TTK/TTD vad tycks efter patch?

Permalänk
Medlem

TTK/TTD vad tycks efter patch?

Fram till nu har jag varit nöjd med spelet men med allt detta om TTK (time to kill) och TTD (time to death) så har ju dice/ea kört in en patch nu och den är jag inte helt nöjd med.. TTD det som känns som man blir dödad på en millisekund var ju det som folk klagade på. Men nu har de ändrat TTK som är hur lång tid det tar att ta ner någon med olika bössor. Det var de flesta som jag förstår det ganska nöjda med.

https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/a5fa7u/battlef...

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Jag gillade BF4 och BF3 hardcore mode, utan kartor och kort time to kill/time to die.

Nu känns det som att man springer runt med vattenpistoler.

Gillar det inte.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

@Zeedarn: Körde också mycket BF3/4 och mycket på hardcore. Däremot har jag lärt mig att spela på regular mode nu så händer denna patch... Hade inte riktigt koll på att de hade släppt den och körde med gewehr 43 som var tills nu favorit vapnet på assault, det kändes bara fel och jag fattade inte varför det gick så dåligt.

Spelade klart matchen och quitade sökte runt lite och ja man fick ju svaret på varför det inte gick så bra.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Missnöjd
Tyckte BFV kändes så bra efter noga övervägt om jag skulle klpa det.
Så precis nör man börjar gillat så ändrar dom en sån här vesäntlig sak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Spelade igår kväll och det gick mycket sämre än tidigare. Laggade en hel del på olika servrar framförallt, men sen var även problemet att bl.a. Medic-vapnen är mer eller mindre helt värdelösa (ser fienden mig så dör jag först, ser fienden inte mig så hinner denne springa runt hörnet efter att tagit på sig 5-6 skott eller så).

jackfrags hade en bra video som tog upp en hel del bra punkter angående denna patch, och tycker själv personligen att han har rätt. DICE har gjort fel här - det är "one-frame-death" de borde fixa som är en del av nätverksproblemen de har just nu och inte hålla på att ombalansera vapnen igen med en 0.85x multiplier då vapnen var precis perfekt redan från början.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Missnöjd
Tyckte BFV kändes så bra efter noga övervägt om jag skulle klpa det.
Så precis nör man börjar gillat så ändrar dom en sån här vesäntlig sak

Skickades från m.sweclockers.com

Det är på gränsen att man borde kunna kräva pengarna tillbaka. De sålde en sak, som någon gillar och köper. Sedan ändrar dem den efteråt så personen inte alls gillar det längre. Finns förmodligen ett case där.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

@inquam: Nästan värt det men jag tycker fortfarande det är kul att springa runt och plöja ner folk med MG42an.. Den bössan är helt gudomlig haha

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Kan f.ö. passa på att tipsa om att enbart spela Conquest Core tills vidare om man är missnöjd med nuvarande TTK-patchen och vill ha hur det varit tidigare. Core har inte fått denna uppdatering och tydligen rätt många på bl.a. Reddit och Twitter som enbart spelar detta för att visa att de uppenbarligen föredrar gamla TTK (hade själv personligen väldigt svårt att hitta en bra match och fick reda på att de flesta spelar Core istället för vanliga spellistorna).

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hann bara spela en match igår, märkte ingen skillnad, man siktar och fiender dör (inte röstat än. Ska testa mera ikväll)

Permalänk
Medlem

Känner personligen att det är fel val att ändra ttk. Men har också sett många som säger att den nya ttk:n gör att folk campar mindre, pga att man inte längre är livrädd för att sticka ut huvudet och instadö. Men för mig betyder det bara att folk kommer zerga mer. Jag är en såndär idiot som ser utmaningen i att hålla en flagga när fi kommer som enormt underhållande. Även om jag ibland blir helt ensamen kvar på flaggan så försöker jag hålla mig vid liv till dess att squadmates spawnar in. Hade hopoats att detta spel skulle lägga mer fokus på defending än tex bf1 gjorde. Där var det laget som zergade/solocappade bäst som vann oftast. Med nya ttk:n får en squad på 4 pers svårare att hålla emot en räd på 10pers + tanks. Mer ammo går åt och mer tid, tid som är dyrbar när man ligger i nummerärt underläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

@Coreflake: Håller helt med! Jag är också den som försöker till sista man att hålla flaggan.. Som du säger är det mycket svårare med den nya patchen.

