Permalänk

Bannad PS4 (begagnad)

Hej. Köpte ett begagnat ps4 pro igår och frågade innan om han kunde skicka bilder etc för att säkerhetsställa att ps4:at fungerade, vilket det gjorde. Men när jag försöker logga in på PSN på ps4:at får jag upp en felkod som säger att konsolen är bannad permanent.

Har kontaktat säljaren (vet vad han heter, var han bor etc). Men han svarar inte.

Så mina frågor lyder: Är det han gjort olagligt? (stod inget om att ps4:at var bannat) Vad bör jag göra härnäst?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

Det här borde räknas som ett dolt fel som säljaren ska informera om. Vad du kan göra nu har jag svårare att svara på. Är nog inte helt lätt att dra det rättsligt för vad jag misstänker är en affär på relativt låg summa pengar.

Eventuellt går det att kontakta Sony och få dem att häva den ban som ligger på konsolen. Vet inte hur de löser sånt.

Permalänk
Medlem

Unbanna verkar vara omöjligt: https://www.reddit.com/r/PS4/comments/6jeqv4/bought_a_2nd_han...

Hembesök/ringa föräldrarna/polisanmälan (i den ordningen) verkar vara det mest effektiva enligt tidigare trådar där ljusskygga individer säljer saker som inte är som de borde och man vill ha pengarna tillbaka.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Sjukt dålig stil. Håller med ovanstående. Det är ju inte så att han inte är medveten om att konsolen blivit bannad?! Hoppas det löser sig hur som helst!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar Sony tydliga:

Citat:

Jag har köpt ett begagnat PlayStation-system som är uteslutet. Kan uteslutningen hävas?

När ett PlayStation-system är uteslutet är beslutet slutgiltigt och kan inte hävas. Det beror på att uteslutningar av PlayStation-system och -konton är svar på de mest allvarliga beteendena.

PlayStation och Sony Entertainment Network rekommenderar att du endast köper nya PlayStation-produkter från betrodda återförsäljare. På så sätt riskerar du inte att köpa ett uteslutet system. Om du har köpt ett uteslutet PlayStation-system kontaktar du återförsäljaren.

Du lär dock ha rätt att häva köpet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/my-ac...
Tror inte du kommer få igång den PS4an.
Lite trist när folk säljer sina Ps4or som är bannade när de lurar någon som köper den .. :/
Försök få pengarna tillbaka borde väl gå?.

Permalänk
Medlem

Min fråga är hur i helvete man blir bannad/utesluten?? Har man kört mot rött i GTA för många gånger? Har man kanske AFK-fiskat i minecraft? Nä jag är lost. Någon som vet?

EDIT: nvm hittade en lista över regler. Så "basically don't be a dick to other people"

Skickades från m.sweclockers.com

Hittat info.
Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Håller med, detta är något som han måste vetat om och måste berätta.
Sen tycker jag det är sjukt att Sony "bannar" konsolen istället för bara mailkonto eller personnummer? Borde följa med person och inte konsol. Men för folk som inte spelar mot andra online kan man iofs göra ett kapp med billiga "bannade" konsoler. (antar att uppdateringar osv får man fortfarande tillgång till.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

olagligt? väldigt tveksamt, dock sjukt irriterande...
vet inte om detta hamnar under "undersökningsplikt" men har svårt att se dig ta detta rättsligt, men det är bara vad jag tror...

ni som säger polisanmäla, för vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coreflake:

Min fråga är hur i helvete man blir bannad/utesluten?? Har man kört mot rött i GTA för många gånger? Har man kanske AFK-fiskat i minecraft? Nä jag är lost. Någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns väl fuskare även på ps4 plattformen?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hembesök känns lämpligt. Låter som en kanonkille detta som dels blir bannad och sen dessutom ska lura någon annan efter det.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Om du betalat via kreditkort/bankkort eller vissa andra betalsätt kan det finnas möjlighet att häva köpet och kräva tillbaka pengarna med deras hjälp. Men det är väl inte så vanligt att dessa betalsätt används mellan privatpersoner.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta det via kronofogden. Det värsta som kan hända är att motparten bestrider och att det då går vidare till domstol. Det tillkommer en del kostnader vilket du naturligtvis kan kräva att motparten betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benq123456789:

Hej. Köpte ett begagnat ps4 pro igår och frågade innan om han kunde skicka bilder etc för att säkerhetsställa att ps4:at fungerade, vilket det gjorde.

