Nvidia Geforce RTX 2080 och RTX 2080 Ti

Permalänk

Jösses om man tog bort alla inlägg i denna tråd med folk som gråter över priset skulle det knappt bli en sida.

sitter redan och kramar brevlådan och väntar på att mitt MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio snart ligger däri.

borde vara en regel mot nya inlägg som bara gnäller på priser utan nått nytt att medföra.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Avstängd

De är för billiga. Nvidia har för låg marginal på dessa, vilket betyder att de får mindre pengar till utveckling av nya produkter och det på sikt kommer att leda till stagnation i segmentet.

(sarkasm är den renaste formen av kommunikation)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MetalWolf:

Jösses om man tog bort alla inlägg i denna tråd med folk som gråter över priset skulle det knappt bli en sida.

sitter redan och kramar brevlådan och väntar på att mitt MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio snart ligger däri.

borde vara en regel mot nya inlägg som bara gnäller på priser utan nått nytt att medföra.

Att så många människor är upprörda över priset är en god indikation på att det kanske är i högsta laget. Priset är ju hur man avgör om det är ett bra köp eller inte, och känner du att det är värt det så visst, bra, men uppenbarligen känner inte alla så.

Och säg inte att det bara handlar om avundsjuka från fattiga socialfall, det är inkorrekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Meathim:

Undrar om dom går in på Ferrari och försöker berätta att dom borde sänka priset för en miata är billigare

blir bara sur på när folk sitter och gnäller "cant afford it, dont buy it."

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

@Meathim:

Undrar om dom går in på Ferrari och försöker berätta att dom borde sänka priset för en miata är billigare

blir bara sur på när folk sitter och gnäller "cant afford it, dont buy it."

Skillnaden är att 1080 samt 1080 ti var betydligt billigare när de kom än 2080 samt 2080 ti. Om ti kortet alltid kostat runt 14 000 skulle inte så många gnälla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skön prestanda på Ti varianten med fina överklockningsresultat, men tokig prissättning, inte minst här i Norden.
Skulle inte ha delat ut någon utmärkelse till dom priserna, motiverar bara Nvidia att fortsätta sätta ännu galnare priser här i Norden.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Vill man köra Ray tracing senare i höst så alltså dessa kort typ ett krav. Hittils har vi ju bara sett Demos. Men är ju fruktansvärt bra ut. Att bara säga 30% performance boost som många gör är ju lite lögn. Så mycket vackrare spel kan blir måste ju till viss del vägas in. Även om det är lite tidigt att kanske väga in i recensioner. Men absolut värt att väga in i ett eventuellt köp

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, om man är villig att ta risken att det inte blir så många spel som stödjer det, att första generationen förmodligen inte är särskilt kraftfullt i förhållande till framtida generationer och att ingen vet hur mycket ögongodis det kan ge och fortfarande ha en acceptabel framerate.

Själv är jag inte särskilt benägen att ta risker, så jag avvaktar. Men inget fel i att ta risken, då det trots allt bara är 10-15k kr. Har man pengar att avvara, så varför inte?

Permalänk
Medlem

Varför har man släppt RTX serien så tidigt med tanke på att det inte finns ett enda spel som drar nytta av den nya ray tracing teknologin?
Varför dessa priser och varför är 2080 lika snabb som 1080Ti?

Är det verkligen för att man har så många 10xx gpu:s på lager och vill bli av med dessa eller är det pga något annat som vi inte vet om än?

2080 ger inga fördelar över 1080Ti och kostar mer. Även när vi får spel som kommer dra nytta av ray tracing så kommer 2080 prestera bra mycket lägre än 2080Ti i dessa på grund av kraftigt minskad beräkningskraft. Därmed lär det bli ospelbart i allt över 1080p med ray tracing på. Så varför finns 2080 överhuvudtaget?

Det känns verlkingen som 20xx serien kommer vara väldigt kortlivad och kanske Nvidia har lite mer koll på vad AMD håller på med och kände att de var tvungna att lansera dessa gpu:s så snabbt som möjligt? AMD behöver bara släppa ett kort som lägger sig runt 1080Ti:s prestanda och kan man sälja dessa kort under 5000kr så har Nvidia problem. Kan det vara något sådant på gång eller har Nvidia själva redan kommit såpass lång med efterträdare till 20xx serien att de bara velat få ut ray tracing teknologi så snabbt som möjligt innan nästa generationen ur "21xx"? serien offentliggörs kanske i februari-mars och lanseras till sommaren?