Däremot vet jag inte om jag märkte igår att folk vågar springa mera ifrån sin vrå. Men får se när jag spelar ikväll när man tänker lite mera på det.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Har inte spelet själv än men följt jackfrags videos sen dess release, och jag var lite sugen innan men om de bestämmer sig för att behålla den här ttkn så blir det inget köp. Är de helt hjärndöda på dice eller? Absoluta majoriteten är nöjda så då ska de ändra det viktigaste i hela spelet för att campers och nybörjare gnäller??

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

TTk tycker jag inte spelar så stor roll.
Ett problemet är att man får slut på ammo bra fort.
Det STORA problemet för mig är att medics vapen är så in i h-e värdelösa jämfört med de andra.

Permalänk
Medlem

Av allt som behöver fixas i spelet så "fixar" dom något som bokstavligt talat ingen ville ändra, istället för att fixa saker som;

- Buggad TTD där man fortfarande kan bli one-shottad i en frame utan att märka av något.
- Buggat ljud där fiendens fotsteg inte hörs och ljudet av vapeneld inte hörs. Japp, en fiende sprang precis fram bakom dig och började skjuta dig, och du hörde inget.
- Buggad movement där man kan fastna på saker och där ens karaktär vägrar hoppa över saker.
- Buggat spawnsystem, aka. BF:V - Dying Simulator.

Jag gillar spelet, men att ändra TTK var ett massivt steg i fel riktning, och Dices anledning för att genomföra ändringen är totalt intelligensbefriad. Många av vapnena är tydligt balanserade efter den tidigare TTK:n och har nu blivit helt värdelösa.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

De bör titta på BF3/4 Hardcore och se hur de bör implementera allt, nu springer man runt med ärtbössor.

Permalänk
Medlem

Sa först att jag inte märkte skillnad, men ofta nu så märker jag att jag det är svårare att lyckas ta mer än två pers i en spray. Så ja lite mer svampigt har det blivit. Tycker de kan dra tillbaka TTK patchen. TTD förbättringar testar dom just nu internt enligt Florian på twitter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

jag gillar inte nya TTK efter patch, jag hoppas denna nya TTK blir "Normal mode" å gamla TTK blir "HC mode" eller liknande.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av WDac:

jag gillar inte nya TTK efter patch, jag hoppas denna nya TTK blir "Normal mode" å gamla TTK blir "HC mode" eller liknande.

Själv hoppas jag inte på detta. De hela med alla de nya systemen som va sälj pungterna va att inte dela upp communityn.
Nu blir communityn delad. Längre matchmaking. Och balansen på alla vapen är helt off nu.
Smgs som va mindre bra innan. Som fick en patch innan som fixa lite är nu helt värdelös.

Nä jag hoppas Dice inser att detta är ett extremt dåligt dra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Det som gör mig mest irriterad är inte själva förändringen i sig utan anledningen till förändringen. Man säger i princip "vi förstår att communityt inte vill detta men vi har sett i vår data att nya spelare tycker man dör för långsamt och därför väljer att lämna spelet". EA/DICE sitter givetvis på massvis med data som vi aldrig kommer att få se men jag tycker fortfarande det är en ganska märklig slutsats att dra. Samtidigt är jag ingen spelutvecklare. Men jag tror personligen att det är så mycket annat som gör att folk väljer att lämna spelet (o)medvetet. Jag är helt säker på att en ny/dålig spelare inte märker någon skillnad alls mellan dessa TTK-förändringar.