Vad var det på bilderna som visade att den fungerade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Jag skulle ta det via kronofogden. Det värsta som kan hända är att motparten bestrider och att det då går vidare till domstol. Det tillkommer en del kostnader vilket du naturligtvis kan kräva att motparten betalar.

Vad tänkte du att KFM skulle göra här?

Men, jag ställer mig lite frågande till om det verkligen är lagligt att permanent banna en konsol enligt KKL osv? Att avsluta ett visst konto/prenumeration kan jag förstå, då det där står fritt för varje företag vem man vill göra affärer med (något förenklat), och det påverkar rimligtvis bara framtida betalningar, men att göra en inköpt hårdvara obrukbar känns mer tveksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vad tänkte du att KFM skulle göra här?

Men, jag ställer mig lite frågande till om det verkligen är lagligt att permanent banna en konsol enligt KKL osv? Att avsluta ett visst konto/prenumeration kan jag förstå, då det där står fritt för varje företag vem man vill göra affärer med (något förenklat), och det påverkar rimligtvis bara framtida betalningar, men att göra en inköpt hårdvara obrukbar känns mer tveksamt.

Du kan som privatperson kräva pengar av en annan via KFM. Det är dock krångligt och kan ta lång tid.
Man får själv ligga ute med pengar för ansökan o.s.v. men det kan man senare kräva tillbaka.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Du kan som privatperson kräva pengar av en annan via KFM. Det är dock krångligt och kan ta lång tid.
Man får själv ligga ute med pengar för ansökan o.s.v. men det kan man senare kräva tillbaka.

Absolut, men i normalfallet är det när någon är skyldig dig pengar och inte har betalat, och så är inte fallet här vad jag kan bedöma. Hade däremot köparen inte betalat säljaren så hade situationen varit annorlunda. Här måste det väl mer handla om någon form av bedrägeri även om jag inte är insatt i riktigt vilket lagrum som Sony hänvisar till när de ska banna en fysisk hårdvara. Om t.ex. jag skulle göra något olagligt (eller vad som nu gör att man får konsolen bannad) på någon annans PS4 känns det märkligt om ägaren skulle bli bestraffad.

Hittade bara denna info som inte säger mkt ur juridisk mening:

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/my-ac...

Permalänk
Medlem

@improwise: Det KFM kan göra är naturligtvis att se till att du får tillbaka dina pengar. Med lite tur är det en grabb som i sin ungdomliga naivitet tror att det är smärtfritt att blåsa folk på småsummor då de flesta troligen tar det som läropengar och går vidare. Är det så lär han bli riktigt skraj när en polisanmälan (vilket du naturligtvis ska göra) och krav från kronofogden dimper ned i brevlådan.
EDIT: när jag tänker efter lite kan det vara så att de juridiska kvarnarna måste mala klart innan det kan vara aktuellt med fogden, detta då det sannolikt är ett brott som begåtts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

@improwise: Det KFM kan göra är naturligtvis att se till att du får tillbaka dina pengar. Med lite tur är det en grabb som i sin ungdomliga naivitet tror att det är smärtfritt att blåsa folk på småsummor då de flesta troligen tar det som läropengar och går vidare. Är det så lär han bli riktigt skraj när en polisanmälan (vilket du naturligtvis ska göra) och krav från kronofogden dimper ned i brevlådan.
EDIT: när jag tänker efter lite kan det vara så att de juridiska kvarnarna måste mala klart innan det kan vara aktuellt med fogden, detta då det sannolikt är ett brott som begåtts.

Precis, det går inte att på egen hand "döma ut" skulder till andra även om man själv tycker att man borde få pengar (iaf inte hos KFM, finns väl andra "leverantörer" som inte är lika nogräknade). Så det är nog bara om dessa kan styrkas som man kan gå till KFM och begära indrivning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Benq123456789:

Hej. Köpte ett begagnat ps4 pro igår och frågade innan om han kunde skicka bilder etc för att säkerhetsställa att ps4:at fungerade, vilket det gjorde. Men när jag försöker logga in på PSN på ps4:at får jag upp en felkod som säger att konsolen är bannad permanent.

Har kontaktat säljaren (vet vad han heter, var han bor etc). Men han svarar inte.

