalänk

om jag gör det, behövs det bara en gång eller varje gång jag startar eller om det är någon uppdatering eller så?😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kimjonsson:

om jag gör det, behövs det bara en gång eller varje gång jag startar eller om det är någon uppdatering eller så?😊

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ev få göra om det efter updateringar. Tror ja fått inaktivera det 1-2 ggr nånting sen storuppdateringen i aril eller när de nu var.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Ser att det står 32-bitarsvärde spelar det någon roll när man har 64? Och ska man ändra alla Game-DVR till 0 eller bara den? Fanns flera såg jag