AMD behöver inte heller implementera någon ray tracing stöd i hårdvaran inför nästa generation med tanke på den begränsade prestandan. De har råd att vänta med det en generation och kan istället använda kiselutrymmet för att öka prestandan i nuvarande spel. Kan det var så att vi kanske tom får högst presterande kort från AMD när deras 7nm gpus lanseras just på grund av fokus på ren prestanda och ingen ray tracing stöd? Är det för långsökt? Jag tycker timingen är perfekt för att AMD ska kunna komma ikapp och gå om Nvidia om de inte fokuserar på ray tracing utan bara på rå prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Jösses om man tog bort alla inlägg i denna tråd med folk som gråter över priset skulle det knappt bli en sida.

sitter redan och kramar brevlådan och väntar på att mitt MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio snart ligger däri.

borde vara en regel mot nya inlägg som bara gnäller på priser utan nått nytt att medföra.

Tja jag förhandsbokade ett 2080Ti i förhoppningen att det skulle bli en rejäl uppgradering från mitt 1080Ti i den upplösning jag spelar i d.v.s. 1440p. Det tog mig ca. fem minuter efter recensions-embargot släppts att inse att i nuläget vore ett 2080Ti-kort en pris/prestandamässigt dumdristig uppgradering. Ray-tracing håller jag mig skeptisk till i denna generation, men DLSS verkar intressant om det håller vad det lovar och om det kan implementeras på äldre speltitlar (men det vet vi inte eftersom det inte går att testa ännu). Att gnälla på priset i nuläget är fullt legitimt.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

@Meathim:

Undrar om dom går in på Ferrari och försöker berätta att dom borde sänka priset för en miata är billigare

blir bara sur på när folk sitter och gnäller "cant afford it, dont buy it."

Nej, men så är jag inte så värst bilintresserad, men jag kikade lite på en båt i helgen som var, +400k som jag kan lösa ut kontant, ett mycket prisvärt alternativ så pengar är ett mindre problem, det är motivationen.
Det är ekonomiskt hål i huvudet att ens snegla på RTX korten med nuvarande prissättning.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

@cyprus:

kör själv ett singel 980Ti på en upplösning av 7680*1440 @144hz så det dära kommer bli ett fint kliv uppåt och RTX verkar jävligt läckert, sen att man spelar BF massor så kommer det sitta som handsken

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk

@frankof:

så att säga vi alla lägger pengar där vi har intresset om det nu inte framgick, inom alla kategorier av intresses så finns det alltid nått som är gränslöst dyrt sedan mera ekonomiska alternativ.

jag har 8 bilar och likt förbannat köper jag dyra datadelar

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArtMan:

Varför har man släppt RTX serien så tidigt med tanke på att det inte finns ett enda spel som drar nytta av den nya ray tracing teknologin?

Vem kom först hönan eller ägget?
För att fler applikationer ska utnyttja något så underlättar det väldigt mycket om att utvecklarna har tillgång till detta plus att mjukvaruföretaget ser att en stor del av deras kunder kan använda det.
Så Ray tracing, Ai, DLSS är jättebra att det kommer ut. Om man själv personligen ska lägga x-antal tusen kronor på att få det först är en helt annan fråga.

Skrivet av MetalWolf:

@Meathim:

Undrar om dom går in på Ferrari och försöker berätta att dom borde sänka priset för en miata är billigare

blir bara sur på när folk sitter och gnäller "cant afford it, dont buy it."

Fast frågan är om så många gnäller att de ej har råd? Utan snarare att produkten som de tänkte köpa nu blev betydligt dyrare prestanda/krona än vad de hade hoppas på. Jag betvivlar också sambandet med att de som köper 2080Ti har så gott ställt emot de som ej köper det.
Ditt exempel med Ferrari så skulle det på grafikkort-världen vara samma som om det fanns trådar där vanligt folk klagade på att Nvidia Quadro GV100 är för dyrt (Grafikkortet kostar runt 120 000kr/st och det älskar Nvlink (sli)), när kortet aldrig någonsin har varit gjord för mainstream.

Snarare är det så att Geforce 2080Ti är ett kort för den stora marknaden och många från den stora marknaden tycker det ej är prisvärd. Dessa som tycker att det ej är prisvärt kan mycket väl ha ett hus i en större stad och sommarstuga och skulle kanske kunna köpa 10st Geforce 2080Ti utan lån om de så ville.
Konstant upprepas det som att 2080Ti kort är något för de som har gott om pengar, men elektronik i denna prisklass går det inte dra något sådant samband i. Snarare skulle jag vilja påstå att de som tror att en elektronikpryl för runt 15 000kr säger något om ekonomi, så har de själva ingen vidare bra sådan. -Jag personligen har lagt mycket pengar på datorteknik, det imponerar nada på mina kamrater som har hus för runt 5 miljoner i princip utan lån.