Så mina frågor lyder: Är det han gjort olagligt? (stod inget om att ps4:at var bannat) Vad bör jag göra härnäst?

Hej där!

Nu kanske jag drar iväg mot väldigt överdrivet svar men passar på att träna då jag har tenta i civilrätt på torsdag! Så du läser följande om du vill...

Detta gäller ett begagnat ps4. Vad blir detta för avtal? Jo ett Köpavtal där privatpersoner är inblandade.

Köparen (dvs du) ber om bevis på att ps4:an fungerar vilket han också gjorde.

Nu kommer ju då lite problem...

Om varan sålts i befintligt skick gäller:

Enligt Köplagen, 17§, 2: Vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket varan var avsedd att användas, om säljaren vid köpet måste insett detta särskilda ändamål och köparen har haft rimlig anledning att förlita sig på säljarens sakkunskap och bedömning.

Förenklat: Du ska spela online. Säljaren borde ha då sakt att det inte går.

Enligt Köplagen, 19§, 1 och 2: Varan stämmer inte överens om dess egenskaper eller användning som säljaren har lämnat före köpet och som anses inverkat på köpet. Samt att säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om varans egenskaper eller användning som säljaren måste ha känt till och som KÖPAREN kunde räkna med att bli upplyst om (dvs att du är bannad) förutsatt att detta då kunde påverkat ditt köp.

Förenklat: Hade du fått veta att konsolen är bannad ja då hade du kanske inte köpt den? eller fått reducerat pris dvs pris avdrag!

MEN:

Enligt "Köparens undersökningsplikt" gäller:

Har säljaren bet dig att undersöka varan på plats... nja då är det lite "skyl dig själv" för du kan inte komma sedan och säga att det är fel på varan då (då vi inte vet att du har gjort något med den).

Så du kan bara hänvisa att du har lagen på din sida.

Ni kanske kan komma överens om en kompensation eller att du får pengarna tillbaka och han sin konsol. Du skulle också kunna vända dig till hans/hennes föräldrar men då är en skriven konversation (dina bilder m.m.) att föredra som bevis!

Lycka till

Permalänk
Medlem

@anon186265: Vad anser du om Sonys rätt att "döda" hårdvara så som man gjort och om det är i linje med svensk lagstiftning?

Permalänk
Medlem

Det var väl förmodligen pga bannen som personen öht sålde konsolen.
Smutsat för mycket online -> ban -> sälj konsol -> köp ny fungerande konsol.

Rätt givet varför säljare inte "upplyste" om detta problem vid försäljning...
Skulle därför även förvåna mig om säljaren är villig att reversera köpet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av improwise:

@Peterpanik: Vad anser du om Sonys rätt att "döda" hårdvara så som man gjort och om det är i linje med svensk lagstiftning?

Problemet är ju att sony ville förmodligen straffa den förra ägaren genom att ju stänga av honom (från online spel, inte stänga ner hela konsolen) för att han har brutit mot Sonys riktlinjer.

Som vissa har skrivit i tråden kan man alltid fråga om Sony kan tänka sig ta bort avstängningen men vilket jag inte tror de gör.

Enligt svensk lagstiftning:

Vågar inte svara på 100% då får jag sätta mig med SFS'n det vill säga Svenska författningssamlingen men

den förra ägaren har ju "skrivit på ett digitalt avtal med Sony och vad som ingår där vet jag inte men den förre ägaren har tydligen brutit mot Sonys riktlinjer och får bita i det sura äpplet

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

@Peterpanik: Vad anser du om Sonys rätt att "döda" hårdvara så som man gjort och om det är i linje med svensk lagstiftning?

Jag ser det nog inte som att Sony varken dödat hårdvaran eller gjort den obrukbar, den går fortfarande att spela på. Dom hindrar däremot konsolen att nå deras online-tjänst. Jag tänker mig att avtalet han brutit mot är online-tjänstens avtal, och inte något han per automatik ingår med Sony när han köper själva konsolen. Jag kan ju ha fel dock, eftersom jag som många, gissar rätt ur arslet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Problemet är ju att sony ville förmodligen straffa den förra ägaren genom att ju stänga av honom (från online spel, inte stänga ner hela konsolen) för att han har brutit mot Sonys riktlinjer.

Som vissa har skrivit i tråden kan man alltid fråga om Sony kan tänka sig ta bort avstängningen men vilket jag inte tror de gör.