- Matchmaking falerar och du kastas ut och placeras in i kö igen.
- Bekymmer med UI som låser sig som gör att man behövt starta om spelet. Några är fixade men finns fortfarande problem kvar.
- Console verkar ha problem med oändlig laddningsskärm vilket kräver omstart.
- Squads har innan senaste patchen varit låsta vilket gjort att solo-spelare ofta hamnat själva.
- Ingen teambalansering mellan kartorna vilket gör att vinnarlaget fortsätter vinna eftersom folk inte lämnar medan det är ständig rotation i förlorarlaget. Den verkar kasta över enstaka personer men tvivlar på att det är något speciellt beslut bakom flytten.
- Assigment som låser sig och gör att du behöver lämna och komma tillbaka för att de ska fungera.

Listan kan givetvis göras mycket längre men dessa exempel tycker jag är sådant som gör att man gärna stänger av spelet och gör någonting annat istället. Det gäller inte bara nya spelare heller. Rank 50 nådde många redan efter få dagar och efter dess har in-game valutan varit buggad och folk har inte fått särskilt mycket för att spela. Vi har fortfarande inte community-servrar vilket gör att vi tvingas spela kartor som gör att vi vill banka huvudet i tangentbordet samtidigt som trevliga spelare i chatten önskar folk alla möjliga sjukdomar. Den punkten samt avsaknaden av ett bra spelläge för mer tävlingsinriktade matcher gör att den delen av spelarbasen inte heller har något att riktigt spela för. Så oavsett om du spelar för unlocks och skins, för communitykänsla eller competitive så känns spelet för stunden ganska klent. Men man lyckas med en sak, det är jäkligt skoj att spela tillsammans i en squad.

Jag tycker skillnaden efter TTK-patchen är ganska överdriven av många (speciellt på reddit) men tycker samtidigt inte ändringen var behövlig. Jag föredrar fortfarande TTK-värdena innan patchen. Om målet var att man som spelare ska känna att man inte dör lika fort så tycker jag inte att man har lyckats. Och igen, jag tror att en ny spelare har ännu svårare att känna denna skillnad. Den största smällen fick stackars SMGs ta igen och dessa är nu ännu mer bedrövliga på avstånd. Det positiva jag ser med patchen är att huvudskott är värt mer och att ZH-29 fick en nerf. Jag är inte den som kommer avinstallera spelet och sälja mina dator men jag tycker det här har hanterats rätt dåligt. EA/DICE har sagt att man kommer göra förändringar vilket jag tolkar som att man kommer hålla kvar på sin ändring och justera därefter.

Permalänk
Skrivet av Coreflake:

Känner personligen att det är fel val att ändra ttk. Men har också sett många som säger att den nya ttk:n gör att folk campar mindre, pga att man inte längre är livrädd för att sticka ut huvudet och instadö. Men för mig betyder det bara att folk kommer zerga mer. Jag är en såndär idiot som ser utmaningen i att hålla en flagga när fi kommer som enormt underhållande. Även om jag ibland blir helt ensamen kvar på flaggan så försöker jag hålla mig vid liv till dess att squadmates spawnar in. Hade hopoats att detta spel skulle lägga mer fokus på defending än tex bf1 gjorde. Där var det laget som zergade/solocappade bäst som vann oftast. Med nya ttk:n får en squad på 4 pers svårare att hålla emot en räd på 10pers + tanks. Mer ammo går åt och mer tid, tid som är dyrbar när man ligger i nummerärt underläge.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har framförallt blivit mycket svårare att flanka. Du hinner helt enkelt inte göra tillräckligt med dmg innan folk märker att du är där. Riktigt trist. Spelade mest medic men fick till slut ge upp. Alla vapen till medic är helt värdelösa. Tom svårt att döda vissa med hipfire. Du kan ta folk typ inom 3 meter annars är det kört.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt dålig förändring. Inte riktigt vad jag hade väntat mig när jag var väldigt nöjd med spelupplevelsen (i grund och botten) och hade överseende med buggar, kassa menyer etc.. Jag förväntade mig nämligen att man endast skulle förbättra spelet och spelupplevelsen, inte försämra det så fundamentalt. Usch.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är ett julmirakel! TKK-ändringen kommer dras tillbaks imorgon!

https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/a729tq/battlef...