Permalänk
Medlem

Kommer nog behålla min bokning på 2080.

Det som tippade vågen var denna bild:

är det ens hälften så mycket boost IRL så är 2080 prisvärt över 1080TI. Men man lever på hoppet :).

Som många andra sagt så känns det som man släpper för tidigt. November hade varit bättre med Windows uppdateringen ute och 2-4 spel med stöd fixat.

Nu känns det som grabbarna på sweclockers kommer få testa om korten inom 2 månader :(.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

@cyprus:

kör själv ett singel 980Ti på en upplösning av 7680*1440 @144hz så det dära kommer bli ett fint kliv uppåt och RTX verkar jävligt läckert, sen att man spelar BF massor så kommer det sitta som handsken

Ja kör man i upplösningar runt 4K och över och uppgraderar från 980Ti så kan man motivera priset bättre.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk

@anon159643:

tro mig dom som har pengar med intresse köper även om det är överprisat.

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MetalWolf:

@Johan86c:

tro mig dom som har pengar med intresse köper även om det är överprisat.

Självklart, speciellt folk som jobbar med datorteknik och kanske sparar tid av det.
Min poäng är snarare att många som har ändå hyfsat ekonomi ändå väljer att prioritera annat.
Själv håller jag på att spara till en insatslägenhet som kommer kosta mellan 2, 3 miljoner.(vilket tragisk inte på något sätt är någon speciellt i en storstad)

Men har man mycket pengar och redan bostad så 15 000kr är inte mycket pengar egentligen. Köper man nu ett 2080Ti så har man ett grafikkort som står sig i toppen till minst 2020.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Kommer nog behålla min bokning på 2080.

Det som tippade vågen var denna bild:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/15124?key=fe1659475ed52b64dba089708d6dddf0

är det ens hälften så mycket boost IRL så är 2080 prisvärt över 1080TI. Men man lever på hoppet :).

Som många andra sagt så känns det som man släpper för tidigt. November hade varit bättre med Windows uppdateringen ute och 2-4 spel med stöd fixat.

Nu känns det som grabbarna på sweclockers kommer få testa om korten inom 2 månader :(.

Det är ju tråkigt när man släpper ett grafikkort och att man inte ens kan testa de största finesserna som hela deras presskonferens på Gamescom gick ut på d.v.s Raytracing och DLSS. Det var en av anledningarna till att jag avbokade mitt 2080Ti, men framförallt den magra uppgraderingen på 15-30% från 1080Ti.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Med ett lägsta marknadspris på 6500kr ligger Vega 64 närmare lägsta priset för ett 1080Ti än lägsta priset på ett 1080.

Jag vill påpeka att det är hos svenska återförsäljare det kostar så mycket. Man kan beställa Vega 64 från Tyskland för runt 5000.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

@cyprus: Håller med helt. Du gör helt rätt att sitta lugnt i båten. Själv saknar jag helt GPU nu så blir tvungen att chansa.

Men du kanske kommer få se mera prestanda när DLSS väl kan testas. Så du kanske sitter på ditt nya feta 2080TI till Jul ;).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MetalWolf:

@Meathim:

Undrar om dom går in på Ferrari och försöker berätta att dom borde sänka priset för en miata är billigare

blir bara sur på när folk sitter och gnäller "cant afford it, dont buy it."

Detta är ingen Ferrari, detta är en Kia med extrautrustning som kostar alldeles för mycket.

Skrivet av cyprus:

Ja kör man i upplösningar runt 4K och över och uppgraderar från 980Ti så kan man motivera priset bättre.

Man kan motivera ett högt pris, men inte ett för högt pris. Detta är det senare.

Permalänk
Medlem

RTX känns verkligen som pionjärtseknik (kudos till Nvidia) och då ska man ju aldrig hoppa på första tåget. Tror verkligen det är få som inte förstår att strålspårning är framtidens melodi men man vill ju inte vara en överbetalande beta-testare heller. Men det är ju upp till var och en vad man lägger sina pengar på...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TexN:

Har suttit länge nog med mitt 970, har väntat på recensionen för att se vad som blir nästa kort. Men tyvärr som eran nackdel beskrev på 2080, jag känner mig fortfarande lika ovis om jag ska köra på ett 1080ti eller 2080

Hade lätt slagit till med 1080 Ti pga mer vram.