Enligt svensk lagstiftning:

Vågar inte svara på 100% då får jag sätta mig med SFS'n det vill säga Svenska författningssamlingen men

den förra ägaren har ju "skrivit på ett digitalt avtal med Sony och vad som ingår där vet jag inte men den förre ägaren har tydligen brutit mot Sonys riktlinjer och får bita i det sura äpplet

Fast det bygger på att avtalet man skrivit på med Sony ens är lagligt, vilket som bekant många digital avtal med utlänska aktörer inte är. Man skulle kunna tänka sig ett liknande exempel, om jag sätter mig rattfull i polarens bil och sen blir stoppad och gripen av polis, ska då hans bil stängas av?

Jag gissar att det kanske är så här att konsolen i sig inte blivit låst utan det snararer är rätten att använda PSN som blivit det, och det är förmodligen inget som Sony utlovat i samband med köpet av konsolen. Även om det säkert finns viss markandsdföring som ligger i gränslandet.

Permalänk
Medlem

Hur fasen kan man banna hårdvara? Om kontot och konsolen blir bannad om man modifierat hårdvaran kan jag förstå, men att banna hårdvaran rakt av om man missbrukat sitt konto?. Förekommer det här även på PC, typ att STEAM bannar cpu, moderkort, gpu eller liknande och att andrahandsköparen står där med lång näsa? Låter störtlöjligt.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Hur fasen kan man banna hårdvara? Om kontot och konsolen blir bannad om man modifierat hårdvaran kan jag förstå, men att banna hårdvaran rakt av om man missbrukat sitt konto?. Förekommer det här även på PC, typ att STEAM bannar cpu, moderkort, gpu eller liknande och att andrahandsköparen står där med lång näsa? Låter störtlöjligt.

Vad hjälper det att banna kontot? Då skapar ju personen bara ett nytt konto och fortsätter.
På samma sätt, om man kan få en ban på hårdvara lyft, så kommer ju bara personer som blivit bannade lyckas ta sig runt det (t ex be en polare kontakta Sony och säga att dom köpt konsolen och ber att få bannen borttagen).

Som folk tidigare sagt så är alltså inte hårdvaran obrukbar, den är bara utestängd från Sonys Onlinetjänst.
Där man även godkänner regler.

Det är väl ungefär samma sak som att du någon smutsar för hårt på krogen och blir portad...

Misstänker att det med största sannolikhet är nån som suttit och skrikit könsord och liknande mot andra spelare. Sony verkar ju vilja uppehålla nån form av trivsam nivå på sin tjänst.

Det tråkiga är att TS har blivit drabbad av oärliga människor, men om man är en person som öht lyckas bli bannad från en onlinetjänst så är jag inte förvånad över att samma person väljer att kränga iväg en bannad konsol....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Hej där!

Nu kanske jag drar iväg mot väldigt överdrivet svar men passar på att träna då jag har tenta i civilrätt på torsdag! Så du läser följande om du vill...

Detta gäller ett begagnat ps4. Vad blir detta för avtal? Jo ett Köpavtal där privatpersoner är inblandade.

Köparen (dvs du) ber om bevis på att ps4:an fungerar vilket han också gjorde.

Nu kommer ju då lite problem...

Om varan sålts i befintligt skick gäller:

Enligt Köplagen, 17§, 2: Vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket varan var avsedd att användas, om säljaren vid köpet måste insett detta särskilda ändamål och köparen har haft rimlig anledning att förlita sig på säljarens sakkunskap och bedömning.

Förenklat: Du ska spela online. Säljaren borde ha då sakt att det inte går.

Enligt Köplagen, 19§, 1 och 2: Varan stämmer inte överens om dess egenskaper eller användning som säljaren har lämnat före köpet och som anses inverkat på köpet. Samt att säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om varans egenskaper eller användning som säljaren måste ha känt till och som KÖPAREN kunde räkna med att bli upplyst om (dvs att du är bannad) förutsatt att detta då kunde påverkat ditt köp.

Förenklat: Hade du fått veta att konsolen är bannad ja då hade du kanske inte köpt den? eller fått reducerat pris dvs pris avdrag!

MEN:

Enligt "Köparens undersökningsplikt" gäller:

Har säljaren bet dig att undersöka varan på plats... nja då är det lite "skyl dig själv" för du kan inte komma sedan och säga att det är fel på varan då (då vi inte vet att du har gjort något med den).