Citat:

Hello Battlefield Community,

We’ve committed to giving you an update this week around Battlefield V’s TTK (Time To Kill) adjustments, as seen in last Friday’s letter to the community. After rolling out those changes last week, we’ve listened to your feedback, reviewed our statistical data, and have made the decision to return to the original TTK values seen at launch.

Our intent with the TTK changes was to see if we could evolve the Battlefield V experience and make it more enjoyable for new players, whilst also making sure the Battlefield vets have a choice with a more “core” experience suiting their preferred play-style. Clearly we didn’t get it right. Veteran players didn’t ask for the change, but as game developers, we took it upon ourselves to make those changes based on extensive data and deliberation. It truthfully wasn’t an easy decision for us.

It’s important to acknowledge that we have a challenge bringing new players into Battlefield V and onboard them to become more experienced Battlefield players. It’s been a challenge across our games for a long time, as many will know, and becomes even more important for us to improve upon our post-launch experience with consistent updates to the game through the Tides of War. Our desire to service a game that caters to old and new players will continue. How we get it right isn’t easy, nor will it be quick, and we appreciate when the community comes together and helps us on this journey.

We have learned a lot over the past week. We’ve gained clarity on the issues you’ve shared with us around Time To Death (TTD), we’ve identified imbalances in weapons, and have recorded real-world data on how TTK changes our game and impactS our players. With that knowledge we have a better idea of how to improve the game going forward, and have already begun taking steps to improve the experience for all our players, new and veteran.

Starting tomorrow, December 18th at 4am PT / 7am ET / 1p CET, we will revert the TTK changes to their original launch states, we will remove the “Conquest Core” playlist, and we will not introduce any new “Core” playlists as mentioned in last week’s letter. This will be a server-side update and does not require a client download. We’ll continue to identify how we can improve the Battlefield V experience and will have more information for you around those changes starting in the new year.

Thank you for your feedback and patience. We’re excited to be on this journey with you.

- The Battlefield Team

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det är ett julmirakel! TKK-ändringen kommer dras tillbaks imorgon!

https://www.reddit.com/r/BattlefieldV/comments/a729tq/battlef...

HALLELUJAH!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ja det var ju tur att de lyssnar på användarna. Om de vill experimentera så kan de ju alltid ha beta test servrar för kommande patchar. Men det är ju inget man gör på alla skarpa servar :/

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Ja det var ju tur att de lyssnar på användarna. Om de vill experimentera så kan de ju alltid ha beta test servrar för kommande patchar. Men det är ju inget man gör på alla skarpa servar :/

+1, de bör återintroducera Community Test Environment liksom i de tidigare titlarna (BF1 och BF4). Funkade hur bra som helst, och saker som ogillades hamnade oftast inte i main-servrarna!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Ja det var ju tur att de lyssnar på användarna. Om de vill experimentera så kan de ju alltid ha beta test servrar för kommande patchar. Men det är ju inget man gör på alla skarpa servar :/

Men... varför gjorde dom inte det denna gång? På skarp server?

Jag är helt ny till BFV och kört hela 4 runder på "core" häromdagen, tyvärr inga med patchad TTK. Men när man tittar på hur dom gjorde det, så var det ingen patch. Det var helt serverside dom ändrade. Så varför inte lägga till en playlist med "Conquest (TTK test)", istället för att göra det omvända? Conquest core valet var ju i princip en beta test servrar, for all intents and purposes.

Hursomhelst så ser jag definitivt argumenten om att man dör riktigt snabbt. Men det känns ändå bra att vapnena gör skada. BF serien har alltid haft problem med det där, BF2 var som pea shooters jämfört med BF2142 som fixade både spread och SMG dmg tillbaka till BF1942 nivåer. Det tar tid att lära sig. Att köra på "core" som level 0 mot 90% level 50 hjälpte nog inte heller, lol.

Permalänk
Medlem

"Learn by doing" @murklor

Jag är verkligen ingen vet-BF-spelare (har under 20 timmar spelat i BF3, BF4 och BF1 respektive) och tillhörde bottenskrapet när jag började spela BF:V.
Nu har jag ca. 100 timmar i BF:V och ligger ofta i topp 5, och jag säger så här: En duktig lvl 50 kommer döda en lvl noll 9 gånger av 10 oavsett TKK.
Vill man bli duktig på spelet så finns det bara en (två) saker att göra: öva (och dö), öva (och dö) och öva (och dö).