Själv sitter man på ett 980 men de här priserna som det är gör inte att jag vill uppgradera direkt. Det enda som håller tillbaka mig är mängden vram, 4gb är för lite, 8gb känns inte värt när det finns 11gb på toppkorten. Kommer det någon bra deal på 1080 Ti så kliar det nog i köpfingret även om jag hellre skulle vilja ha 2080 ti, men till 10k+ - Absolut inte.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Självklart, speciellt folk som jobbar med datorteknik och kanske sparar tid av det.
Min poäng är snarare att många som har ändå hyfsat ekonomi ändå väljer att prioritera annat.
Själv håller jag på att spara till en insatslägenhet som kommer kosta mellan 2, 3 miljoner.(vilket tragisk inte på något sätt är någon speciellt i en storstad)

Men har man mycket pengar och redan bostad så 15 000kr är inte mycket pengar egentligen. Köper man nu ett 2080Ti så har man ett grafikkort som står sig i toppen till minst 2020.

Flytta ut på landet ;). Herrgård för under miljonen och inte en käft som kommer störa ditt spelande ;).

Skämt å sido. Har man inte mycket som håller en kvar så är det inte en dum idé. Håller själv på att flytta med familj å allt. Nuvarande stan kostar en villa 4-5 miljoner. Nya staden (~50-60k bor där) så får jag en renoverad villa med garage, fiber och alla bekvämligheter för 2-2.5m. Då är vi bara 2h 30min från sthlm centrum enligt google maps.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vem kom först hönan eller ägget?
För att fler applikationer ska utnyttja något så underlättar det väldigt mycket om att utvecklarna har tillgång till detta plus att mjukvaruföretaget ser att en stor del av deras kunder kan använda det.
Så Ray tracing, Ai, DLSS är jättebra att det kommer ut. Om man själv personligen ska lägga x-antal tusen kronor på att få det först är en helt annan fråga.

Ja men om det inte finns en enda applikation som utnyttjar teknologin på lanseringsdagen så tyder det på framflyttad eller väldigt förhastad lansering? Så jag ställer frågan igen. Varför släppa dessa kort just nu innan det finns mjukvara som kan dra nytta av det som erbjuds i RTX serien? Måste finnas en anledning. Win 10 stödjer inte ens ray tracing än!

"But there's a small problem: namely with real-time ray tracing.

The few games that will support real-time ray tracing out of the box, as opposed to the other features like DLSS, won't be able to do so immediately. Ray tracing requires support on the OS side as well, namely through Windows ML and DirectX Ray Tracing — and both of those are due to be patched into Windows 10 next month.

The October update has been available to members of the Windows Insider program for a while, although I'd recommend not going through that process unless you're conscious about backing up everything frequently (and messing around with the registry and software when things go wrong).

So if you are looking at the RTX cards, or you've already got one pre-ordered, just keep that in mind. There's nothing wrong with your card. Or the games. Real-time ray tracing is there — you just have to wait for Windows 10 to enable it."

Källa

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av M1NT:

Ehm, jag är lite efterbliven.. Men vad står RTX för, och varför övergav de GTX!?

Inte alls!

TX står kanske för någonting, vet inte riktigt.
RTX står för Raytracing, kanske någonting.
GTX står för Graphic, kanske någonting.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MetalWolf:

@Meathim:

Undrar om dom går in på Ferrari och försöker berätta att dom borde sänka priset för en miata är billigare

blir bara sur på när folk sitter och gnäller "cant afford it, dont buy it."

Men fina killar med stil, de lägger bara upp kreditkortet med ett avmätt pepsodentleende.

I can afford it, won't buy it.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Ratatosk: Som jag fattade det så är inte R i RTX för raytracing utan hybridRendering. Dock hittar jag ingen källa. Tror det var gamersnexus eller någon sån som sagt det.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Implor:

@Ratatosk: Som jag fattade det så är inte R i RTX för raytracing utan hybridRendering. Dock hittar jag ingen källa. Tror det var gamersnexus eller någon sån som sagt det.

Ja, svårt att veta riktigt vad bokstäverna står för, tenderar bara vara en kombo som ser häftig ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@Implor: De flesta tycker nog inte att resa 5 timmar varje dag motiverar det valet du har gjort. Jag hade absolut inte gjort det.