Så du kan bara hänvisa att du har lagen på din sida.

Ni kanske kan komma överens om en kompensation eller att du får pengarna tillbaka och han sin konsol. Du skulle också kunna vända dig till hans/hennes föräldrar men då är en skriven konversation (dina bilder m.m.) att föredra som bevis!

Lycka till

Tror att du bör läsa det här istället

Befintligt skick
19 § Även om varan har sålts i "befintligt skick" eller med ett liknande allmänt förbehåll skall den anses felaktig, om
1. varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som säljaren har lämnat före köpet och som kan antas ha inverkat på köpet,
2. säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant väsentligt förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han måste antas ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet, eller
3. varan är i väsentligt sämre skick än köparen med hänsyn till varans pris och övriga omständigheter med fog har kunnat förutsätta.
När en begagnad vara har sålts på auktion, anses den såld "i befintligt skick". Vid tillämpning av första stycket 3 skall hänsyn i så fall tas till utropspriset.

Nr 2 här är framför allt viktigt, 3:an kan väl också vara så beroende på vad TS köpte den för förstås
1:an kan man absolut hävda här också, dock så är det väl lite av en tolkningsfråga kanske, men absolut, nr 2 faller säljarens taktik på direkt

Du vet att befintligt skick har ändrats väsentligt sedan dacke-fejden typ, hoppas jag med tanke på att du ska ha tenta i civilrätt snart så att läsa direkt från lagen är alltid att rekommendera framför nån konsumentsida på internet som gärna gör gällande att befintligt skick innebär att man kan ljuga lite här och var om vad som helst

Men, sakfel var det inte, ville bara lägga till lite

tog bort qouteskrift
Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Absolut, men i normalfallet är det när någon är skyldig dig pengar och inte har betalat, och så är inte fallet här vad jag kan bedöma. Hade däremot köparen inte betalat säljaren så hade situationen varit annorlunda. Här måste det väl mer handla om någon form av bedrägeri även om jag inte är insatt i riktigt vilket lagrum som Sony hänvisar till när de ska banna en fysisk hårdvara. Om t.ex. jag skulle göra något olagligt (eller vad som nu gör att man får konsolen bannad) på någon annans PS4 känns det märkligt om ägaren skulle bli bestraffad.

Hittade bara denna info som inte säger mkt ur juridisk mening:

https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/my-ac...

Jo, det har du helt rätt i. Instämmer!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Tror att du bör läsa det här istället

Befintligt skick
19 § Även om varan har sålts i "befintligt skick" eller med ett liknande allmänt förbehåll skall den anses felaktig, om
1. varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som säljaren har lämnat före köpet och som kan antas ha inverkat på köpet,
2. säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant väsentligt förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han måste antas ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet, eller
3. varan är i väsentligt sämre skick än köparen med hänsyn till varans pris och övriga omständigheter med fog har kunnat förutsätta.
När en begagnad vara har sålts på auktion, anses den såld "i befintligt skick". Vid tillämpning av första stycket 3 skall hänsyn i så fall tas till utropspriset.

Nr 2 här är framför allt viktigt, 3:an kan väl också vara så beroende på vad TS köpte den för förstås
1:an kan man absolut hävda här också, dock så är det väl lite av en tolkningsfråga kanske, men absolut, nr 2 faller säljarens taktik på direkt

Du vet att befintligt skick har ändrats väsentligt sedan dacke-fejden typ, hoppas jag med tanke på att du ska ha tenta i civilrätt snart så att läsa direkt från lagen är alltid att rekommendera framför nån konsumentsida på internet som gärna gör gällande att befintligt skick innebär att man kan ljuga lite här och var om vad som helst

Men, sakfel var det inte, ville bara lägga till lite

Av nyfikenhet, vad gör man åt saken då?
Håller med om punkt nummer 2 definitivt men om säljaren inte vill häva köpet(eller vad man nu åberopar) vad gör man då?
Blir ju en ord mot ord situation där säljaren kan hävda att denne har informerat om allt(muntligt) men köparen hävdar tvärtom.
Går väl att dra det vidare och kanske få något bevis från Sony att konsolen blivit bannad vid en tidpunkt innan affären ägde rum vilket kanske stärker köparens version iof.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...