GPU Tweak II kommer inte ihåg profil

Permalänk
Medlem

GPU Tweak II kommer inte ihåg profil

Hej!

GPU Tweak 2 kommer inte ihåg den överklockningsprofil jag ställer in efter jag startat om datorn. Jag har ett ASUS 1080TI strix. Är det nån mer än jag som har detta problem? Någon som vet hur man löser det, eller är det något man får leva med?

Bild på programmet:

https://imgur.com/a/DsUOCG7

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

@RFRFRF:

Använd MSI Afterburner.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem

Har ASUS GTX 1060 6GB och samma sak händer mig. Har nu satt på "Apply settings each time GPU Tweak II starts", vet ej om det funkar ännu men kan uppdatera senare.

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner är klart överlägset.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFRFRF:

Hej!

GPU Tweak 2 kommer inte ihåg den överklockningsprofil jag ställer in efter jag startat om datorn. Jag har ett ASUS 1080TI strix. Är det nån mer än jag som har detta problem? Någon som vet hur man löser det, eller är det något man får leva med?

Bild på programmet:

https://imgur.com/a/DsUOCG7

Vet inte om det är exakt samma problem men när jag startar om min dator så väljs ingen profil överhuvudtaget .. detta leder till att kortet kan gå upp till 90C för att fläkten inte går igång ordentligt.

Skrivet av Vimsig:

@RFRFRF:

Använd MSI Afterburner.

Problemet är då att om man som jag kopplat in en extra fläkt till grafikkortet (och således styrs av det) inte fungerar då.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@RFRFRF:

Använd MSI Afterburner.

Hört talas om det tidigare, får testa det

Skrivet av Entash:

Har ASUS GTX 1060 6GB och samma sak händer mig. Har nu satt på "Apply settings each time GPU Tweak II starts", vet ej om det funkar ännu men kan uppdatera senare.

Jag har den inställningen på, men den väljer ingen profil ändå vid uppstart.

Skrivet av Samlooh:

Vet inte om det är exakt samma problem men när jag startar om min dator så väljs ingen profil överhuvudtaget .. detta leder till att kortet kan gå upp till 90C för att fläkten inte går igång ordentligt.

Känner inte igen problemet med att fläkten inte går igång ordentligt, men har precis som du att ingen profil är vald.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Har du testat advanced mode och att göra en egen profil?