Det enda TKK-ändringen gjorde var att göra många av spelets vapen oanvändbara, öka den ganska redan höga attritionen i spelet, samt bestraffa skickligt spel (t.ex. flankerande, etc.) - det gjorde spelet tråkigare helt enkelt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

samt bestraffa skickligt spel (t.ex. flankerande, etc.) - det gjorde spelet tråkigare helt enkelt.

Snarare att den uppdaterade TTK som dom tog bort gjorde det bättre för skickliga spelare som inte ligger och trycker i någon backe. Ju fler skott du kan ta medans du rör dig eller kan skjuta tillbaks är alltid till tjänst för den bättre spelaren. Sen var ju headshot skadan oförändrad.

Tyckte om den som fan så är tråkigt att den togs bort. Gillar inte hur mycket campande och slött spelande gynnas i BFV kontra BF4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Snarare att den uppdaterade TTK som dom tog bort gjorde det bättre för skickliga spelare som inte ligger och trycker i någon backe. Ju fler skott du kan ta medans du rör dig eller kan skjuta tillbaks är alltid till tjänst för den bättre spelaren. Sen var ju headshot skadan oförändrad.

Tyckte om den som fan så är tråkigt att den togs bort. Gillar inte hur mycket campande och slött spelande gynnas i BFV kontra BF4.

Ja, och det är en klar motsättning för vem Dice menade att uppdateringen var. De ville med uppdateringen göra spelupplevelsen bättre för nybörjare.

Jag tyckte det var otillfredsställande att spela med den nya TTKn i ren och skär spelkänsla. Det var i princip omöjligt att få utdelning och bli belönad för att röra sig strategiskt på kartan - om du flankar fler än en fiende är chanserna betydligt mindre att du också kommer få ihjäl mer än en fiende. Dels för att alla tål mer och de du möter får mer tid till att reagera och agera, och dels för att mängden bulor i magasinen blir otillräckliga. Om du med skickliga spelare endast menar aim är jag benägen att hålla med dig, men jag tycker Battlefield är mycket mer än aim. Om inte annat är det min bestämda åsikt att det bör vara mycket mer än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Ja, och det är en klar motsättning för vem Dice menade att uppdateringen var. De ville med uppdateringen göra spelupplevelsen bättre för nybörjare.

Jag tyckte det var otillfredsställande att spela med den nya TTKn i ren och skär spelkänsla. Det var i princip omöjligt att få utdelning och bli belönad för att röra sig strategiskt på kartan - om du flankar fler än en fiende är chanserna betydligt mindre att du också kommer få ihjäl mer än en fiende. Dels för att alla tål mer och de du möter får mer tid till att reagera och agera, och dels för att mängden bulor i magasinen blir otillräckliga. Om du med skickliga spelare endast menar aim är jag benägen att hålla med dig, men jag tycker Battlefield är mycket mer än aim. Om inte annat är det min bestämda åsikt att det bör vara mycket mer än så.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo men spelupplevelsen blev troligen bättre för totala nybörjare för att dom fick mer tid på sig att reagera till situationen.
Så ja det blev svårare att döda folk men irritationsmomentet var att man dog innan man han reagera eller ens uppfatta att någon sköt mot en.

Att flanka med patchen tyckte jag var betydligt bättre för man kunde ta sin rutt, ta emot några skott men ändå komma in bakifrån helskinnad med sin healthpack.
Istället som det var innan och nu att dom där skotten istället dödar dig..
Sen räcker 1/2 (semi/auto) skott i huvudet på alla motståndare bakifrån och är dom för många så finns det andra roliga leksaker att använda sig av.

Spelade du något när TTK patchen var aktiv och hur såg dina stats ut?
Jag hade inte bara roligare utan mina bästa rundor var då när den var aktiv, nu är man tillbaks med 10-15 färre tills per runda och sur eftersmak.